جنوبه ایران شهری با آب و هوای گرم و غذا های تند و پر ادویه می باشد. غذاهای محلی جنوبی به خاطر وجود ادویه‌جات متفاوت اکثرا تند هستند.

کراهی مرغ غذایی پاکستانی که در جنوب طرفدار دارد

به گزارش سلام نو به نقل از مجله گردشگری علی بابا، کراهی مرغ اصالتا غذایی پاکستانی است، اما یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی جنوب ایران مخصوصا سیستان و بلوچستان هم محسوب می‌شود. پایه و اساس این غذا فلفل‌سیاه، ادویه گرام ماسالا، و فلفل‌چیلی قرمز و ترکیب این ادویه‌ها با سیر و گوجه‌فرنگی است.

نام کراهی از ظرفی آمده که این غذا در آن تهیه می‌شود. ماهیتابه‌ای شبیه ووک، اما با کف صاف‌تر و دیواره‌های گردتر. این ماهیتابه از آهن درست می‌شود و بسیار سنگین است. البته هر ماهیتابه‌ای می‌تواند فرصت درست کردن این غذای خوشمزه را به شما بدهد.

علاوه بر ادویه کراهی، گوجه فرنگی، مرغ قطعه قطعه شده، پیاز، سیر خرد شده، و ماست هم لازم است. برای درست کردن مرغ کراهی باید ابتدا پیاز، سیر، و زنجبیل را در روغن زیتون داغ تفت دهید. بعد مرغ، گشنیز، و سایر ادویه‌ها به جز فلفل سیاه و گرام ماسالا را اضافه کنید. اجازه دهید آرام آرام بپزد و آب بیندازد.

بعد از آن که آب مرغ تقریبا تبخیر شد و سس آن غلیظ شد، ماست همزده، فلفل سیاه، و ادویه گرام ماسالا را هم اضافه کنید. نهایتا می‌توانید مرغ را با تکه‌های فلفل چیلی سبز، برگ گشنیز، و تکه‌های زنجبیل تزئین کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید