مجید عرفانیان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته "مرمت ابنیه تاریخی" و فعال تاثیرگذار سفر در فضای حقیقی و مجازی است که به عنوان یک جهانگرد خلاق فعالیت می‌کنه. با ۱۸ سال تجربه گردشگری به عنوان فیلمساز، عکاس، نویسنده، پژوهشگر، مشاور و ایده‌پرداز با فعالان مختلف گردشگری همکاری کرده.

مغرورترین جرعه قهوه مجید عرفانیان / وقتی قدمت عمارت عالی‌قاپو از کشور آمریکا بیشتر است

 مجید هم‌زمان به عنوان نماینده دو عضو وابسته ایرانی در سازمان جهانی جهانگردی، با این نهاد بین‌المللی گردشگری در ارتباط و همکاری بوده و به عنوان بلاگر سفر ایرانی در چند سفر آشناسازی(FAM Trip) میهمان وزارت گردشگری و مؤسسات توریستی کشورهای مختلف بوده.

 او با رفتن به اصفهان و حضور در کاخ عالی قاپو برای فیلمبرداری از این عمارت زیبا با معماری برجسته‌اش، تجربه‌ای حسی و ناب از بودن در ایوان عالی‌قاپو و نوشیدن قهوه داره و این تجربه و شعف حاصل از اون رو اینطور روایت میکنه: "هنوز جرعه‌ای ته لیوان کاغذی قهوه‌ی نیم‌خورده‌ام باقی بود که با دوستان همراهم رسیدیم عالی‌قاپو!
از مسیر ورودی تا ایوان، با احتیاط فراوان لیوانِ دَردار را در دست داشتم تا رسیدیم و مشغول آماده سازی شدیم برای فیلمبرداری؛
قبل از شروع کار، من خواستم جرعه‌ باقی مانده از قهوه را بنوشم که به شوخی به دوستانم گفتم: حتا شاه‌عباس هم، شانس این را نداشته که در ایوان عالی‌قاپو آمریکانو بنوشد! چون هنوز دستگاه اسپرسو و آمریکانو وجود نداشته!

مغرورترین جرعه قهوه مجید عرفانیان / وقتی قدمت عمارت عالی‌قاپو از کشور آمریکا بیشتر است

دوست شوخ‌طبع اصفهانی‌ام بلافاصله گفت: آمریکانو که هیچ! آن موقع حتا خود آمریکا هم وجود نداشته!
و من عمیقا به این کاخ افتخار کردم و بی‌درنگ مغرورترین جرعه قهوه عمرم را نوشیدم..."


 


کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید