جمعیت گوریل کوهی در معرض خطر را نیز می‌توانید در این مجموعه بی‌نظیر ببینید.

معرفی عجیب‌ترین جنگل‌های جهان

به گزارش سلام نو، از باغ‌های بامبو ژاپن گرفته تا طبیعت‌های درهم تنیده استوایی آمازون، فقط دیدن این جنگل‌ها به شما کمک می‌کند کمی عمیق‌تر نفس بکشید.

چه به دنبال الهام بخشی کوچک برای سفر باشید و چه نیاز به یک فرار مجازی داشته باشید، این عکس‌هایی از چوب‌های سرخ دو هزار ساله، بامبوهای سبز ضخیم و کاج‌هایی که اطراف آن را فرش‌هایی از رنگ آبی احاطه کرده‌اند، باید شما را با خود همراه کنند. از بلژیک تا کالیفرنیا و کلمبیا تا اسپانیا، این‌ها زیباترین جنگل‌های جهان هستند.

جنگل بارانی خرس بزرگ، بریتیش کلمبیا، کانادا

معرفی عجیب‌ترین جنگل‌های جهان

جنگل بارانی خرس بزرگ، تقریبا به اندازه ایرلند، یکی از متنوع‌ترین مکان‌های زیستی روی کره زمین است.  این جنگل خانه صدها گونه جانوری از جمله گرگ و نهنگ نادر است و با پراکندگی آبدره‌ها، آبشارها، درختان سرو عظیم، و صخره‌های گرانیتی به ارتفاع ۴۰۰۰ فوت، مسلما یکی از زیباترین مکان‌های کشور است.

جنگل خون اژدها، سقطری، یمن

معرفی عجیب‌ترین جنگل‌های جهان

جنگل زیبای سقطری که در حدود 220 مایلی سواحل جنوب شرقی سرزمین اصلی یمن قرار دارد، به نظر می‌رسد که از سیاره دیگری به زمین منتقل شده است. و شاید هیچ چیز بهتر از جمعیت این جزیره از درختان خون اژدها، با سرهای شبیه بشقاب پرنده و شیره قرمز روشن وهم انگیزشان (از این رو نام آن) این حس غیرت را منتقل کند.

جنگل نفوذ ناپذیر Bwindi، اوگاندا

معرفی عجیب‌ترین جنگل‌های جهان

در پارک ملی Bwindi اوگاندا، که به‌طور غیررسمی «جنگل غیرقابل نفوذ» نامیده می‌شود، بیشه‌های سرسبز بامبو با سرخس‌ها و درختان انگور در یکی از متنوع‌ترین مناطق این سیاره از نظر بیولوژیکی پراکنده شده‌اند. این میراث جهانی یونسکو علاوه بر داشتن بزرگترین مجموعه گونه‌های درختی در شرق آفریقا، با بیش از 200 گونه مختلف و بیش از 350 گونه پرنده، محل زندگی فیل‌ها، شغال‌های بیش از نیمی از جهان است. جمعیت گوریل کوهی در معرض خطر را نیز می‌توانید در این مجموعه بی‌نظیر ببینید.

جنگل هالربوس، هاله، بلژیک

معرفی عجیب‌ترین جنگل‌های جهان

این جنگل راش در بلژیک، افسانه‌ای است که در بهار جان می‌گیرد، به‌ویژه از اواسط آوریل تا اوایل ماه مه، زمانی که هزاران رنگ آبی کف جنگل را فرش می‌کنند. برای رسیدن به آنجا، فقط از بروکسل سوار قطار شوید، اما زودتر بروید: این منظره مطمئنا جمعیت زیادی را به خود جلب می‌کند.

پارک ایالتی هومبولت ردوودز، کالیفرنیا

معرفی عجیب‌ترین جنگل‌های جهان

ایستادن در وسط پارک ایالتی هومبولت ردوودز کالیفرنیا، حدودا چهار ساعت رانندگی در شمال سانفرانسیسکو، تجربه‌ای دیوانه‌کننده است. به‌ویژه زمانی که به طول 2000 ساله و 300 فوتی نگاه می‌کنید.  غول‌های طبیعی قد بلند در جنگل راکفلر، به داخل پارک بروید تا بزرگترین خوشه آن‌ها را ببینید (همچنین بزرگترین جنگل پیوسته جهان است که در حال حاضر وجود دارد).

جنگل ابر Monteverde، کاستاریکا

معرفی عجیب‌ترین جنگل‌های جهان

کاستاریکا به‌خاطر تنوع زیستی‌اش معروف است و منطقه حفاظت‌شده جنگل ابری مونته‌ورده به‌تنهایی دلیل معروفیت آن است. خزندگان، پرندگان مهاجر و خفاش‌ها، به علاوه بالاترین تنوع ارکیده در جهان (بیش از 500 گونه شناخته شده) این منطقه تقریبا 26000 هکتاری در شمال غربی پایتخت سن خوزه را پر کرده است.

جنگل کوکورا، Quindío، کلمبیا

معرفی عجیب‌ترین جنگل‌های جهان

اگر فکر می‌کنید بلندترین درختان نخل جهان (پالما د سرا) را کجا می‌توانید پیدا کنید، نیازی نیست بیشتر به دنبال آن بگردید. این درختان تنومند که در دره کوکورا در کلمبیا، حدود هفت ساعت رانندگی از غرب بوگوتا قرار گرفته‌اند، در پس زمینه تپه‌های سبز مه آلود و کوه‌های پرتگاه، حتی باورنکردنی‌تر از آنچه می‌بینید به نظر می‌رسند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید