بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گفت: به نیروهای مسلحمان دستور داده‌ام تا هفته آینده برای استقرار در سراسر اروپا آماده شوند تا اطمینان حاصل کنیم که ما قادر به حمایت از متحدان ناتو در زمین، دریا و هوا هستیم.

جانسون از ارسال تسلیحات و نظامیان بیشتری برای مقابله با روسیه خبر داد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: دفتر «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور در نظر دارد حمایت نظامی خود از متحدان ناتو را تقویت کرده و در این راستا احتمال دارد نیروهای مستقر خود در استونی را دو برابر کند.

طبق بیانیه مذکور، جانسون تاکید کرد: به نیروهای مسلح مان دستور داده‌ام تا هفته آینده برای استقرار در سراسر اروپا آماده شوند تا اطمینان حاصل کنیم که ما قادر به حمایت از متحدان ناتو در زمین، دریا و هوا هستیم.

دفتر بوریس جانسون در این بیانیه آورده است که ممکن است جنگنده های چالاک، کشتی های جنگی و متخصصان نظامی در جهت حافظت از متحدان ناتو فرستاده شوند. بریتانیا در حال بررسی گزینه هایی برای دو برابر کردن تعداد نیروها و ارسال تسلیحات دفاعی به استونی است.

دولت انگلیس مدعی شد که طرح اعزام نظامیان و تسلیحات بیشتر به ناتو «در مواجهه با تجاوزات فزاینده روسیه» ارائه می‌شود و می‌تواند دفاع ناتو و «حمایت انگلیس از شرکای شمال اروپا و حوزه بالتیک را تقویت کند».

دفتر نخست وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد که جانسون از دریاسالار «تونی راداکین» رئیس ستاد مشترک این کشور خواسته است تا در روز سه‌شنبه توضیحاتی درباره وضعیت اوکراین به وزیران کابینه ارائه دهد. در همین حال، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز در هفته آینده برای مذاکرات به مجارستان، اسلوونی و کرواسی سفر خواهد کرد.

انتظار می رود که بریتانیا پیشنهاد خود برای استقرار نظامیان و تسلیحات بیشتر به متحدان ناتو را در هفته آینده در جریان مذاکرات در بروکسل نهایی کند.

همه اینها در حالی است که سخنگوی دولت جانسون روز جمعه به روزنامه ایندیپندنت گفت نخست‌وزیر انگلیس می‌خواهد از روسیه دیدار کند و البته قبل از آن با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز تلفنی گفتگو خواهد کرد تا او را از تهاجم احتمالی به اوکراین منصرف کند.

اخیرا تنش ها درباره اوکراین بین روسیه و غرب بالا گرفته است. آمریکا و ناتو روسیه را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کنند و در این باره از هرگونه اقدامی در راستای تنش زایی مانند ارسال تسلیحات به اوکراین و کشورهای اطراف روسیه خودداری نمی ورزند.

کرملین اما در مقابل با رد این اتهام می گوید که این آمریکا و ناتو هستند که با در نظر نگرفتن خطوط قرمز مسکو مانند مسئله عضویت اوکراین در ناتو، مسبب تنش ها در شرق اروپا شده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید