پخش فیلمی در فضای مجازی و صفحه اینستاگرامی بازیگر سینما و تلویزیون درباره جانبازی در منطقه بندرترکمن از استان گلستان امروز حاشیه‌هایی را به همراه داشت اما باید دید اصل ماجرای این جانباز چیست؟

 ماجرای جنجالی جانباز ترکمنی چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون جمعه هشتم بهمن ماه در پست اینستاگرامی خود با پخش کوتاهی از سکانس یک فیلم سینمایی(آژانس شیشه ای) از وضعیت جانباز اهل بندرترکمن نقل می کند و در ادامه با چشمانی اشکبار می گوید: «چه کسی باید پاسخگوی اینها باشد مگر اینها زاییده جنگ نیستند؟ مگرپدر این خانواده هشت سال توی جنگ نبوده! مگه این بچه‌ها بچه‌های جانباز نیستند؟ خدا رو خوش نمیاد به خدا اینها هم بندگان خدا هستند.»
پست اینستاگرامی پرستویی با تصاویری از فرزندان این جانباز که در منزل او دراز کشیده اند و در زمستان ۱۴۰۰ بندرترکمن گرفته شده، ادامه می یابد و این بازیگر سینما در جریان پخش این فیلم می‌گوید؛ جای این بچه‌ها آسایشگاه معلولان است نه این خانه.
پدر این خانواده می گوید: هشت سال در جنگ بودم و صدام ما را شیمیایی کرد این بچه‌های معلول حاصل آن دوران است! البته نگهداری این بچه ها برایم سخت نیست و خداوند کمک می کند، درآمدی ندارم اما از بنیاد شهید با ۲۵ درصد شیمیایی کمک دریافت می‌کنم.  
پرستویی می گوید: گفتن من فایده ندارد و فقط باید ببینید که این افراد چگونه زندگی می کنند یک زندگی با ۹ فرزند معلول!
اما اینها بخش هایی بود که آقای بازیگر یکطرفه به آن اشاره کرد و ابهاماتی نیز در این رابطه وجود دارد که هیچ اشاره ای در این پست اینستاگرامی به آن نمی شود.  

اصل ماجرا از زبان مدیرکل بنیادشهید گلستان 
برای روشن شدن این موضوع و اینکه آیا وضعیت این خانواده جانباز تا چه حدی وخیم و در شرایط سخت نگهداری فرزندانش است، اسرافیل وزیری مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان گلستان توضیحاتی ارایه داد و در این باره به ایرنا گفت: «آنه تقان کمی» جانباز ۲۰ درصد از استان گلستان است وی ۴۶ روز در جبهه حضور داشته است.
وی اظهار داشت: با احترام به دغدغه‌مندی هنرمندان عزیز نسبت به وضعیت جامعه ایثارگر که نشان از تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد، این جانباز دفاع مقدس در سال ۱۳۶۵ در منطقه مهران از ناحیه گوش دچار مجروحیت شد و برخلاف آنچه گفته شد مجروحیت شیمیایی ندارد.
وی با بیان اینکه وی پنج فرزند معلول دارد، ‌ادامه داد: تعداد ۵ فرزند وی از جمله یک پسر و چهار دختر دارای معلولیت ذهنی هستند. فرزندان آقای کمی در بهزیستی گرگان نگهداری می‌شدند که به علت شیوع کرونا و به درخواست او به منزل منتقل شدند و هزینه پرستاری از بهزیستی دریافت می‌کند.
وزیری تصریح کرد: فرزندان معلول این جانباز به نام‌های عایشه متولد ۱۳۴۸، نغیمه متولد ۱۳۵۹، گل‌محمد متولد ۱۳۶۲، زینب متولد ۱۳۶۴ و زهرا متولد ۱۳۶۹ هستند که دلایل معلولیت آن‌ها ازدواج فامیلی است. بنابراین مشخص است که تولد چهار فرزند معلول قبل از جانبازی وی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این جانباز دفاع مقدس ۶ میلیون و ۸۶ هزار تومان ماهانه از بنیاد شهید دریافت می‌کند. همچنین بنیاد شهید حق درمان و بیمه تکمیلی این جانباز را هر ماه پرداخت می‌کند.  
وی تاکید کرد: آقای کمی وام‌های معیشتی را در سال‌های قبل در ۳ نوبت دریافت داشته است و نکته دیگر اینکه او برای دریافت وام مسکن تاکنون مراجعه‌ای به مرکز بنیاد شهید نداشته است.
وزیری تصریح کرد: با وجود کمک‌هایی که این جانباز از بهزیستی دریافت می‌کند ( ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان)، اما در دهک ۴ سامانه جامع رفاه ایرانیان قرار دارد. زیرا نگهداری از پنج معلول هزینه زیادی دارد که متاسفانه در چارچوب قوانین و سقف بودجه کنونی امکان افزایش حقوق و کمک معیشت او وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید