تفرجگاه بابا امان بجنورد یکی از زیباترین و قدیمی ترین پارکهای گردشگری کشور است.در این تفرجگاه امامزاده ای وجود دارد که به بابا امان مشهور است.این دارای ۴۰۰٬۰۰۰ اصله درخت ازجمله چنارک، زالزالک، اقاقیا و زردآلو است.

بابا امان قدیمی ترین تفرجگاه کشور در بجنورد

به گزارش سلام نو به نقل از تریپ یار، تفرجگاه بابا امان بجنورد یکی از زیباترین و قدیمی ترین پارکهای گردشگری کشور است که با طبیعتی زیبا همه ساله میزبان میلیونها مسافر و زائر حرم قدس رضوی است. این گردشگاه با پارک جنگلی و استخرهای دیدنی همواره مسافران بسیاری را برای رفع خستگی به خود جذب کرده است. در بابا امان چشمه ای وجود دارد که از دل صخره می جوشد و آب آن به استخرهایی می ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده تا آبشار های مصنوعی تولید کند. هوای لطیف و شب های دل انگیز و زیبای بابا امان هرگردشگری را به سوی خود جذب می کند.

تفرجگاه بابا امان در موقعیت جغرافیایی N۳۷۲۹۰۵ E۵۷۲۶۰۶  در استان خراسان شمالی واقع است. گردشگاه باباامان در کیلومتر ۱۰ جادهٔ بجنورد - مشهد، یکی از قدیمی ترین پارک های گردشگری ایران است.

این پارک دارای استخرهای متعدد و پارک جنگلی دارای ۴۰۰٬۰۰۰ اصله درخت ازجمله چنارک، زالزالک، اقاقیا و زردآلو است، همچنین این پارک دارای پوشش گیاهی به وسعت ۲۵۰ هکتار می باشد. چشمه این مجموعه تفریحی که از نوع آبهای معدنی محسوب می ‌شود ۳۰۰ الی ۴۰۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارد. این چشمه از چهار نقطه درون تپه‌ای می‌ جوشد و به درون استخرهایی می ‌ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده‌اند. چشمه بابا امان جزء دستهٔ آبهای سولفاته کلسیک و سدیک است و مصرف آن صفراآور و ملین و تسهیل کننده اعمال گوارشی و دافع سموم است.

از دیگر جاذبه‌های باباامان وجود شاخه‌ای از رودخانه اترک است که از کنار آن می ‌گذرد، وجود این رودخانه باعث شده تا علاقمندان به ماهی گیری ساعاتی از وقت خود را به این امر اختصاص دهند.همچنین چند استخر پرورش ماهی قزل آلا در قسمتی از پارک وجود دارد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

از دیگر مناظر زیبا و دیدنی این پارک، حیات وحش پردیسان در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار در غرب پارک تفریحی بابا امان است که در آن تنوع گیاهی و جانوری خراسان شمالی یافت می‌ شود.

در این پارک جانورانی از جمله گوزن زرد، قوچ، میش، قوچ اوریال و آهو که از گونه‌های نادر و شاخص کشور می‌باشد جهت تکثیر و آشنایی علاقمندان در این پارک رها شده‌اند.بر روی تپه‌ای از این پارک، محلی به نام قوری و سماور وجود دارد که محلی برای استراحت کوتاه مدت و نوشیدن چای ساخته شده و علت نامگذاری آن وجود نمادی بزرگ از قوری و سماوری به ارتفاع بیش از ۴ متر است

در این تفرجگاه امامزاده ای وجود دارد که به بابا امان مشهور است. این تفرجگاه به دلیل قرار داشتن در کنار جاده اصلی در فصول مسافرتی یکی از محلهای اصلی اتراق مسافرین و زائرین است. مجموعه تفریحی باباامان در منطقه جنگلی حاشیه جاده ارتباطی بجنورد به مشهد با هشت استخر و آبشار و بیش از ۲۰۰هکتار جنگل، تفرجگاهی جذاب برای مسافران و زایران در این خطه است.

در میان درختان چنار کهنسال، بر فراز تپه ای که چشمه در مجاورت آن قرار دارد، بنای امامزاده ای معروف به شاهزاده اسماعیل قرار دارد.

امکانات رفاهی

در آغوش تپه ها، درختان انبوه و مناظر تماشایی باباامان تاسیساتی نظیر متل، رستوران، پارک کودک و محل استراحت خانواده ها جای گرفته است. هوای لطیف و شبهای دل انگیز و زیبای باباامان هر گردشگری را به خود جذب می کند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید