۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 55329173

ساندویچ پانل ها با توجه به اینکه در انواع مختلفی تولید می شوند کاربرد های  متفاوتی نیز دارند اما در کل از این متریال برای ساخت سازه های مقاوم و درعین حال سبک به مراتب بیشتر استفاده می شود.

ساندویچ پانل چیست ؟

ما دراین مقاله سعی داریم تعریف دقیقی از ساندویچ پانل و کاربرد آن را به شما ارائه خواهیم داد. بنابراین تا پایان مطلب همراه ما باشید.

گروه صنعتی تونیکس یکی از تولیدکنندگان ساندویچ پانل در ایران به شمار می رود که در سال های اخیر سعی در افزایش کیفیت محصولات تولیدی داشته و همواره محصولاتی با درجه کیفی بالا را به بازار عرضه داشته است.

به طور کلی ساندویچ پانل نوعی متریال ساختمانی به شمار می رود که از یک لایه میانی و دو لایه پوششی تشکیل شده است.لایه میانی عمدتاً از جنس پشم شیشه،پلی یورتان،پلی استایرن و یا xps بوده و برای لایه ها پوششی از ورق آلوزینک یا گالوانیزه استفاده می شود.ساندویچ پانل یکی از انواع مصالح سبک ،عایق و مقاوم بوده که در صنعت ساختمان سازی بسیار پر کاربرد می باشد.

علاوه بر این قیمت ساندویچ پانل تونیکس در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی قدیمی(آجر و سیمان) بسیار مناسب بوده که همین موضوع موجب جلب توجه بیشتر سازندگان نسبت به این متریال مدرن و به صرفه شده است.

کاربرد ساندویچ پانل

حال می خواهیم در ارتباط با کاربرد ساندویچ پانل با شما صحبت کنیم.

ساندویچ پانل ها با توجه به اینکه در انواع مختلفی تولید می شوند کاربرد های  متفاوتی نیز دارند اما در کل از این متریال برای ساخت سازه های مقاوم و درعین حال سبک به مراتب بیشتر استفاده می شود.

ساندویچ پانل چیست ؟

به طورمثال برای ساخت انواع سوله های بزرگ از ساندویچ پانل ها به دلیل عایق بودن و مقاومت بالا استفاده می شود.

انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها عمدتاً در دو نوع سقفی و دیواری تولید می شوند که ساندویچ پنل سقفی به دلیل وجود گام های ذوزنقه ای و شکل اورلب امکان نفوذ آب به داخل را از بین برده و عایق رطوبت محسوب می شوند.

و اما ساندویچ پانل های دیواری برای ساخت دیواره ی سازه ها نقش عایق حرارتی را ایفا می کنند. معمولاً از ساندویچ پنل دیواری برای ساخت اتاق های تمیز ، اتاق های حمل بار یخچالی و ساخت انواع سوله ها استفاده می شود.

انواع فوم ساندویچ پانل

همانطور که اشاره کردیم لایه میانی ساندویچ پانل ها تشکیل شده از فوم های فشرده می باشند که انواع آن ها به شرح زیر است :

۱.فوم پلی یورتان

۲.فوم پلی استایرن

۳.فوم xps

 فوم پلی یورتان 

ساندویچ پانل چیست ؟

در تولید ساندویچ پانل های پلی یورتان فوم در تمام نقاط پانل از جمله شیارها و برجستگی های نر و مادگی به صورت یکسان تزریق شده که این امر سبب بالا رفتن مقاومت این نوع پانل ها می شود بنابراین از این نوع ساندویچ پانل ها بیشتر در ساخت دیواره انبارها و سوله های بزرگ استفاده می شود.

فوم پلی استایرن

فوم های پلی استایرن از نوعی پلیمر مصنوعی ساخته شده اند  و به دلیل وجود دانسیته کمتربه عنوان یک عایق صوتی و برودتی مناسب در انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی مورد استفاده قرار می گیرند اما لازم به ذکر است این نوع فوم در مقایسه با فوم پلی یورتان عایق خوبی برای  حرارت و گرما محسوب نمی شوند.

ساندویچ پانل چیست ؟

فوم xps 

فوم های xps به لحاظ ساختاری تفاوتی با فوم پلی یورتان ندارند اما قیمت آن ها در مقایسه با فوم پلی یورتان پایین تر است.ساندویچ پانل های xps  از وزن بسیار سبکی برخوردار بوده و همین امر موجب سهولت در جابه جایی و سرعت در اجرای پروژه می گردد.

انواع ورق ساندویچ پانل

حال به سراغ لایه های پوششی ساندویچ پانل می رویم که ازجنس ورق های آلوزینک ، آلومینیوم و یا گالوانیزه می باشند.

 ورق آلوزینک:

 یکی از انواع ورق های پر کاربرد در تولید ساندویچ پانل سقفی و دیواری ورق آلوزینک می باشد .در بحث رنگ آمیزی ورق های آلوزینک از کوره های حرارتی استفاده می شود به همین دلیل استحکام و مقاومت این ورق ها بسیار بالا بوده و همچنین طول عمر آن ها به ۷۰ سال می رسد.

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم جزء سبک ترین فلزات به شمار می رود و بهترین گزینه برای ساخت ساندویچ پانل های سقفی و دیواری می باشد.زیرا آلومینیوم در مقایسه با سایر ورق های فولادی (آلوزینک و گالوانیزه) هم ماندگاری بیشتری دارد و هم جا به جایی آن راحت تر است.

ورق گالوانیزه

برای بالا بردن مقاومت سازه های صنعتی و همچنین جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی آن ها از ورق های فولادی گالوانیزه استفاده می شود. پوشش سطح ورق های گالوانیزه از یک لایه فلز روی بوده و همین امر سبب شده استحکام این ورق های فولادی بالا رفته و عایق خوبی در برابر رطوبت باشند.

اکنون به طور کلی با جزئیات تشکیل دهنده ساندویچ پانل ها آشنا شدید گروه صنعتی تونیکس در تلاش است تا با ارائه اطلاعات کاملی از انواع پانل، فلاشینگ، تاج، آبرو و سایر محصولات کمکی شایان به صنعت ساخت و ساز نماید، جهت دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت تونیکس پانل مراجعه فرمائید.

ساندویچ پانل چیست ؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید