مسجدشاه، یک شاهکار بی تکراره! ورودی مسجد در یکی از اضلاع میدان نقش جهان قرار داره و کاملا با ضلع میدان هم زاویه است اما به محض ورود به مسجد زاویه تغییر میکنه و صحن و ایوان های مسجد با جهت قبله هم راستا می شن! یعنی هوشمندی معمار باعث شده تا همزمان مسجد با محیط پیرامونش هم جهت باشه و همچنین جهت قبله با کمترین فضای پرت رعایت بشه

روایت متفاوت مجید عرفانیان از مسجد شاه اصفهان

 مجید عرفانیان، کارشناس گردشگری، مشاور سفر، بلاگر، عکاس و فیلمساز. از سال ۸۷ به کشورهای دیگر سفر میکنه و حدوداً ۵ سال هست که به صورت فریلنس کار میکنه. در وبلاگش از تجربه‌های سفرهاش و یا راهنمای سفر به شهرها و کشورهای دنیا می‌گه. سفر محور اصلی فعالیت‌ها و درآمدهای مجید هست. اون معتقده چیزی که باعث ادامه دادن میشه اشتیاقه و هر جا که اشتیاق باشه، خستگی‌ها کنار زده میشه.

 مجید اولین روز سفرش به اصفهان زیبا، شهر هنر، معماری و موسیقی رو از بازار آغاز میکنه و خیلی زود به عالی قاپوی دلبر میرسه و چشمانش با دیدن شیخ لطف‌الله نوازش پیدا میکنه.

 از عالی قاپو عازم مسجد شاه، مسجدی برای آرامش و مدیتیشن میشه. اون مسجد شاه را اینطور توصیف میکنه: "مسجدشاه، یک شاهکار بی تکراره! ورودی مسجد در یکی از اضلاع میدان نقش جهان قرار داره و کاملا با ضلع میدان هم زاویه است اما به محض ورود به مسجد زاویه تغییر میکنه و صحن و ایوان های مسجد با جهت قبله هم راستا می شن! یعنی هوشمندی معمار باعث شده تا همزمان مسجد با محیط پیرامونش هم جهت باشه و همچنین جهت قبله با کمترین فضای پرت رعایت بشه."

اون با دیدن تنها نقش برجسته تاج سلطنتی باقی مانده روی یکی از دیوارهای بازار دور میدان نقش جهان دیدن میناکاری‌های زیبا راهی موزه عصارخانه و بعد تیمچه ملک میشه. غروب اصفهان رو کنار سی‌وسه پل میگذرونه و در یک حمام تاریخی که بعد از مرمت به رستوران تغییر کاربری داده مهمان میشه و سپس به پل خواجو میره تا زندگی شبانه اصفهان رو بهتر تجربه کنه.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید