بهترین زمان سفر به باکو بر اساس آب و هوا، فصل بهار و پاییز یعنی دوم آوریل تا هفدهم ژوئن (۱۳ فروردین تا ۲۷ خرداد) و سوم سپتامبر تا هجدهم نوامبر (۱۲ شهریور تا ۲۷ آبان) است.

باکو، شهری باستانی در جمهوری آذربایجان


باکو، پایتخت کشور جمهوری آذربایجان بر سواحل دریای کاسپین واقع شده است. تور باکو به گزارش سلام نو به از پرطرفدارترین تورهای خارجی در ایران است. این شهر با وجود جمعیتی حدود دو میلیون نفر از هزار سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته است و مخروبه‌هایی متعلق با قدمتی از قرن پنجم در آن وجود دارند.

برای سفر به باکو، می‌توانید از کجارو کمک بگیرید. ما با همکاری آژانس‌های مسافرتی معتبر، این امکان را فراهم کرده‌ایم که شما تور مورد نظر خود را از میان ده‌ها تور انتخاب کرده و آن را با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

در مرکز شهر می‌توانید شهر مستحکم باستانی باکو را با خیابان‌های پیچ در پیج مشاهده کنید که تنوع فرهنگی آن را در ردپای بقایای گذشته به نمایش می‌گذارد. دو مکان دیدنی در باکو را به هیچ وجه نباید از دست بدهید؛ کاخ شروانشاهیان ساخته شده در قرن پانزدهم و قلعه دختر که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و در قرن دوازدهم بازسازی شده است.

در باکو به سمت جنوب شهر که می‌روید با معماری مدرن و ترکیب هندسی روبه‌رو می‌شوید که چیزی از شکوه آن، کم نمی‌کند. موزه‌ها، مسجدها و همچنین زیارتگاه‌های زیادی در شهر ارزش بازدید دارند که برای غیر مسلمان‌ها نیز باز هستند.

باکو، شهری باستانی در جمهوری آذربایجان

از دیگر مکان‌های جالب توجه شهر می‌توان به میدان فواره‌ها (Place of the Fountains)، ناقوس نئوکلاسیک تالار شهر (neo-classical belfry of the City Hall)، کاخ خوشبختی (Palace of Happiness)، موزه فرش و هنرهای کاربردی، خیابان شهدا (Martyrs Alley)، انستیتوی نسخ خطی آذربایجان و کاخ اسماعیلیه اشاره کرد.

اقلیم معتدل شهر باکو و وجود سواحل زیبا این منطقه را تبدیل به مقصدی محبوب برای گذراندن تعطیلات بخصوص برای روسی‌ها کرده است.

بهترین زمان سفر به باکو بر اساس آب و هوا

باکو، شهری باستانی در جمهوری آذربایجان

بهترین زمان سفر به باکو بر اساس آب و هوا، فصل بهار و پاییز یعنی دوم آوریل تا هفدهم ژوئن (۱۳ فروردین تا ۲۷ خرداد) و سوم سپتامبر تا هجدهم نوامبر (۱۲ شهریور تا ۲۷ آبان) است.

دمای میانگین در باکو در زمان‌های مختلف سال به شدت متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا بیشتر سال با آب و هوایی معتدل روبه‌رو است؛ البته به غیر از تابستان و سرمای زمستان. احتمال بارش باران و یا برف در تمام سال کم است. باکو در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۴۸ از ۱۰۰ را دارا است.

اگر به دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه آگوست، جولای و ژوئن به این شهر بروید. گرم‌ترین زمان سال در میانه ماه آگوست (اواخر مرداد) با دمای میانگین ۳۴٫۶ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۲۴٫۶ درجه سانتی‌گراد در شب‌ها است.

بهترین زمان سفر به باکو بر اساس دمایی که حس می‌کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می‌گذارد و دماهای پایین زمانی که بادهای قوی می‌وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که دمایی که ما حس می‌کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به باکو بر اساس بارش باران یا برف

اگر به دنبال سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه‌های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلیمتر در ماه گفته می‌شود) یعنی جولای، می و آگوست به باکو بروید. کمترین احتمال بارش باران در اوایل ماه می (اواسط اردیبهشت) است.

بهترین زمان سفر به باکو بر اساس رطوبت و وزش باد

باکو دارای ماه‌های مرطوب زیادی است. کم رطوبت‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۵۴٫۵ درصد، ماه جولیا و مرطوب‌ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۷۷٫۵ درصد، فوریه است.

وزش باد در باکو، معمولا آرام است. پربادترین ماه‌های سال، مارس و سپس فوریه و آوریل هستند. باد ماه مارس با سرعت ۱۳٫۳ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم آرام به شمار می‌آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در باکو در میانه‌های ماه مارس، ۲۴٫۵ کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می‌آید.

بهترین زمان سفر به باکو بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری باکو، ژوئن و سپس می و جولای هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

خلوت‌ترین ماه گردشگری باکو، نوامبر است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان سفر به باکو بر اساس فصول

باکو، شهری باستانی در جمهوری آذربایجان

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۹٫۱ تا ۲۸٫۴ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۱ تا ۳ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری باکو است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند.

باکو، شهری باستانی در جمهوری آذربایجان

ماه‌های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به صورت مطلوبی گرم هستند. این ماه‌ها با صفر تا یک روز بارش موثر در ماه، میزان بارش متوسطی را تجربه می‌کنند.ماه‌های ژوئن تا آگوست، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در باکو هستند، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید