متأسفانه، این کشور از تنش‌های بین المللی و کم کاری‌های داخلی که مانع از تبدیل شدن آن به مقصد ارزشمندی شده است، آسیب دیده است.

خاطرات نوربرت شهروند آمریکایی از سفر به ایران

چرا باید بیش از هر زمان دیگری از ایران دیدن کنید؟

ایران به عنوان کشوری پر برکت با مکان‌های تاریخی خارق‌العاده، فرهنگ رنگارنگ و متنوع و مناظر بدیع، یکی از آن مقاصد جذابی است که بیش از اندازه کافی برای جذب سالم گردشگری ظرفیت دارد.

با این حال، ایران حتی نتوانسته است در رادار اکثر مردم، به خصوص در مورد گردشگری، ضربه‌ای ایجاد کند.

متأسفانه، این کشور از تنش‌های بین المللی و کم کاری‌های داخلی که مانع از تبدیل شدن آن به مقصد ارزشمندی شده است، آسیب دیده است.

با این حال، این کشور تبدیل به مکانی شده است که فقط مسافران جسور، ماجراجو و کارکشته آرزوی اکتشاف آن را دارند. اما لازم نیست اینطور باشد.

ایران بیش از پنج سال در رادار من بود قبل از اینکه حتی تصمیم گرفتم به طور جدی این سفر را انجام دهم. راستش را بخواهید، حتی در مقطعی باور داشتم که به عنوان یک آمریکایی، اجازه ملاقات ندارم یا گرفتن ویزا تقریبا غیرممکن خواهد بود. اما من اشتباه می‌کردم.

در سال ۲۰۱۳، این کشور، به تدریج درهای خود را باز کرده و پذیرای گردشگران از سراسر جهان است.

با این حال، چه به دلیل کمبود اطلاعات و چه به دلیل اختلاف نظر در مسائل مربوط به قوانین مدنی، بسیاری از مردم به اندازه کافی برای بازدید از این کشور زیبا متقاعد نشده‌اند.

اما آیا ایران ارزش دیدن را دارد؟

پس از بازدید از کشور ایران و دیدن چیزها با چشمان خود، تنها پاسخ من به این سوال یک بله بزرگ است! در اینجا من به شما می‌گویم که چرا باید به ایران سفر کنید و چرا باید اکنون بیش از همیشه به ایران بروید.

ایران بسیار امن‌تر از آن چیزی است که مردم فکر می‌کنند

ایران ده ها سال است که به دلایل سیاسی و اقتصادی روابط تیره‌ای با جهان غرب داشته است، اما این نباید شما را از تجربه چیزی که من معتقدم یکی از جذاب‌ترین کشورهای روی زمین است منصرف کند.

رسانه‌ها ایران را به عنوان کشوری خشن معرفی می‌کنند که گرفتار جنگ، شورش، تروریسم و ​​خشونت است. این فقط در بهترین حالت خود ترس آفرینی است و اصلا با آنچه در ایران (یا در واقع بیشتر کشورهای خاورمیانه) می‌بینید، مقایسه نمی‌شود.

این کشور از جنگ ایران و عراق از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ آسیب دید، اما از آن زمان تا به حال کشور هیچ درگیری مسلحانه‌ای را تجربه نکرده است.

هر خشونتی که این روزها در ایران اتفاق می‌افتد، نامنظم و بسیار نادر است. تضاد بزرگی با تیراندازی‌های دسته جمعی تقریبا هفتگی در ایالات متحده دارد.

در واقع، من راحت می‌گویم که حضور در ایران بسیار امن‌تر از حضور در ایالات متحده است. این کشور دارای چندین پست بازرسی نظامی و امنیتی شدید است که نه تنها برای محافظت از شهروندان، بلکه از گردشگران نیز وجود دارد.

من هرگز در کشور احساس خطر نکردم، حتی وقتی که از نیمه شب گذشته در شهر اصفهان به تنهایی راه می‌رفتم.

اطلاعاتی ارزشمند درباره مردم ایران بدانید

اگر چیزی در مورد ایران خوانده‌اید، مطمئنم از قبل باید بدانید که آنها از دوستانه‌ترین افرادی هستند که تا به حال ملاقات کرده‌اید. من صدای دیگری هستم که می‌توانم این را تأیید کنم.

مهمان‌نوازی مردم ایران در درجه دوم اهمیت قرار دارد. آنها صمیمی و خوش برخورد هستند، اما این فقط یک نما برای زیبا به نظر رسیدن نیست، این یک ویژگی اساسی فرهنگ آنها است.

گفت و گو با ایرانی ها هنگام راه رفتن در خیابان، نشستن در پارک یا هر لحظه غیر معمول نیست.

همچنین غیرمعمول نیست که پس از چند دقیقه گپ زدن آنها شما را به خانه خود دعوت کنند تا چای بنوشند یا با خانواده خود غذا بخورند. این رفاقت مختص گردشگران نیست. در بین مردم محلی نیز اتفاق می‌افتد.

مطمئنا، این کشور در میانه یک بحران اقتصادی قرار دارد که بسیاری از مردم محلی به امید کسب درآمد کمی از طریق راهنمایی یا فروش چیزی به گردشگران به سراغ گردشگران می‌روند.

تنبلی سبکی از زندگی آنها نیست، چیزی است که من به عنوان یک مسافر از آن بسیار قدردانی می‌کنم.

زنان محافظه کار با چادر

حتی در محافظه‌کارانه‌ترین شهرها، زنانی ( چادری ) دوستانه به من رسیدند و از آنها خواستم با من عکس بگیرند.

با توجه به اینکه چقدر محافظه‌کار به نظر می‌رسیدند، هرگز سعی نکردم با آنها صحبت کنم، اما آنها بسیار صمیمی و دوستانه بودند .به نظر من مهمان نوازی آنها یکی از بهترین خصوصیات ایران است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید