قبل از شروع سفر، لطفا حتما الزامات سفر ماجراجویانه را بخوانید و سفر خود را برای تأیید به رهبر گروه خود ارسال کنید. اگر در مورد سفرتان که شرایط لازم را برآورده می‌کند سؤال یا نگرانی دارید، با مدیر جایزه یا افسر جایزه منطقه خود تماس بگیرید.

اگر به دنبال سفر ماجراجویانه هستید حتما این مطلب را بخوانید!

به گزارش سلام نو، بخش سفر پرماجرا، حس ماجراجویی و خودیابی را در حین برنامه‌ریزی و انجام سفر با گروه تشویق می‌کند.  رهبر گروه شما می‌تواند اطلاعات بیشتری در مورد انواع مختلف سفرها و آنچه ممکن است در دسترس شما باشد در اختیار شما قرار دهد. برخی از این گزینه‌ها ممکن است شامل سفرهای مجازی یا نیمه مجازی، ثبت نام با یک ارائه دهنده فعالیت آموزش دیده باشد. برای اطلاعات بیشتر با رهبر گروه خود ارتباط برقرار کنید!

قبل از شروع سفر، لطفا حتما الزامات سفر ماجراجویانه را بخوانید و سفر خود را برای تأیید به رهبر گروه خود ارسال کنید. اگر در مورد سفرتان که شرایط لازم را برآورده می‌کند سؤال یا نگرانی دارید، با مدیر جایزه یا افسر جایزه منطقه خود تماس بگیرید.

مراحل سفر پرماجرا:

برای یک سفر پرماجرا ۵ مرحله وجود دارد. هر قسمت باید با تیم شما انجام شود.

 هدف: هدف مشخصی داشته باشد، توسط یک فرد باتجربه ارزیابی شود و به عنوان یک فعالیت متمایز تکمیل شود تا سفر ماجراجویانه «کامل» در نظر گرفته شود.

آمادگی اولیه: شرکت کنندگان در مورد هدف به عنوان یک تیم، مکان و نحوه سفر تصمیم می‌گیرند.

آماده سازی سفر و آموزش: شرکت‌کنندگان برای سفر خود آموزش‌های مناسبی مانند نقشه خوانی، مدیریت ریسک، کمک‌های اولیه، تجهیزات کمپینگ و غیره را انجام می‌دهند.

سفر(های) تمرینی: شرکت‌کنندگان حداقل یک سفر تمرینی را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که به عنوان یک تیم در سفر مقدماتی موفق و خودکفا خواهند بود.

سفر واجد شرایط: شرکت کنندگان به عنوان یک تیم در طول سفر خود برای رسیدن به هدف خود کار می‌کنند.

بررسی سفر و گزارش: شرکت‌کنندگان با هم کار می‌کنند تا تمام مراحل سفر را شرح دهند و گزارش سفر پرماجرا را تکمیل کنند که به ارزیاب آن‌ها ارائه می شود.

 عوامل مورد نیاز برای سفر

· هدف تعریف شده.

· تعداد گروه باید بین ۴ تا ۸ نفر باشد.

· همه اعضای گروه باید آموزش‌های مناسبی را گذرانده باشند.

· همه اعضای گروه باید در برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و اجرای سفرهای تمرینی خود مشارکت داشته باشند.

· گروه ها باید حداقل یک سفر تمرینی را تکمیل کنند.

· محیط سفر باید برای همه اعضای گروه جدید و ناآشنا باشد.

· اقامتگاه‌ها خودکفا هستند (چادر، کلبه و غیره) با امکانات کم یا بدون امکانات.

· تجهیزات و لوازم کافی بسته بندی شده و تجهیزات.

انواع سفرهای پرماجرا

اکسپدیشن: یک سفر با هدف است، تمرکز اصلی بر سفر است. زمان بیشتری به سفر با تلاش کمتر برای تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات اختصاص داده می‌شود. مثال اکسپدیشن هدف: قایقرانی در امتداد رودخانه: هر روز ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر پارو می‌زنیم و در یک منطقه مشخص کمپ می‌زنیم. ما از تکنیک‌های پایه پارو زدن استفاده می‌کنیم و هر روز یک ضربه اضافه می‌کنیم که به ما کمک می‌کند، الگوهای باد و آب را پیمایش کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که قبل از شب به محل کمپینگ می‌رسیم. ما یک مجله از مسیر، مشاهدات آب و هوا و مهارت های دست و پا زدن یاد گرفته شده نگه می‌داریم، این موارد در گزارش سفر ما به همراه تجزیه و تحلیل بهترین تکنیک پارو زدن برای پیمایش در استگ گنجانده خواهد شد.

اکتشاف

اکتشاف یک "هدف همراه با سفر" است که در آن تمرکز اصلی مشاهده و جمع آوری اطلاعات مربوط به هدف است. زمان بیشتری برای این کار صرف می‌شود و زمان کمتری برای رفتن از مکانی به مکان دیگر اختصاص می‌یابد.

هدف مثال اکتشافی:  مطالعه یک پارک ملی و تأثیر آن بر جوامع مختلف که در محدوده آن قرار دارند. ما تحقیقات قبل از سفر را در مورد پارک ملی از جمله اشکال زمین، حیات وحش، پوشش گیاهی و جوامع انجام خواهیم داد. در طول سفر خود، کوه را به سمت کمپ پیاده‌روی می‌کنیم و هر روز با پیاده‌روی یا قایق‌رانی در سراسر منطقه سفر می‌کنیم و مصاحبه‌ها، کاوش و جزئیات لندفرم‌های منحصربه‌فرد را انجام می‌دهیم و با یک زمین‌شناس همکاری خواهیم کرد تا به ما در مطالعه گیاهان، خاک، سنگ‌ها و غیره کمک کند. در پایان سفر، یافته های خود را در گزارش خود ارائه خواهیم داد.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید