سیدمحمد حسینی، معاون رییس‌جمهور: یکی ازمشکلات کشور تاکنون چانه‌زنی‌ها و لابی‌گری‌ها (در مجلس) بوده است و این واقعیتی است که نمی‌شود آن را انکار کرد.

پایان لابی‌گری‌های بودجه‌ای در مجلس / فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: این لابی‌ها درمواردی دولت‌ها را از توزیع عادلانه امکانات دور کرده است. دولت سیزدهم با شعار توسعه عدالت مستقر شده و تلاش می‌کند امکانات کشور عادلانه در اختیار همه مردم قرار گیرد.

از این رو، شروع سفرهای استانی هم از مناطق محروم و کمتر برخوردار آغاز و این سبب شد مسئولان از واقعیت‌های مناطق محروم کشور بهتر و بیشتر آگاه شوند. اکنون دولت می‌داند کدام استان‌ها با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند و راهکار برطرف کردن مشکل چیست. زمانی دولت بدون تحرک بود و تنها در تهران می‌نشست و صرفا در دیدار با نمایندگان یا دریافت گزارش‌ها منابع را اختصاص می‌داد اما، دولت سیزدهم دولت فعالی است و با سفر به مناطق مختلف، دیدار با مسئولان محلی و مردم نیازها را احصا و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرده است براساس این نیازها و نیز توجه به طرح‌های آمایش سرزمین به استان‌ها بودجه تخصیص دهد. بنابراین لابی‌ها در اختصاص منابع در بودجه۱۴۰۱ مؤثر نیست البته دولت تابع قانون مصوب مجلس است.

گفتگو: حمیدرضا بوجاریان

تصویر: حسین اینانلو

تدوین: عاطفه سادات حسین‌زاده

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید