نخست‌وزیر انگلیس پیش از این هم باعث خشم قانونگذاران شده بود، زمانیکه در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان که درباره خودش بود، شرکت نکرد و بجایش "مایکل الیس"، یکی از مقام‌های دولت را فرستاد.

تشدید انتقادات نمایندگان مجلس انگلیس از بوریس جانسون

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی نوشت: نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز سه‌شنبه از بوریس جانسون بابت شرکت در یک پارتی در حیاط دفتر نخست وزیری آن هم در دوران قرنطینه کرونا در مارس ۲۰۲۰ به شدت انتقاد کردند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پیش از این هم باعث خشم قانونگذاران شده بود، آن هم زمانیکه در جلسه پرسش و پاسخ پارلمان که درباره خودش بود، شرکت نکرد و بجایش "مایکل الیس"، یکی از مقام‌های دولت را فرستاد.

جانسون همچنین قرار است امروز (چهارشنبه) در پارلمان حضور یابد.

روز سه شنبه "آنجلا راینر"، معاون رهبر حزب اصلی اپوزیسیون کارگر انگلیس در پارلمان گفت: بسیار ناامید کننده است، اما جای تعجب نیست که نخست وزیری که من از او این سوال را پرسیدم، با اینکه هیچ قرار رسمی نداشت،‌ امروز اینجا حضور ندارد. به نظرم غیبت او در اینجا توهین است و مردم قبلا درباره او نتیجه گیری کرده‌اند. او می‌تواند فرار کند اما نمی‌تواند مخفی شود.

وی ادامه داد: دعوتنامه‌ای برای شرکت در آن مهمانی به ۱۰۰ کارمند ارسال شده که اکثرا از افراد منصوب شده از سوی جانسون هستند.

آی تی وی ایمیلی را از جانب "مارتین رینولدز"، منشی خصوصی نخست وزیری انگلیس منتشر کرد که در آن، بوریس جانسون از ۱۰۰ تن دعوت کرده بود تا در یک پارتی شرکت کنند درحالیکه کل کشور در قرنطینه به سر می‌برد.

در این ایمیل آمده است: سلام به همگی، پس از یک دوره پر مشغله اکنون زمان آن رسیده تا در حیاط دفتر نخست وزیری گردهم آییم. از ساعت ۱۸ به ما ملحق شوید و نوشیدنی‌های خودتان را بیاورید.

جانسون از اینکه بگوید در این مهمانی شرکت داشته یا خیر، امتناع کرد اما رسانه‌های محلی گزارش کردند که وی به همراه همسرش قطعا در کنار ۴۰ میهمان دیگر در این پارتی حضور داشتند.

در دوران قرنطینه سراسری در انگلیس، قوانین وضع شده از سوی دولت جانسون به مردم اجازه می‌داد تا تنها با یک نفر آن هم در فضای باز معاشرت داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید