شبکه خبری سی‌ان‌ان خبر داد که با افزایش تعداد افراد بستری به دلیل ابتلا به کرونا بیمارستان های ایالت های مختلف آمریکا با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه‌اند.

سی‌ان‌ان: افزایش آمار مبتلایان کرونا در آمریکا/ بیمارستان ها با کمبود تجهیزات مواجه‌اند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشت: بیمارستان های ایالت های مختلف آمریکا با افزایش تعداد افراد بستری به دلیل ابتلا به کرونا و تقاضا برای تست کووید-۱۹ با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه‌اند.

این شبکه خبری نوشت: با توجه به این که کمبود آزمایش های کرونا، بحران رو به رشد بستری در بیمارستان ها را تشدید می کند، ایالت های بیشتری در آمریکا با اعزام نیرو و ارائه تجهیزات برای کمک به بیمارستان ها و شبکه های مراقبت های بهداشتی رقابت می کنند.

کمبود نیرو در بیمارستان های آمریکا افزایش یافته زیرا کادر مراقبت های بهداشتی که در صف مقدم مبارزه با کرونا هستند و با خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری مواجه هستند، به این ویروس مبتلا شده و نیاز به قرنطینه دارند. ابتلا و قرنطینه شدن این نیروها در شرایطی رخ داده که شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا افراد بیشتری را به سمت بیمارستان ها راهی کرده است.

گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا جمعه شب گفت بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی به ده ها مرکز آزمایش کرونا اعزام خواهند شد. دیگر ایالت های آمریکا نیز نیروهای گارد ملی را بسیج کرده اند تا به مراکز بهداشتی درمانی که تحت فشار افزایش بیماران هستند کمک های پزشکی و غیرپزشکی را ارائه دهند.

بر اساس گزارش وزارت خدمات بهداشتی و انسانی، تا روز جمعه تقریبا ۱۳۲ هزار نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های آمریکا بستری شده اند. در اواسط ژانویه ۲۰۲۱ حدود ۱۴۲ هزار نفر در بیمارستان بستری شده بودند که بالاترین آمار محسوب می شد و نسبت به اوایل ماه نوامبر که حدود ۴۵ هزارنفر در بیمارستان بستری شده بودند افزایش نشان می داد.

برخی از ایالت های آمریکا به منظور حفاظت از ظرفیت بیمارستان ها برخی عمل های جراحی غیرضروری را در برخی از بیمارستان ها لغو کرده اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت آمریکا، در نیویورک، به ۴۰ بیمارستان گفته شده  به دلیل کمبود تخت های بیمارستانی، عمل های جراحی غیر ضروری تا دو هفته متوقف شود.

با توجه به نیاز بیماران به مراقبت، بسیاری از افرادی که احتمال می دهند علائم کووید-۱۹ را دارند به سختی می توانند مکانی را برای  آزمایش کرونا پیدا کنند و پزشکان از افرادی که مشکوک به ابتلا هستند خواسته اند حتی اگر نسبت به ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری مطمئن نیستند، خود را در خانه قرنطینه کنند.

از زمان تعطیلات، صف های طولانی در مقابل بسیاری از مراکز آزمایش کرونا تشکیل شده است. درایالت یوتا چهار مرکز آزمایش دولتی که بالاترین تقاضا و زمان انتظار برای انجام آزمایشات را داشته اند، تنها در صورتی می توانند خدمات ارائه دهند که افراد از قبل وقت گرفته باشند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وعده داده ۵۰۰ میلیون تست آزمایش فوری را در سراسر کشور توزیع کند. مقامات دولتی آمریکا جزییات اندکی از این طرح را ارائه داده اند اما انتظار می رود ماه جاری وبسایتی را راه اندازی کنند که افراد می توانند درآن به صورت آنلاین برای انجام آزمایشات ثبت نام کرده و آزمایش ها را از طریق پست الکترونیک خود دریافت کنند.

آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا نشان می دهد که حدود دو سوم آمریکایی های واجد شرایط دریافت واکسن، از افراد ۵ سال به بالا، به طور کامل واکسینه شده اند اما ۲۲ درصد جمعیت هنوز واکسن را دریافت نکرده اند.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه مجوز استفاده اضطراری از واکسن مدرنا را اصلاح کرد و دوره دریافت اولین واکسن و واکسن تقویتی را از دستکم ۶ ماه به ۵ ماه برای افراد بالای ۱۸ سال کاهش داد.

همزمان با فشار بر بیمارستان های آمریکا شمار کودکان بستری شده در بیمارستان ها افزایش قابل توجه ای داشته و همچنان نگرانی زایدی درباره  سلامت دانش آموزان وجود دارد.

با شیوع اومیکرون در آمریکا آمار کودکان بستری در بیمارستان های آمریکا رکورد زد. به گفته میشل اسمیت مدیر مرکز پزشکی بیمارستان کودکان لس آنجلس (چالا)، در این بیمارستان، نرخ مثبت شدن آزمایش ابتلا به کووید-۱۹ از ۱۷.۵ درصد در دسامبر گذشته به ۴۵ درصد در ژانویه رسیده است.

افزایش بستری شدن کودکان در بیمارستان، اختلافاتی را درباره آموزش از خانه در دوران شیوع اومیکرون مطرح شده است.

اختلافات مقامات شیکاگو و اتحادیه معلمان درباره ضرورت بازگشت کودکان به کلاس های درس نیز به تعطیلی بعضی از کلاس ها منجر شد و شهردار شیکاگو گفته که می خواهد دو طرف در این هفته به توافق برسند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید