نهنگ‌ها در مناطقی که قبلا مورد حمله قرار نگرفته بودند نیز با پیروی از کسانی که حمله کرده بودند، تاکتیک جدید را آموخته بودند.

از وزغ‌های آدمخوار تا مارهایی که با قواصان نزدیکی می‌کنند / رازهایی شگفت‌انگیز و غیرقابل باور در مورد طبیعت

۱. غلاف نهنگ‌های اسپرمی که در سواحل سائو میگل آزور شنا می‌کنند

از وزغ‌های آدمخوار تا مارهایی که با قواصان نزدیکی می‌کنند / رازهایی شگفت‌انگیز و غیرقابل باور در مورد طبیعت

نهنگ‌های اسپرم مهارت‌های اجتماعی عالی دارند و از طریق کلیک و زبان بدن ارتباط برقرار می‌کنند. دانشمندان گزارش داده‌اند که ارتباط نهنگ‌های اسپرم شامل اشتراک‌گذاری تاکتیک‌های نبرد است. دانشمندان با تجزیه و تحلیل دفترچه‌های ثبت نام دیجیتالی شده جدید نهنگداران قرن نوزدهم دریافتند که میزان ضربه نهنگ‌ها به اهدافشان تنها در چند سال ۵۸ درصد کاهش یافته است.

نهنگ‌ها یاد گرفته بودند که از تاکتیک‌های معمول خود برای تشکیل دایره‌های دفاعی (همانطور که برای حملات اورکا انجام می‌دهند) به نفع شنا کردن بر خلاف باد قایق‌های بادی زوبین‌ها خودداری کنند. جالب‌تر اینکه نهنگ‌ها در مناطقی که قبلا مورد حمله قرار نگرفته بودند نیز با پیروی از کسانی که حمله کرده بودند، تاکتیک جدید را آموخته بودند.

۲. وزغ‌های نیشکر که به آدمخواری روی آوردند 

از وزغ‌های آدمخوار تا مارهایی که با قواصان نزدیکی می‌کنند / رازهایی شگفت‌انگیز و غیرقابل باور در مورد طبیعت

وزغ عصایی (Rhinella marina) یک گونه مهاجم در استرالیا است که قورباغه‌های آن به آدمخوارهای حریص تبدیل شده‌اند.

این وزغ‌ها توسط کشاورزان در دهه ۱۹۳۰ برای بلعیدن سوسک هایی که مزارع نیشکر را از بین میبردند، ‌آورده شدند ، اما وزغ‌ها هیچ شکارچی طبیعی نداشتند. بنابراین جمعیت وزغ‌ها از ۱۰۲ تا به بیش از ۲۰۰ میلیون افزایش یافت. با افزایش سرسام‌آور جمعیت وزغ‌ها و غذای محدود، وزغ‌های همیشه سازگار به زودی به آدم‌خواری متوسل شدند. درست پس از جوجه‌ریزی، وزغ‌های نیشکر فقط برای چند روز در وضعیت آسیب پذیری باقی می‌مانند.

۳. مارهای دریایی غواصان را با جفت بالقوه اشتباه می‌گیرند

از وزغ‌های آدمخوار تا مارهایی که با قواصان نزدیکی می‌کنند / رازهایی شگفت‌انگیز و غیرقابل باور در مورد طبیعت

غواصان به یک مار دریایی تنها نزدیک می‌شوند .یکی از غواصان هنگام شنا کردن در جزایر کپل در دیواره مرجانی بزرگ جنوبی استرالیا، متوجه شد که در میان مارهای دریایی نر بسیار سمی غوغایی ایجاد می‌کند. خزندگان زیر آب غواص را قبل از اینکه دور باله‌های او بپیچند و عاشقانه آب اطراف را لیس بزنند تعقیب می‌کردند. مطالعه ای که توسط این غواص و یکی از محققین همکار انجام شد نشان داد که رفتار غیرمعمول مارها دقیقا همان طور است که به نظر می‌رسید: مارها او را با یک جفت بالقوه اشتباه گرفته بودند و رفتاری شبیه جفت‌گیری داشتند.

در واقع، بسیاری از ۱۵۸ تعاملی که غواص با مارها داشت، در طول فصل جفت‌گیری مارها، که بین ماه مه و آگوست است، اتفاق افتاد. این حیوانات که اخیرا از مارهایی که زمانی در خشکی زندگی می‌کردند، برای زندگی در اقیانوس تکامل یافته‌اند، بینایی فوق‌العاده ضعیفی دارند، به این معنی که مارهایی که از نظر جنسی ناامید شده‌اند، تنها با لیسیدن می‌توانند تایید کنند که یک غواص یک مار ماده نیست. بدتر از آن، از آنجایی که ماده ها معمولا در طول جفت‌گیری از نرها فرار می‌کنند، فرار از دست مارها فقط تشریفات خواستگاری را بیشتر تقلید می‌کند!

۴. یک تاردگرید اولین حیوان درهم تنیده کوانتومی در تاریخ شد

از وزغ‌های آدمخوار تا مارهایی که با قواصان نزدیکی می‌کنند / رازهایی شگفت‌انگیز و غیرقابل باور در مورد طبیعت

یک میکروگراف الکترونی روبشی رنگی (SEM) از یک تاردگرید که خرس آبی نیز نامیده می‌شود.

تاردگریدها بدون شک برخی از سرسخت‌ترین حیواناتی هستند که تاکنون وجود داشته‌اند. جان سالم به در بردن از شلیک گلوله از تفنگ، فرود در آب داغ، قرار گرفتن در معرض تشعشعات شدید فرابنفش و فرود تصادفی بر روی ماه. مخلوقات میکروسکوپی از بسیاری از سناریوهای مضحک جان سالم به در برده‌اند، زیرا می‌توانند خود را به حالت "تون" تقریبا نابود نشدنی بی آب کنند و این بسیار شگفت‌انگیز بود. مطالعه‌ای که در ماه دسامبر منتشر شد، ادعا می‌کند که تاردگریدها جهشی تازه به قلمرو کوانتومی داشته‌اند. با تبدیل شدن به اولین حیوانات درهم‌تنیده کوانتومی مشاهده‌شده در تاریخ.

پس از جمع آوری سه تاردگرید از یک ناودان پشت بام در دانمارک، دانشمندان حیوانات را با سرد کردن آنها تا کسری بالاتر از صفر مطلق (منفی ۴۵۹.۶۷ درجه فارنهایت یا منفی ۲۷۳.۱۵ درجه سانتیگراد)، به حالت "تون" یخ زده خود وادار کردند. سپس، با قرار دادن آنها در یک سیستم الکتریکی، دانشمندان گفتند که آنها حیوانات را به حالت درهم تنیدگی کوانتومی موقت آوردند و خواص آنها را با ویژگی های دستگاه الکتریکی مرتبط کردند. پس از زنده‌سازی مجدد، تاردگریدی که زنده ماند می‌تواند ادعای معقولی داشته باشد که اولین حیوانی است که از درهم تنیدگی کوانتومی جان سالم به در برده است. این مطالعه که در میان برخی از فیزیکدانان بحث برانگیز است، هنوز در انتظار بررسی همتایان است.

کد خبرنگار: ۲۱
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدم IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    2 0
    وزغ های آدمخوار نه ، وزغ های همنوع خوار اصلاحش کن بیسواد
  • علی رظا IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    همنوع خوار نه ادم خوار یه مشت بیسواد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید