نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با موضوع روسیه و اوکراین، روز جمعه ۱۷ دی برگزار خواهد شد.

ناتو درباره بحران اوکراین نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای خبری ناتو با اعلام این مطلب افزود: این نشست بصورت مجازی و پیرامون تنش اوکراین و روسیه برگزار خواهد شد.

این تارنمای خبری افزود: وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو در این نشست درباره حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و موارد امنیتی مرزی اروپا به گفت و گو خواهند پرداخت. این نشست به ریاست «ینس استولنبرگ» دبیرکل ناتو برگزار خواهد شد.

شبکه خبری سی ان ان نیز ضمن پوشش این خبر افزود: این نشست سه روز پیش از ملاقات مقامات ارشد آمریکا و روسیه برگزار می شود.

نشست فوق العاده ناتو پیرامون بحران اوکراین

در همین حال و به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، وزیر خارجه اوکراین دراین باره اعلام کرد: به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای جلوگیری از تجاوز روسیه در نشست ناتو در بروکسل شرکت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، قرار است گفتگوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالیکه قرار است گفتگوهای امنیتی میان آمریکا و روسیه در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی) ۵۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند.

این دومین تماس میان رهبران آمریکا و روسیه  در ماه دسامبر ۲۰۲۱ و پیش از برنامه گفتگو میان مقامات ارشد آمریکایی و روسی در ۱۰ ژانویه در ژنو بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید