علیرضا قزوه، شاعر و نویسنده در حکمی از سوی جبلی، رییس سازمان صدا و سیما به عنوان مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود این سازمان منصوب گردید.

انتصاب علیرضا قزوه به عنوان مدیر دفتر شعر و موسیقی صدا و سیما

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، علیرضا قزوه؛ شاعر و نویسنده را به سمت «مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود» منصوب کرد.

جبلی در بخشی از متن این حکم آورده است: «نظر به سوابق روشن و فعالیت‌های موثر هنری در خدمت به انقلاب اسلامی‌ به موجب این حکم به عنوان «مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود» منصوب می‌شوید.

میراث پرشکوه شعر فارسی، گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویتی است که ملت فرهیخته ما در کوران جنگ نرم و شیطینت‌های دشمنان دین و هویت و عدالت، به آن نیاز مضاعف دارند.

انتظار می‌رود با همت و ابتکار و هم افزایی؛ اولویت‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

طراحی راهبردها و سازوکارها و برنامه‌های لازم برای احراز جایگاه شایسته شعر در بخش‌های گوناگون رسانه ملی.

فعال‌سازی آرشیو موسیقی چهل‌ساله رسانه ملی و استفاده قدرشناسانه از این گنجینه ارجمند.

طراحی نظام رتبه بندی و ارزشیابی آثار مورد استفاده شبکه‌های گوناگون و ساماندهی پخش.

ارتقای کمی و کیفی تولید خصوصا در عرصه‌های موسیقی حماسی و اجتماعی و آیینی.

هم‌افزایی جدی با مراکز و عناصر فعال موسیقی کشور در بخش‌های دولتی و خصوصی برای تأمین نیازهای نو به نو و گسترده مخاطبان.

توجه ویژه به ظرفیت تولید موسیقی در استان‌ها و نواحی و نیز تعامل فعال با ظرفیت‌های گسترده موسیقی ملل خصوصا منطقه، جهان اسلام و جبهه جهانی مقاومت.

تحکیم رابطه اندیشه – هنر و استفاده هیئت‌های اندیش ورز برای حفاظت و ارتقای جایگاه و شأن موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال.

تقویت و حمایت از ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما به منظور ضبط و اجرای آثار فاخر ملی و انقلابی، همه بخش‌های سازمان موظف به همکاری و هماهنگی با آن دفتر در انجام مأموریت‌ها خواهند بود.»

رئیس سازمان صداوسیما در پایان از خدمات دکتر نراقیان، مسئول پیشین دفتر شعر و موسیقی و سرود سازمان تشکر کرده است.

علیرضا قزوه متولد بهمن ۱۳۴۲ از نویسندگان و شاعران و پژوهشگران ایرانی است که در حوزه‌های مختلف هنر و ادبیات بیش از پنجاه اثر تالیفی از خود به جا گذاشته است و در حوزه رسانه و مدیریتی نیز در چند دهه گذشته سوابق قابل اعتنایی دارد.

او در حوزه بین‌الملل نیز به مدت ده سال نماینده فرهنگی ایران در کشورهای تاجیکستان و هند بود. قزوه همچنین دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و برگزیده بسیاری از جشنواره‌های ادبی بین‌المللی در داخل و خارج کشور بوده است.

این شاعر و نویسنده، سابقه عضویت در هیئت تحریریه روزنامه جمهوری اسلامی و روزنامه اطلاعات و مجلات امید انقلاب، ادبستان، اهل قلم و سردبیری مجلات شعر و قند پارسی را در کارنامه خود دارد. مدیر آفرینش‌های ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رئیس شورای شعر وزارت ارشاد، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از دیگر مسئولیت‌های قزوه بوده است.

او سال‌های متمادی نیز به عنوان نویسنده در رادیو سراسری در برنامه‌های «سرود روشنی»، «در انتهای شب»، و ویژه برنامه‌های رادیو سراسری حضور داشته است.

برگزیده جایزه قلم زرین و کتاب سال نیز در پرونده افتخارات ادبی این شاعر به چشم می‌خورد. تاکنون ۸۰ رساله دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در ایران و دیگر کشورها در باره آثار ادبی این شاعر نوشته شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید