از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، دست‌کم ۹ مورد تیراندازی در جمع در آمریکا اتفاق افتاده و در یک مورد از آن‌ها دست‌کم چهار نفر کشته شدند.

مرگ ۳۹۸ نفر در آمریکا بر اثر تیراندازی در ۴ روز نخست سال ۲۰۲۲

به گزارش سلام نو، خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز نوشت: بخش آرشیو آنلاین خشونت با سلاح که از سال ۲۰۱۳ تاکنون چنین حوادثی را در آمریکا رهگیری می‌کند گزارش داد در چهار روز نخست سال ۲۰۲۲، دست کم ۳۹۸ نفر به علت خشونت با سلاح کشته و ۲۷۷ نفر دیگر هم زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، دست کم ۹ مورد تیراندازی در جمع در آمریکا اتفاق افتاده و در یک مورد از آن‌ها دست کم چهار نفر کشته شدند. آمریکا در سال ۲۰۲۱، شاهد افزایش شدید خشونت با سلاح بوده و در این میان، تلفاتی بالغ بر ۶۹۱ نفر به ثبت رسیده است.

خشونت با سلاح در آمریکا به مشکل اجتماعی مزمنی تبدیل شده که هیچ راه حلی بر آن نمی‌توان یافت. برآوردهای اف بی آی - پلیس فدرال آمریکا - نشان می‌دهد در فاصله‌ی ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۷ میلیون قبضه سلاح فروخته شده که به خودی خود از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون دومین رقم بزرگ فروش سلاح به شمار می‌آید.

نتایج یک بررسی ملی درباره سلاح گرم در آمریکا نشان می‌دهد نزدیک به یک سوم - بیش از ۸۱ میلیون نفر از بزرگسالان در این کشور، سلاح گرم در اختیار دارند و شهروندان تا بن دندان مسلح جهان نیز نامگذاری شده اند!

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید