در این مقاله قصد داریم طرز تهیه دیزی سنگی که از جمله مشهورترین نوع دیزی در بین خانواده‌های ایرانی است را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

در خانه دیزی سنگی بپزید!

به گزارش سلام نو، دیزی یکی از غذاهای مشهور در بین ایرانیان است که تقریبا همه ایرانیان از طرفداران آن محسوب می‌شوند. دیزی سنتی غذایی است که در اکثر رستوران‌های سنتی در ایران سرو می‌شود. شیراز، لرستان، اصفهان،کرمانشاه و همه استان‌هایی که دارای اصالت ایرانی هستند با سرو کردن این غذا مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کنند. ماده اصلی دیزی گوشت و سیب زمینی است که به همراه دیگر مواد تشکیل دهنده دیزی، مزه بسیار خوبی را به وجود می‌آورند. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه دیزی سنگی که از جمله مشهورترین نوع دیزی در بین خانواده‌های ایرانی است را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

برای درست کردن دیزی سنگی برای چهار نفر به چه موادی احتیاج دارید؟  

· 250 گرم گوشت گوسفندی و یا گوشت گاو

· 30 گرم دنبه

· 100 گرم نخود

· 100 گرم لوبیا سفید

· 3 قاشق غذا خوری روغن

· 2 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

· 1 عدد پیاز نگینی شده درشت

· 3 حبه سیر له شده

· 1 عدد فلفل دلمه‌ای ریز

· نمک به میزان لازم

· فلفل سیاه به میزان لازم

· زرد چوبه به  میزان لازم

· آویشن و پودر زیره به میزان لازم

· 2 عدد لیمو عمانی

· 2 عدد سیب زمینی متوسط

چطور دیزی سنگی بپزید؟

1. مرحله اول در درست کردن دیزی سنگی پختن گوشت است. ابتدا گوشت را به خوبی بشویید. لوبیا و نخود را نیز تمیز کنید و با آب شست و شو دهید. حالا گوشت را به همرا لوبیا سفید و نخود درون کاسه سنگی بریزید. بر روی شعله قرار دهید. آّب را به اندازه‌ای که فقط روی مواد را بگیرد به ظرف اضافه کنید. پس از به جوش آمدن مواد را که در اثر پخته شدن گوشت به وجود می‌آید را با یک ملاقه خارج کنید.

2. مرحله بعدی اضافه کردن دنبه است. دنبه را به خوبی بشویید و پس از به جوش آمدن موادی که از قبل داشتید به درون کاسه اضافه کنید.

3. مرحله سوم سرخ کردن پیاز به همراه فلفل دلمه‌ای است. پیازی را که از قبل نگینی کرده‌اید به همراه فلفل دلمه‌ای نگینی شده درون روغن حسابی سرخ کنید تا خوش رنگ شود. سپس زرد چوبه را اضافه کنید تا به همراه مواد سرخ و طلایی رنگ شود. نمک، فلفل، پودر زیر، آویشن، سیر له شده و رب گوجه‌رنگی را نیز به مواد اضافه کنید تا به خوبی سرخ شوند.

4. اکنون نوبت به اضافه کردن سیب زمینی و لیمو عمانی به گوشت شده است. ابتدا سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید تا گل موجود بر روی پوست سیب زمینی به خوبی تمیز شود. سیب زمینی را بدون پوست گرفتن به گوشت و به صورت درسته اضافه کنید. سپس لیمو عمانی را به کمک یک چاقو و یا چنگال  سوراخ کنید تا مزه آن در هنگام پختن آزاد شود  و به موادی که از قبل داشتید اضافه کنید.

5. پس از گذشت زمانی بین 160 تا 180 دقیقه دیزی سنگی شما حاضر خواهد شد. نوش جان! دیزی را می‌توانید به همراه نان سنگک داغ، سبزی خوردن، ترشی و دوغ محلی سرو کنید.

                                                                                           

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید