رییس پلیس شهر بولدر درایالت کلورادو گفت سه نفر از افراد مفقود شده که از اعلام هویت آنها خودداری کرد، در خانه‌هایی زندگی می‌کردند که طعمه حریق شدند.

بایدن در کلورادو وضعیت فاجعه اعلام کرد / ۳ نفر ناپدید شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، روزنامه آبزور گزارش داد در آتش سوزی که هنوز علت آن در حال بررسی است، دستکم هفت نفر آسیب دیده اند و سه نفر ناپدید شده اند که احتمال می رود که کشته شده باشند.  

مقامات در ابتدا گفته بودند که گزارشی درباره تلفات و یا ناپدید شدن ساکنان این منطقه به دنبال آتش سوزی شهری که از صبح پنجشنبه در حومه شمالی منطقه دنور آغاز شد ارائه نشده است.

وزش باد شدید با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت شعله های آتش را به شهر سوپریور و لوئیز ویل سوق داد و باعث تخلیه ساکنان هر دوی این مناطق شد. به گفته مقامات، آتش فقط در مدت تقریبا دو ساعت دو هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی را سوزاند.

رئیس پلیس شهر بولدر درایالت کلورادو گفت سه نفر از افراد مفقود شده که از اعلام هویت آنها خودداری کرد، در خانه هایی زندگی می کردند که طعمه حریق شدند.

همچنین ۹۹۱ منزل مسکونی در منطقه سوپریور لوئیزویل و بخش هایی از این شهر تخریب شده که مخرب ترین آتش سوزی در تاریخ این ایالت از لحاظ  از دست رفتن مناطق مسکونی بوده است.

جو بایدن وضعیت این ایالت را فاجعه بار اعلام کرده و کارشناسان هشدار داده اند که بحران آب و هوایی به این ویرانی کمک کرده است.

صدها نفر از مناطق آسیب دیده که انتظار می رفت سال جدید میلادی را در خانه های خود جشن بگیرند سال نو را با تلاش برای نجات آنچه که از ویرانه های آتش باقی مانده بود، آغاز کردند.

آتش سوزی های مهیب موضوع متعارفی در ماه دسامبر در ایالت کلورداو نیست.

دانشمندان می گویند تغییرات اب و هوایی به وخامت اوضاع آب و هوایی کمک کرده و آتش سوزی ها به موضوعی مخرب تر که با تناوب بیشتری رخ می دهد تبدیل شده اند.

۹۰ درصد از شهر بولدر در وضعیت خشکسالی شدید یا بسیار شدید قرار دارد و از اواسط تابستان شاهد بارش باران های اساسی نبوده است.

بِکی بولینگر دستیار اقلیم شناس در مرکز آب و هوایی دانشگاه دولتی  کلاردو در توئیتی نوشت: مواد تشکیل دهنده یک آتش سوزی ویرانگر از بهار گذشته گرد هم آمده است. بهار بسیار مرطوب ۲۰۲۱ به رشد علف ها کمک کرد. تابستان و پاییز بسیار خشک، علف ها را خشک کرد و بته ها  را آماده کرد. فکر می کنم طولی نخواهد کشید که ما شاهد آتش سوزی هایی مانند آتش سوزی در کالیفرنیا خواهیم بود که شعله های آتش مردم را از خانه های خود بیرون می راند.

وی در مصاحبه با  روزنامه دنور پست گفته است انتظار نداشته این آتش سوزی در ماه دسامبر رخ دهد.

جنیفر بِلِچ دانشمند و مدیر آزمایشگاه زمین در دانشگاه کلوردا نیز به این روزنامه گفت دمای هوا بسیار بالا بوده است. درماه های ژوئن تا دسامبر (خرداد تا آذر) گرم ترین ماه های سال ثبت شده است. تغییرات آب و هوایی قطعا بخشی از این داستان است که باعث طولانی تر شدند فصل آتش سوزی می شود.

گفته می شود وزش باد های شدید به گسترش آتش در کلورادو کمک کرده است. در همین حال در روز جمعه، برق حدود ۱۷ هزار نفر در ایالت کلرادو قطع شد. اکثر افرادی که به برق دسترسی نداشته اند در شهر زندگی می کنند.

براساس گزارش ها، ایالت های جنوبی و بخصوص غرب آمریکا به علت تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی هر ساله شاهد آتش سوزی های مهیبی هستند.

ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۲۰ شاهد بدترین فصل حوادث آتش سوزی طی سالیان گذشته بود، بطوریکه  در مجموع بیش از ۴میلیون و ۱۰۰هزار جریب (بیش از یک میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار) از اراضی این ایالت در آتش سوخت، این میزان در مقایسه با فصل آتش سوزی در سال ۲۰۱۸ در این ایالت دو برابر گزارش شد. تنها پنج آتش سوزی مهیب در سال ۲۰۲۰ در آمریکا رخ داده که در تاریخ این ایالت بی‌سابقه گزارش شدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید