ستاد مقابله با کرونا در روسیه آخرین گزارش خود در مورد آمار بیماری کرونا در این کشور را امروز منتشر کرد که بر اساس آن در شبانه روز اخیر در روسیه ۹۱۲ نفر بر اثر کرونا جان سپردند.

مرگ بیش از ۹۰۰ شهروند روسی بر اثر کرونا در آخرین روز سال

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز جمعه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که با مرگ ۹۱۲ نفر دیگر بر اثر کرونا، مجموع شمار تلفات کرونا در روسیه از زمان همه گیری این بیماری به ۳۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر رسید.

مسکو همچنان در صدر مناطق روسیه ازنظر تلفات کرونا قرار دارد و در شبانه روز اخیر ۶۹ نفر در پایتخت روسیه بر اثر این بیماری جان سپردند و سن پترزبورگ و استان مسکو بترتیب با ۵۱ و ۴۸ نفر در مکان های بعدی قرار داشتند.

در ۲۴ ساعت اخیر ۲۰ هزار و ۶۳۸ نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است و تاکنون اززمان همه گیری کرونا در روسیه ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند. 

در گزارش ستاد مقابله با کرونا در روسیه همچنین به بهبودی ۴۰ هزار و ۶۹۲ نفر در شبانه روز اخیر و مرخص شدن آنها از بیمارستانها اشاره شده است. 

مقامهای روسیه در آستانه فرا رسیدن تعطیلات سال نوی میلادی که از فردا شنبه تا ۱۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت از مردم روسیه خواستند تا در ایام جشن و تعطیل پروتکل های بهداشتی کروتا را رعایت کنند.

آنا پوپووا رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه که مسئولیت پیشگیری از بیماریهای عفونی ازجمله کرونا در این کشور را در این کشور برعهده دارد هشدار داد که پس از تعطیلات سال نو احتمال زیاد وجود دارد که آمار کرونا در روسیه افزایش بیابد. 

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز امروز در پیام تبریک سال نوی میلادی به مردم روسیه، از افرادی که بستگان نزدیک خود را بر اثر کرونا از دست داده اند دلجویی کرده و با آنها ابراز همدردی کرد. 

در همین حال امروز ورونیکا اسکوورتسووا رئیس سازمان فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه از تولید واکسن جدیدی برای کرونا در روسیه خبر داد که کوناوسل نام گرفته است.  

روسیه از یک سال پیش واکسیناسیون کرونا را آغاز کرد و در زمان حاضر پنج واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا، کووی واک، اسپوتنیک لایت و اپی واک کرونا-ان در این کشور بکار گرفته می شود.  

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۶۷ میلیون و ۷۰۹هزار نفر دو دُز واکسن کرونا را زده و حدود  ۷۴ میلیون و ۵۸۰ هزار نفر هم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید