با خرید ساعت هوشمند کوارتز از مدرن و به روز بودن ساعتتان لذت ببرید اما اگر ساعت مکانیکی هم دارید آن را مانند یک دوست قدیمی دوست بدارید. چرا ساعت های کوارتز هنوز سزاوار جایگاهی در کلکسیون ساعت های شما هستند

تفاوت بین ساعت های مکانیکی و ساعت های هوشمند را بشناسید

مایکل بنانته مدیرعامل برند ساعت بولوا است.  او می گوید، اگر شما یک ساعت مدل کوارتز قدیمی دارید  تمایل دارید که یک ساعت کوارتز هوشمند داشته باشید. تلاش مداوم بازاریاب ها صحت این گفته را   اثبات می کند. مایکل بنانته  تلاش بازاریاب ها را "تبلیغات" می نامد.

او معتقد است که این نوع نگرش  به ساعت های کوارتز مکانیکی کاملا طبیعی است. به هر حال ، ظهور فناوری جدید در آخرین سال های ۱۹۶۰ بود که باعث تحول  درصنعت ساعت سازی شد. این  مساله زمانی اتفاق افتاد ژاپنی ها ساعت هایی با فناوری جدید ساختند. در حالی که بسیاری از مارک های بسیار گران قیمت سوئیسی هنوز ساعت هایی با حرکات مکانیکی می ساختند. آن ها  سعی کردند از این فناوری تقلید کنند. این فناوری جدید در ساخت ساعت، بسیاری از صنایع ساعت سازی کوچکتر را  هم فراگرفت.

در حقیقت ، بناونته استدلال می کند، تعداد زیادی از شرکت های ساعت سازی به حد کافی محصولات جدیدی تولید نمی کردند.  این صنعت نیاز به یک تولید جدید داشت اما ، پس از نیم قرن ساخت ساعت های مکانیکی ، ساخت ساعت با فناوری های پیشرفته کمی مشکل بود.

ساختار مکانیکی کوارتز هنوز برای برخی از مدل ها توسط برند های بزرگی مانند امگا ، گرند سیکو ، برایتلینگ ، پیاژه و لونگینز استفاده می شود. حتی سازندگان مستقلی مانند فرانسوا پل ژورن هنوز آنقدر به موتور مکانیکی ساعت وابسته هستند که ساخت ساعت های هوشمند را به تعویق  انداخته اند.

علت جذابیت در ساعت های کوارتز چیست؟ دقت، ظرافت و باریک بودن اولین مزیت این ساعت است.

تفاوت بین ساعت های مکانیکی و ساعت های هوشمند را بشناسید

دومین مزیت دقیق بودن با فناوری شگفت آور مدرن این ساعت است.  

این ساعت ها ارزان نیستند،  ساعت های مچی زنانه برند امگا و برند گرند سیکو می توانند هزاران دلار برای شما هزینه داشته باشند. اما ، ساعت های کوارتز ارزان تری هم در دسترس شما هستند ، زیرا  فناوری، پیشرفته تر و مقرون به صرفه تر شده است ، همانطور که همه فناوری های در تولیدات جدید در نهایت این چنین می شوند. همچنین می توان این فناوری جدید را در۱۰ مدل ساعت،  از جمله ساعت های تبلیغاتی یا ساعت های بچه گانه پیدا کرد. این تصور اشتباهی است که ممکن است بازار این ساعت ها کساد شود ، به ویژه هنگامی که صنایع قدرتمندی مانند ساعت سازی سوئیسی وجود دارد که برای حفظ بازار این ساعت ها سرمایه گذاری کرده است.

به همین دلیل است که برخی پیشنهاد کرده اند نام کوارتز باید تغییر کند: برای مثال ، "کوارتز" با "نوسان ساز الکتریکی" جایگزین شود  به نظر می رسد این جذاب تر است. این فناوری جدیدی است  که امروزه سازندگان در هر ماشینی از آن استفاده  می کنند.

تفاوت بین ساعت های مکانیکی و ساعت های هوشمند را بشناسید

طرز کار کار ساعت های کوارتز در واقع یک  حرکت شگفت انگیز مینیاتوری است. البته ، واقعاً اگر برای شما مهم است که ساعت شما چه طور کار می کند.

یکی از ویژگی های مهم صنعت ساعت سوئیسی این است که چقدر برای ساعت شما هزینه شده است. گاهی اوقات هزینه طراحی بدنه ای که آن را نگه می دارد و صفحه ای که عملکرد آن را نشان می دهد ، بالا است. صنعت ساعت مچی مردانه سوئیس چون روی پیچیدگی های حرکات منظم ساعت های ساخت خود وسواس دارد ، گاهی اوقات فراموش می کند که  ظاهر ساعت  نیز بسیار برای خریدار مهم است .

همانطور که ما علاقه زیادی به تاریخ ساخت یک ساعت داریم، دوست داریم با طرز کار  چرخ دندانه های کوچک و چرخ های زیر آن هم اطلاعاتی داشته باشیم. با این حال ، ما نمی توانیم هیچ یک از آن ها را واقعاً ببینیم مگر اینکه ساعت ما دارای پنجره دید در پشت  آن باشد. آنچه ما واقعاً به آن اهمیت می دهیم، ظاهر ساعت ماست چون مدل های ساعت به مد وابسته شده اند.  

دراین مورد برند سواچ یک  نابغه است چون ساعت های مچی جدیدی  ساخته است که تمام تأکیدش بر ظاهر ساعت است.

در واقع این مسئله ، به همان اندازه گیج کننده است که تقریباً در همه جنبه های دیگر زندگی اتفاق می افتد، ما از پیشرفته ترین و باهوش ترین فنآوری ها استفاده می کنیم. ما دائماً مدل جدیدتر را ارتقا می دهیم و با مدل قدیمی تر مبادله می کنیم. به این ترتیب ، علاقه داشتن به ساعت هایی با موتور مکانیکی بیشتر شبیه علاقه به خاطرات گذشته به نظر می رسد.  به یاد آوردن خاطرات گذشته مانند اشتیاقی برای تجربه کردن چیزهایی است که قبلا اتفاق نیفتاده است. به همین دلیل است که بعضی ها در دنیای مدرن دیدن فیلم های قدیمی را دوست دارند در حالیکه دیگران عاشق بوی موتور احتراق در عصر خودروهای برقی هستند. مورد اول در مقابل دومی بسیار ناخوشایند جلوه می کند. اما برای برخی با وجود همه نقص های موجود در لوازم قدیمی، جذابیت وصف ناپذیری در این اجناس برایشان وجود دارد. آیا می توان در مورد موتور مکانیکی ساعت ها نیز همین را گفت؟

بعضی ها معتقدند اجناس قدیمی به نوعی برتر از جایگزین های براق و مدرن امروزی هستند. مشکل خاصی که در حال حاضر برای ساعت های قدیمی وجود دارد این است که فناوری در ساعت جدید چنان جهش بزرگی را به جلو انجام داده است که ساعت مکانیکی واقعا در  مقابل آن عجیب به نظر می رسد.

به جای پذیرفتن ناکارآمدی ساعت های قدیمی ، باید پذیرفت که  این ساعت ها  به عنوان یک واقعیت متعلق به گذشته هستند و هنوز در مسابقه تسلیحاتی در  مقابل صنعت ساعت سازی پیشرفته ممکن است برنده شوند. پس از ظهور ساعت  های هوشمند ، تفاوت های زیادی بین ساعت های مکانیکی و غیر مکانیکی وجود دارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید