یکی از منابع دولت آلمان از توافق مقام‌های ارشد دولت‌های برلین و مسکو برای برگزاری نشست رو در رو و بی‌سابقه‌ای در ماه ژانویه ۲۰۲۲برای گفتگو درباره اوکراین خبر داد.

توافق برلین و مسکو برای برگزاری دیداری درباره اوکراین

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: "ینس پلوئنتر" مشاور سیاست خارجی اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و "دیمیتری کوزاک"، مذاکره کننده روسی پس از تماس تلفنی طولانی مدتی که روز پنجشنبه انجام شد توافق کردند تا در ماه ژانویه سال آتی میلادی با یکدیگر گفتگو کنند که هدف از این گفتگو، کاهش تنش‌ها بر سر مساله اوکراین است.

تماس‌های تلفنی بین مقام‌های ارشد غربی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ماه‌های اخیر درباره حضور نیروهای روسی در نزدیکی مرز اوکراین انجام شده است.

دیدار رو در رو بین مقام‌های ارشد دولتی غربی و روسی بسیار اندک بوده اگرچه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ژوئن ۲۰۲۱ در ژنو با پوتین دیدار داشت.

شولتس از زمان روی کار آمدن در ماه جاری میلادی بر ضرورت گفتگو با روسیه بر سر تحرکات نظامی‌اش در نزدیکی مرز اوکراین تاکید کرده ضمن اینکه حامی تحریم‌ها علیه مسکو در صورت حمله روسیه به اوکراین است.

برلین بیش از واشنگتن به این مساله شک دارد که روسیه در واقع به دنبال حمله به اوکراین باشد و بیشتر به دنبال کاهش تنش‌هاست.

منتقدان آلمان را متهم می‌کنند که به دلیل نیازش به گاز روسیه، پایبند به پوتین است و به ساخت خط لوله نورد استریم ۲ بین دو کشور و دور زدن اوکراین حمله می‌کنند. برلین اما می‌گوید این خط لوله گازی مساله‌ای سیاسی نیست و تنها یکی از چندین خطوط انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شود.

یکی از منابع دولت برلین با اشاره به گفتگوهای چند جانبه بین اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان گفت: هدف اصلی دولت آلمان همچنان دستیابی به فعال سازی مجدد فرمت نرماندی است.

رهبر پارلمانی حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز به رویترز گفته که این حزب ساده لوح نیست و می‌داند با چه کسی معامله می‌کند و افزود: حزب هنوز بر این باور است که همکاری می‌تواند به کاهش تنش در اوضاع اوکراین کمک کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید