قرص فایزر نیز در روز چهارشنبه برای تجویز افراد بالای ۱۲ سال تایید شد. نتایج مطالعات بالینی نشان می‌دهد که این دارو احتمال بستری شدن و مرگ افراد مبتلا به کووید-۱۹ شدید را حدود ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

ساخت قرص ضد کرونا چه قدر صحت دارد؟

ایالات متحده آمریکا. اداره کنترل کیفیت دارو روز پنجشنبه تجویز قرص "مولنوپیرویر" محصول شرکت داروسازی مرک را برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شدید تایید کرد. یک روز قبل، آژانس تجویز قرص محصول فایزر را برای بیماران مشابه تایید کرده بود.

به گزارش سلام نو، نتایج مطالعات بالینی نشان داده است که مصرف قرص مولنوپیراویر در مراحل اولیه کووید-۱۹ احتمال بستری شدن در بیمارستان یا مرگ را تا حدود ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

اداره کنترل کیفیت دارو تصمیم روز پنجشنبه را برای تجویز دارو برای درمان موارد خفیف و متوسط ​​کووید-۱۹ در افراد با خطر بالا یا سایر روش‌های درمانی تأیید کرد.

قرص فایزر نیز در روز چهارشنبه برای تجویز افراد بالای ۱۲ سال تایید شد. نتایج مطالعات بالینی نشان می‌دهد که این دارو احتمال بستری شدن و مرگ افراد مبتلا به کووید-۱۹ شدید را حدود ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

قرص محصول شرکت داروسازی مرک، امیدها را برای نجات بیماران مبتلا به کرونا افزایش می‌دهد.

تجویز قرص پاکسلوئید به دلیل یکی از عناصر تشکیل‌دهنده آن، داروی ضد ویروسی به نام ریتوناویر، برای برخی از بیماران مناسب نیست، زیرا با استفاده از برخی داروها تداخل دارد.

استفاده از این دو قرص که بسیار راحت‌تر از روش‌های درمانی پیچیده در بیمارستان‌ها است، می‌تواند در شرایط فعلی و گسترش سریع سویه اومیکرون امید زیادی ایجاد کند، به‌ویژه که اخیرا مشخص شده است که برخی از داروهای رایج در ایالات متحده تجویز می‌شوند ولی در بیمارستان‌های اروپایی برای درمان کووید-۱۹ بر افراد آلوده به سویه جدید ویروس تأثیر نمی‌گذارد.

با وجود توصیه برخی کارشناسان به آژانس، آژانس کنترل کیفیت دارو، نسخه قرص مرک را تایید کرده است.

ساخت قرص ضد کرونا چه قدر صحت دارد؟

نیک کارتسونیتس، مسئول ارشد آژانس در بخش بیماری‌های واگیر و واکسن، به رویترز گفت: «مصرف این قرص بسیار آسان است و برای افزایش اثربخشی به هیچ دارویی نیاز ندارد.» می‌توان آن را برای طیف وسیعی از بیمارانی که بیماری‌های پیش زمینه ای مانند نارسایی کبد یا کلیه دارند، تجویز کرد.

اداره کنترل کیفیت دارو تجویز قرص "مولنوپیراویر" را به دلیل احتمال تضعیف رشد استخوان فقط برای افراد بالای ۱۸ سال تایید کرده است و در دوران بارداری ممنوع است. رژیم معمولی مصرف این دارو دو بار در روز و چهار قرص در هر نوبت به مدت پنج روز است، بنابراین یک دوره کامل درمان حداقل به ۴۰ قرص نیاز دارد.

دولت ۱۰ میلیون دوره کامل درمان از قرص محصول فایزر را به قیمت ۵۳۰ دلار و پنج میلیون دوره کامل درمان از قرص محصول مرک با هزینه ۷۰۰ دلار برای هر دوره کامل سفارش داده است.

مرک اعلام کرد که در چند روز آینده، چند صد هزار و طی چند هفته آینده، چندین میلیون دوره کامل درمان به ایالات متحده ارائه خواهد شد.

مدیر بین‌الملل مرک روز پنجشنبه گفت: "ما قراردادی با دولت ایالات متحده امضا کرده‌ایم تا بیش از سه میلیون دوره کامل درمان را در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ ارائه کنیم."

این شرکت می‌گوید که قرص "مولنوپیراویر" که از انتشار ویروس در بدن جلوگیری می‌کند، برای درمان افراد مبتلا به همه گونه‌های ویروس کرونا از جمله او میکرون(omicron) موثر است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید