سطح انگلیسی A۱ اولین سطح زبان انگلیسی در چارچوب مرجع مشترک اروپایی (CEFR) است که تعریفی از سطوح مختلف زبان توسط شورای اروپا نوشته شده است.

مدرک زبان انگلیسی a1 | هر آنچه باید در مورد سطوح مختلف زبان انگلیسی بدانید

چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان‌ها (CEFR) یک استاندارد بین‌المللی برای توصیف توانایی زبان است که توانایی زبان را در مقیاس شش‌درجه‌ای، از A۱ برای مبتدیان تا C۲ برای کسانی که به یک زبان تسلط دارند، توصیف می‌کند.

در گفتار روزمره، سطح A۱ را «مبتدی» می‌نامند و در واقع، این توصیف‌کننده سطح رسمی در CEFR است. دانش‌آموزی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده است یا هیچ دانش قبلی از زبان انگلیسی ندارد، در سطح A۱ است.

 مدرک زبان انگلیسی A۱

سطح زبان انگلیسی

در این سطح عبارات بسیار ابتدایی و روزمره گفتاری با مکث‌های طولانی آهسته و با دقت بیان می‌شود.

به طور خاص، سطح A۱ بر ارضای نیازهای ملموس تمرکز دارد. اساساً، این بدان معنی است که شخصی در این سطح باید بتواند سؤالات ساده‌ای را درباره موضوعاتی مانند محل زندگی، دارایی، خانواده و غیره بپرسد و به آن‌ها پاسخ دهد. همچنین اگر گوینده دیگر آهسته و واضح صحبت می‌کند، آن‌ها باید بتوانند به روشی ساده با هم تعامل داشته باشند.

سطح A۱ مستلزم یک چالش واقعی است زیرا برای اولین بار با ویژگی‌هایی روبرو خواهید شد که منحصر به زبان انگلیسی هستند: صداها، عبارات، انقباضات، ترکیب کلمات و لهجه‌ها، در میان متغیرهای دیگر. شکی نیست که این آغاز یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است!

 مدرک زبان انگلیسی A۱

مهارت‌های کسب شده پس از دریافت مدرک زبان انگلیسی

سطح زبان انگلیسی A۱ برای تعاملات بسیار ساده کافی است، به عنوان مثال به عنوان یک توریست در یک کشور انگلیسی زبان. سطح A۱ برای اهداف علمی یا حرفه‌ای دیگر کافی نیست.

طبق دستورالعمل رسمی CEFR، فردی در سطح A۱ زبان انگلیسی مهارت‌های زیر را کسب می‌کند:

• می‌تواند خود و دیگران را معرفی کند و می‌تواند درباره جزئیات شخصی مانند محل زندگی‌اش، افرادی که می‌شناسد و چیزهایی که دارد سؤال کند و پاسخ دهد.

• می‌تواند به روشی ساده با افراد دیگر ارتباط برقرار کند به شرطی که طرف مقابل به‌آرامی و واضح صحبت کند و آماده کمک باشد.

• می‌تواند عبارات آشنا و ابتدایی را برای برطرف کردن نیازهای روزمره خود استفاده کند استفاده کند.

پیروی کردن از نکات این مطلب برای شروع خوب است، اما به طور کلی مهارت یافتن در هر زبانی غیر از زبان مادری، پشتکار و صحبت کردن با افراد بومی را می‌طلبد. اگر فرصت سفر به کشورهای دیگر را ندارید، شرکت در کلاس‌های آموزشی به شما کمک خواهد کرد.

اگر هم وقت شرکت در کلاس‌های حضوری را نداریدُ بهترین گزینه فرادرس است که به صورت آنلاین آموزش‌های جامع و فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس از همین امروز آموزش شروع کنید.

•  آموزش آنلاین زبان انگلیسی — کلیک کنید

در ادامه با مهارت‌هایی که پس از دریافت مدرک زبان انگلیسی a۱ کسب خواهید کرد بیشتر آشنا خواهیم شد.

مهارت شنیداری (LISTENING) 

 در بخش مهارت شنیداری دانش‌آموزان در سطح A۱ باید بتوانند انگلیسی ساده و استاندارد را درک کنند، به طور خاص، آن‌ها باید بتوانند کلمات و عبارات رایجی را که به خودشان، اطرافشان و نزدیکانشان مربوط می‌شود، تشخیص دهند. علاوه بر این، آن‌ها باید بتوانند چیزهایی مانند اعداد، جهت‌ها و سایر دستورالعمل‌های بسیار ابتدایی انگلیسی را درک کنند.

به صورت خلاصه در بخش مهارت شنیداری:

• یاد خواهید گرفت مسیرهای ساده را برای رفتن از یک مکان به مکان دیگر درک کنید.

• یاد خواهید گرفت در مورد سرگرمی‌ها و علاقه‌مندی‌ها اطلاعاتی را کسب کنید.

• اعداد مختلف را یاد خواهید گرفت (قیمت، زمان…)

 مدرک زبان انگلیسی A۱

مهارت خواندن (READING)

در بخش مهارت خواندن در استاندارد سطح A۱، یک دانشجوی زبان انگلیسی باید توانایی خواندن متون بسیار کوتاه، ساده و درک معنای اصلی را داشته باشد، حتی برای انجام این کار نیاز به مطالعه مجدد دارد. نمونه‌هایی از انواع متن‌هایی که خواندن آن‌ها باید امکان‌پذیر باشد. شامل اعلامیه‌ها، پوسترها یا نامه‌های کوتاه است، در حالی که نمونه‌هایی از نوع اطلاعاتی که مردم باید قادر به درک آن باشند شامل توضیحات کوتاه، توصیه‌ها یا اطلاعات شغلی است.

به صورت خلاصه در بخش مهارت خواندن:

• یاد خواهید گرفت اطلاعات مربوط به مشاغل را درک کنید.

• یاد خواهید گرفت نصیحت‌ها را درک کنید.

• می‌توانید توصیف کوتاهی از یک خانه یا آپارتمان را درک کنید.

• و به طور کلی یاد خواهید گرفت مفاهیم ساده را درک کنید.

مهارت صحبت کردن (SPEAKING)

از نظر صحبت کردن، دانش آموزان A۱ باید بتوانند در سطح پایه با سایر انگلیسی زبانان تعامل داشته باشند. فراگیران باید بتوانند اطلاعات اولیه را منتقل کنند، به میزان محدودی در مورد شرایط زندگی خود صحبت کنند، یا درخواست کمک کنند. علاوه بر این، آن‌ها باید این توانایی را داشته باشند که زمان رویدادها را نشان دهند، توصیف کنند که چه زمانی اتفاق افتاده است، یا چه زمانی قرار است اتفاق بیفتد، از روزها، هفته‌ها، ماه‌ها یا عباراتی مانند «هفته گذشته»، «ماه گذشته» و غیره استفاده کنند.

به صورت خلاصه در بخش مهارت صحبت کردن:

• یاد خواهید گرفت که بتوانید نشان دهید که یک موضوع چه زمانی اتفاقی می‌افتد (هفته گذشته، ماه آینده ...).

• یاد خواهید گرفت در مورد دوره زبان انگلیسی خود صحبت کنید.

• یاد خواهید گرفت آدرس موردنظر خود را از افراد مختلف پرس و جو کنید.

• یاد خواهید گرفت در مورد احوال خود صحبت کنید به طور مثال بگویید که مریض هستید و جزئیاتی را ارائه دهید.

• یاد خواهید گرفت چگونه با افرادی قرار ملاقاتی را تنظیم کنید.

• یاد خواهید گرفت در مورد مشاغل مختلف صحبت کنید.

 مهارت نوشتاری (WRITING)

در نهایت، در بخش نوشتاری یک دانش‌آموز انگلیسی سطح A۱ باید بتواند پیام‌های انگلیسی پایه را بنویسد که با استفاده از جملات یا عبارات کوتاه و مجزا فرموله می‌شوند. نمونه‌هایی از چیزهایی که آن‌ها باید بتوانند بنویسند شامل شرح مختصری از علایق و کارهای روزمره، نامه‌های کوتاه، کارت‌های تبریک و کارت‌پستال است. علاوه بر این، آن‌ها باید بتوانند جزئیات شخصی را در فرم‌های ساده پر کنند.

به صورت خلاصه در بخش مهارت نوشتاری:

• یاد خواهید گرفت یک پرسشنامه با مشخصات شخصی (کار، مهارت و غیره) پر کرد.

• یاد خواهید گرفت شرح مختصری از کارهای روزمره و سرگرمی‌ها بنویسید.

• یاد خواهید گرفت شرح مختصری از وقایع گذشته را بنویسید.

نکاتی که در این سطح به شما کمک می‌کند:

• شما باید بتوانید زمانی که متوجه موضوعی نمی‌شوید آن را بیان کنید.

• شما باید بتوانید راحت از کسی بخواهید آنچه را که گفته است تکرار کند.

• باید بتوانید از کسی بخواهید که آهسته‌تر صحبت کند.

• اگرچه پیشرفت به نوع دوره و هر دانش‌آموز بستگی دارد، دانش آموزان می‌توانند انتظار داشته باشند که با ۶۰ تا ۸۰ ساعت آموزش به سطح A۱ در زبان انگلیسی برسند و مدرک زبان انگیسی a1 دریافت کنند.

 مدرک زبان انگلیسی A۱

بنابراین سطح زبان A۱ برای افراد مبتدی تعریف شده است حال افراد بعد از این دوره برای پیشرفت در سطح زبان خود یا شرکت در آزمون‌های بین المللی نظیر آیلتس و تافل خود را به سطوح بالاتری از آموزش زبان انگلیسی برسانند.

 جدول زیر به شما کمک می‌کند تا به صورت حدودی نمره آزمون آیلتس خود را با توجه به سطح زبان انگلیسی خود تخمین بزنید:

 مدرک زبان انگلیسی A۱

بنابراین افرادی که علاقه‌مند برای شرکت در آزمون‌های آیلتس یا تافل هستند ملزم به ارتقای سطح زبان انگلیسی خود هستند. در ادامه به‌صورت خلاصه به معرفی بقیه سطوح یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم.

•  آموزش آیلتس — کلیک کنید

نکاتی برای دستیابی به سطحزبان انگلیسی

 مدرک زبان انگلیسی A۱

سطح زبان انگلیسی A۲ (Elementary) دومین سطح زبان انگلیسی CEFR است.

شما برای دستیابی به سطح زبان A۲ باید با متون بسیار ساده، کوتاه و اطلاعات خاص تمرین کنید. می‌توانید با کتاب‌های ساده و روان کودکان شروع کنید، اگرچه ممکن است علاقه شما را جلب نکند اما به پیشرفت شما بسیار کمک می‌کند.

لیست خرید یا لیست تکالیف خود را یادداشت کنید. شروع به نوشتن آن به زبان انگلیسی کنید. همچنین، فهرستی از کلماتی که معنی آن‌ها را در زبان انگلیسی نمی‌دانید و فهرستی دیگر با هر کلمه انگلیسی جدیدی که پیدا کردید، تهیه کنید. سپس همه آن‌ها را در فرهنگ لغت جستجو کنید و دایره لغات خود را گسترش دهید.

تماشای سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی و با زیرنویس انگلیسی نیز شروع کنید. اگر قبلاً آن‌ها را دیده‌اید، حتی بهتر است! این به این معنی است که می‌توانید روی گوش دادن و درک تمرکز کنید.

داشتن یک شریک مکالمه مکرر به شما کمک زیادی می‌کند زیرا تلاش می‌کنید خود را درک کنید. همچنین اعتمادبه‌نفس شما را در بیان خود افزایش می‌دهد. سعی کنید مدوام با سایر دانش آموزان و معلمان خود در تعامل و گفتگو باشید.

در این سطح از زبان انگلیسی دامنه لغات شما در زمینه‌های شخصیت، احساسات، غذا، نوشیدنی، تحصیلات، شغل‌ها، آب‌وهوا، خانواده، دوستان، فعالیت‌های روزانه، اوقات فراغت، جاذبه‌های دیدنی شهرها، بدن، سلامتی، حمل و نقل و سفر افزایش میابد.

بنابراین با اتمام سطح زبان انگلیسی A۲، می‌توانید:

جملات و عبارات پرکاربرد را درک کنید (مثلاً اطلاعات شخصی و خانوادگی بسیار ابتدایی، خرید، جغرافیای محلی، شغل).

برقراری ارتباط در کارهای ساده و معمولی که نیازمند تبادل ساده و مستقیم اطلاعات است.

سطح زبان انگلیسی

سطح انگلیسی B۱ سومین سطح زبان انگلیسی در چارچوب مرجع مشترک اروپایی (CEFR) است در گفتار روزمره، این سطح را «متوسط» می‌نامند

 مدرک زبان انگلیسی A۱

سطح B۱ مربوط به کسانی است که تسلط لازم را برای برقراری ارتباط بدون تلاش با افراد بومی را دارند.

در این سطح از زبان قادر به درک نکات اصلی متون واضح به زبان استاندارد خواهید بود، البته اگر تخصصی نباشد و در مورد موضوعاتی باشد که با آن‌ها آشنا هستید، چه در زمینه‌های کاری، تحصیلی یا اوقات فراغت.

قادر خواهید بود در بسیاری از موقعیت‌هایی که در سفر به کشورهای دیگر ممکن است پیش آید از پس صحبت کردن و درک موقعیت بربیایید.

همچنین قادر به تولید متون ساده و منسجم در مورد موضوعاتی خواهید بود که با آن‌ها آشنا هستید یا علاقه شخصی به آن‌ها دارید که این‌ها می‌تواند تجربیات، رویدادها، آرزوهای شما را توصیف کند. همچنین قادر خواهد بود که نظرات خود را به طور خلاصه توجیه کنید یا برنامه‌ها را توضیح دهید.

سطح زبان انگلیسی

در این سطح از زبان قادر خواهید بود ایده‌های اصلی متن پیچیده را در موضوعات عینی و انتزاعی، از جمله بحث‌های فنی در زمینه تخصصی خود درک کنید.

می‌توانید با درجه‌ای از روان و خودانگیختگی تعامل داشته باشید که تعامل منظم با زبان مادری را بدون فشار برای هر یک از طرفین کاملاً ممکن می‌کند.

می‌توانید متن واضح و دقیقی را در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات تولید کنید و دیدگاهی را در مورد یک موضوع توضیح دهید و مزایا و معایب آن را بررسی کنید.

 مدرک زبان انگلیسی A۱

سطح زبان انگلیسی

در این سطح زبان قادر خواهید بود طیف وسیعی از متون طولانی‌تر و جامع‌تر را درک کنید و معنا و مفهوم آن‌ها را تشخیص دهید

همچنین می‌توانید احساسات خود را بدون هیچ جستجوی لغت و با صراحت بیان کنید.

قادر خواهید بود از زبان به طور انعطاف‌پذیر و مؤثر برای اهداف اجتماعی، تحصیلی و حرفه‌ای استفاده کنید. می‌توانید متنی واضح، با ساختار دقیق و با جزئیات را در مورد موضوعات پیچیده تولید کنید که نشان‌دهنده استفاده صحیح از الگوهای سازمانی، رابط‌ها و کلمات است.

سطح زبان انگلیسی

در این سطح شما قادر خواهید بود به راحتی هر چیزی را که می‌شنوید یا می‌خوانید، به راحتی درک کنید.

همچنین می‌توانید اطلاعات و استدلال‌های منابع گفتاری و نوشتاری مختلف را خلاصه کنید و به طور منسجم و مختصر ارائه دهید.

می‌توانید خود به خود، بسیار روان و دقیق در مورد شخصیت خود توضیح دهید و معانی مختلف کلمات را با توجه به موقعیت استفاده شده تشخیص دهید و به صورت کاربردی در جملات مختلف استفاده کنید.

فرادرس به شما این امکان را می‌دهد در هر زمان و مکانی که دوست دارید به صورت آنلاین بلافاصله شروع به یادگیری زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های رایج کنید. همچنین اگر زبان شما خوب است و می‌خواهید در آزمون تافل یا آیلتس شرکت کنید و نمره بالا کسب کنید با بهره گرفتن از آموزش‌های فرادرس می‌توانید به این مهم دست یابید.

•  آموزش تافل — کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید