به گفته رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان، بیش از ۲ تن انواع فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

کشف و ضبط ۲ تن فرآورده خام دامی فاسد در مریوان

به گزارش سلام نو، مسعود خاتمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه، نگهداری، توزیع و تولید سطح شهرستان به مناسبت شب یلدا به مدت پنج روز اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح که از ۲۷ آذر تا اول دی به طول انجامید بازرسان شبکه دامپزشکی از تمامی مراکز عرضه فراورده های خام دامی بازدید کرده و موارد تخلف را شناسایی کردند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد: در این بازرسی ها بیش از ۲ تن انواع فراورده های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد که غیرقابل مصرف تشخیص داده شد کشف و ضبط شد و پرونده تخلف به مراجع قضایی ارسال شد.

وی اضافه کرد: فراورده های خام دامی فاسد شامل ماهی، گوشت قرمز، گوشت مرغ، جگر، سنگدان، پای مرغ و چربی صنعتی و غیره تاریخ منقضی و غیرقابل مصرف بود که با تنظیم صورتجلسه در یک مکان مناسب معدوم شد.

خاتمی با تقدیر و تشکر از شهروندانی که با انتخاب فرآورده بسته بندی و دارای تاریخ تولید و انقضاء، شبکه دامپزشکی را همراهی می کنند تاکید کرد: شهروندان از واحدهای عرضه معتبر تحت نظارت شبکه دامپزشکی فرآورده خام مصرفی روزانه خود را تهیه نمایند و خارج از این مراکز (قصابی، مرغ و ماهی فروشی سطح شهر مریوان و کانی دینار و شهرک هجرت) شبکه دامپزشکی هیچ نظارتی نداشته و احتمال عرضه فرآورده غیرقابل مصرف وآلوده به انواع بیماری وجود دارد.

شهرستان مریوان دارای یک واحد کشتارگاه دام،  یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور و بیش از ۳۰۰ واحد مرکز تولید، نگهداری وعرضه فرآورده خام دامی تحت نظارت شبکه دامپزشکی است.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید