شیمی و فیزیک از درس‌هایی است که برای رسیدن به تسلط باید در طول سال درس خواند و تمرین کرد. منتها به دلایل مختلفی دانش‌آموز نمی‌تواند در زمان مناسب و کافی این درس‌ها را تمرین کند و برای‌شان وقت بگذارد.

چگونه شیمی و فیزیک را یاد بگیریم و پاس کنیم؟

بنابراین بهتر است از روش‌های میانبر و روش‌های ضرب العجی برای رسیدن به موفقیت در امتحانات شیمی و فیزیک استفاده کند. در این محتوا راجع به روش‌ مطالعه درس شیمی و روش مطالعه فیزیک برای امتحانات صحبت شده و به نکات خوبی اشاره شده است. پس این محتوا را از دست ندهید.

اولین و سریع‌ترین راه یادگیری شیمی و فیزیک را از دست ندهید

اولین و سریع‌ترین راه یادگیری درس شیمی و فیزیک در زمان قبل از  امتحانات و حتی دو طول امتحانات استفاده از معلم خصوصی شیمی و معلم تدریس خصوصی فیزیک است. معلم خصوصی براساس ضعف‌هایی که شما دارید، آموزش را شروع می‌کند. متناسب با توان و سطح شما تدریس کرده و از منابع کمکی مثل  فایل دانلود گام به گام، فایل نمونه سوالات و کتاب‌های تقویتی مناسب برای تمرین شما استفاده می‌کند.

کلاس معلم خصوصی شیمی و معلم خصوصی فیزیک از این جهت سریع‌ترین روش یادگیری و رسیدن به تسلط است که معلم به مشکلات و ضعف‌های شما آگاهی دارد و می‌داند باید چطور و به چه روشی تدریس کند، تا مشکلات‌تان حل شود. در مرحله بعدی معلم با اطلاع از آخرین جزئیات کتاب درسی و مهم‌ترین مباحث شیمی و مهم‌ترین مباحث درس فیزیک به شما کمک می‌کند به جای هدر دادن وقت خود بر روی مباحث اضافی و کم اهمیت، روی مباحث مهم و سوال‌خیز این دو کتاب تمرکز کنید.

بنابراین در محدودیت زمانی که دارید، می‌توانید با استفاده از کلاس معلم خصوصی شیمی و کلاس تدریس خصوصی فیزیک به تسلط مناسب و آمادگی خوبی برای امتحانات برسید. اگر عبارت معلم خصوصی شیمی استادبانک یا کلاس تدریس خصوصی فیزیک استادبانک را در گوگل سرچ کنید، می‌توانید با ورود به صفحه اساتید فیزیک و شیمی استادبانک، لیست برترین مدرسین این دو درس را برای انتخاب معلم خصوصی مشاهده کنید.

برای قبولی در فیزیک و شیمی از مهم‌ترین منبع اصلی خود غافل نشوید

هر دانش‌آموزی برای یادگیری شیمی و فیزیک سطح متفاوتی دارد. بنابراین برای مطالعه و تمرین در ابتدا باید از منبع اصلی یعنی کتاب درسی شروع کند. کتاب درسی شیمی و فیزیک را مطالعه کنید تا چارچوب ذهنی‌تان به خوبی شکل بگیرد. کتاب درسی از این بابت مهم‌ترین منبع اصلی شما محسوب می‌شود که برای همه دانش‌آموزان با هر سطحی یکسان طراحی شده است. پس محتوای کتاب را با دقت بخوانید تا بتوانید در مرحله اول مطالعه و یادگیری، چارچوب ذهنی‌تان به درستی شکل بگیرد.

برای مطالعه کامل نکات درس شیمی و تسلط کامل آن، مطالعه مقاله ایسنا پیشنهاد می‌شود که به نکات خوبی در باب نحوه مطالعه درس شیمی برای امتحانات اشاره کرده است.

شیوه درست حل سوالات شیمی و فیزیک را یاد بگیرید

بهترین روش رسیدن به تسلط در درس‌های شیمی و فیزیک، علاوه بر کلاس معلم خصوصی، تمرین و تکرار است. اما برخی از دانش‌آموزان شیوه درست تمرین را نمی‌دانند. مباحث شیمی و مباحث فیزیک هر دو، به دو بخش مفهومی و حل کردنی تقسیم می‌شوند. باید به طور هماهنگ این دو بخش را بخوانید. یعنی به طور همزمان با مطالعه مطالب مفهومی، تمرینات و مسئله‌های مختلف این دو کتاب را هم حل کنید تا به تسلط برسید. استفاده از فایل اپلیکیشن نمونه سوالات استادبانک می‌تواند گزینه مناسبی برای حل سوالات مختلف امتحانی باشد که می‌توانید برای رفع اشکال از این اپلیکیشن به صورت رایگان استفاده کنید. رفع اشکالات و پیدا کردن نکات کلیدی، جزئی از فرآیند حل تمرینات و نمونه سوالات امتحانی شیمی و فیزیک است که تاثیر بسیار خوبی در یادگیری این درس دارد.

Image

تمرینات پیوسته رمز موفقیت شما برای قبولی در درس فیزیک و شیمی است

کتاب درسی شیمی و فیزیک خود را به خوبی مطالعه کنید و سپس به سراغ منابع کمکی بروید. در مرحله اول قدم به قدم توضیحات هر بخش را بخوانید. سپس به سراغ تمرینات و سوالات تشریحی کتاب بروید. لازم نیست چند منبع کمکی برای حل سوال داشته باشید، تنها کافیست یک کتاب خوب، متناسب با سطح و توان یادگیری‌تان داشته و به سوالاتش پاسخ دهید.

تمرینات پیوسته مهم‌ترین رمز موفقیت شما در درس فیزیک و شیمی است. بنابراین بهتر است در ابتدا خود شما سوالات را حل کنید. در هر مرحله‌ای دچار مشکل شدید، در ابتدا تجزیه و تحلیل کرده و اگر به نتیجه‌ای نرسیدید، به پاسخنامه سوال رجوع کرده و چندبار پاسخ سوال را خوانده و تمرین کنید. سپس مجدد به سراغ سوال رفته و باقی مراحل را با ایده‌های خود تکمیل کنید. اگر با این روش سوال‌های مختلف را حل کنید، به دلیل اینکه سوالات شیمی و فیزیک همش تکرار بوده و شبیه به هم است، مطمئن باشید در سوال بیستم، به خوبی از پس حل سوال برآمده و در پاسخ‌گویی به سوالات مسلط می‌شوید.

برای مطالعه کامل نکات درس فیزیک می‌توانید روی مقاله ترنجی کلیک کنید تا به طور کامل نحوه مطالعه درس فیزیک را از این سایت بخوانید.

با توجه به توضیحات بالا، شرط موفقیت شما در زمان امتحانات، داشتن معلم خصوصی خوب برای رسیدن به تسلط در شیمی و فیزیک بوده به همراه مطالعه کتاب درسی و تمرین و حل سوال به صورت اصولی از یک کتاب کمک درسی مناسب است. هیچ روش و هیچ مسیر دیگری به شما به غیر از این موارد کمک نخواهد کرد تا در  شیمی و فیزیک موفق شوید. بنابراین به صورت پیوسته و اصولی تمرین کنید و با کمک روش تدریس معلم، اشکلات خود را رفع کرده و تمام نکات و مباحث مهم کتاب را از بر کنید.

برای درخواست بهترین معلم خصوصی شیمی و فیزیک، از این وب‌سایت اقدام کنید

سایت تدریس خصوصی استادبانک یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های معرفی معلم خصوصی در ایران است که در همه درس‌ها و در همه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دانشگاه معلم خصوصی دارد. بنابراین اگر در جستجو معلم خوب با قیمت مناسب هستید، می‌توانید وارد سایت استادبانک به نشانی www.ostadbank.com   شده و با ورود به صفحه اساتید شیمی و اساتید فیزیک پروفایل مدرسین این دو درس را مشاهده کنید. می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید، بهترین معلم شیمی و مدرس فیزیک را با قیمت مناسب انتخاب نمایید. اگر هم در زمینه ثبت درخواست و انتخاب اساتید نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید می توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ جهت راهنمایی و مشاوره تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید