همزمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص افزایش چشمگیر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آستانه تعطیلات سال نو میلادی در اروپا، رییس کمیسیون اروپا نیز هفته گذشته اعلام کرد که انتظار می‌رود سویه اومیکرون تا اواسط ژانویه (دی/بهمن) به نوع غالب ویروس کرونا در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تبدیل شود.

جشن‌های سال نو میلادی در اروپا زیر سایه بحران اومیکرون

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوپوئن نوشت: در آستانه آغاز سال نو میلادی و تعطیلات کریسمس، موج جدید کرونا که سراسر اروپا را درنوردیده، بسیاری از کشورهای اروپایی را به سمت اعمال محدودیت های جدیدتر و اتخاذ تدابیر سختگیرانه تر بهداشتی سوق داده است.

همزمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص افزایش چشمگیر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آستانه تعطیلات سال نو میلادی در اروپا، رئیس کمیسیون اروپا نیز هفته گذشته اعلام کرد که انتظار می‌رود سویه اومیکرون تا اواسط ژانویه (دی/بهمن) به نوع غالب ویروس کرونا در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تبدیل شود.

انگلیس: اومیکرون، ۶۰ درصد موارد ابتلا به کرونا 

لندن که به عنوان کانون اومیکرون در جهان شناخته شده و در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۱۲ هزار ابتلا به کرونا را ثبت کرده، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس از احتمال اجرای محدودیت های سخت کرونایی پیش از تعطیلات کریسمس خبر داد.  

همچنین صادق خان شهردار لندن روز شنبه در این شهر وضعیت فوق العاده اعلام کرد. وی محدودیت‌های بیشتر در لندن با توجه به وضعیت کرونا در این کلان‌شهر را اجتناب‌ناپذیر می‌داند.  

به گفته مقامات بهداشتی انگلیس،  شمار افرادی که بر اثر ابتلا به سویه اومیکرون در بیمارستان بستری هستند نیز از ۶۵ به ۸۵ نفر رسیده است. محاسبات کارشناسان انگلیسی نشان می‌دهد که روزانه ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر به سویه  اومیکرون مبتلا می‌شوند، همچنین پیش‌بینی شده که در بازه زمانی دسامبر سال جاری تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۲ میلادی (۳۱ فروردین)،   تا ۳۴ میلیون نفر یعنی حدود نیمی از جمعیت انگلیس به اومیکرون مبتلا خواهند شد.  

هم‌اکنون در رسانه‌های انگلیس بحث در مورد نوعی تعطیلی سراسری موج‌شکن در جریان است. پژوهشگران علمی و کارشناسان خواستار برقراری هر چه سریع‌تر اقدامات ضروری هستند تا مانع از بار سنگین بر دوش نظام سلامت شوند. کارشناسان می‌گویند، تقریبا اطمینان دارند که در حال حاضر روزانه ۱۰۰هزار نفر به سویه اومیکرون مبتلا می‌شوند.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که مقام های انگلیس در پی گسترش برق آسای گونه اومیکرون ویروس کرونا، اعمال قرنطینه ۲ هفته ای پس از تعطیلات سال نو را بررسی می کنند که شامل ممنوعیت برگزاری دورهمی های داخل خانه ها نیز خواهد بود.

هلند: در محاصره قرنطینه سختگیرانه 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در هلند همه فروشگاه های ارائه دهنده کالاهای غیرضروری، رستوران ها از روز گذشته (یکشنبه) تا ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) تعطیل خواهد بود.

مارک روته نخست وزیر دولت موقت هلند شنبه شب در یک کنفرانس خبری،  این محدودیت ها را اعلام کرد و افزود مدارس و دانشگاه ها هم تا ۹ ژانویه (۲۰ دی) تعطیل خواهند بود.   

سایه وحشت اومیکرون بر جشن های سال نو میلادی در اروپا

دوران قرنطینه همچنین به منظور کنترل برگزاری جشن های خصوصی ایام تعطیلات خواهد بود و به گفته روته خانواده ها فقط می توانند در ایام کریسمس پذیرای چهار نفر باشند و این تعداد در ایام بعد از کریسمس به دو نفر کاهش می یابد.  

روته گفت: اعمال قرنطینه در مواجهه با موج پنجم ناشی از  سویه اومیکرون «اجتناب ناپذیر» بوده است.

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، این قرنطینه که تاکنون شدیدترین مورد اعمال شده از سوی دولت هلند از سال ۲۰۲۰ است بعد از نشست اضطراری کابینه در روز شنبه و توصیه مقام های بهداشتی درباره ضرورت قرنطینه شدید اعمال شده است. دولت ابتدا و در دوران فاز اول شیوع ویروس در سال ۲۰۲۰ «قرنطینه هوشمند» را اعمال کرد، اما امسال مجبور شد شدیدترین تدابیر را بکار بندد. دولت روته در ماه سپتامبر به لیل برداشتن محدودیت ها که باعث افزایش ابتلاها در پاییز شد مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

این در حالی است که محدودیت های کرونا به اعتراضات و خشونت در ماه های اخیر منجر شده است و به ویژه باعث شورش در روتردام شد، به طوری که روته از مردم خواست وحدت خود را حفظ کنند.

فرانسه: لغو مراسم آتش بازی شانزلیزه

در فرانسه شمار موارد ابتلای روزانه از مرز ۵۰ هزار نفر گذشته و در حال حاضر نزدیک به سه هزار نفر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها بستری هستند.

الویه وران، وزیر بهداشت فرانسه با اشاره به گسترش سریع اومیکرون در این کشور گفته است،  هفت تا ۱۰ درصد موارد جدید ابتلا به کرونا در فرانسه مربوط به گونه اومیکرون است. همچنین ژان کستکس، نخست‌وزیر فرانسه هشدار داده است سویه امیکرون به سرعت برق آسایی در اروپا در حال گسترش است و احتمالا در آغاز سال نو میلادی به سویه غالب در فرانسه تبدیل خواهد شد.

همچنین شهرداری پاریس نیز روز شنبه اعلام کرد که آتش‌بازی سال نو میلادی در پایتخت فرانسه به دنبال موج پنجم شیوع کرونا در این کشور لغو شد. شهرداری پاریس در نظر داشت به مناسبت آغاز سال نو میلادی در خیابان معروف شانزه‌لیزه نیز چند کنسرت موسیقی برگزار کند، اما این رویدادها نیز برگزار نخواهند شد.

مردم فرانسه نزدیک به یک سال پیش همزمان با اجرای مقررات منع رفت و آمد شبانه به استقبال سال ۲۰۲۱ رفتند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که همه‌گیری کرونا در فرانسه برای دومین سال پیاپی مانع از برگزاری جشن‌های سال نو به صورت عادی خواهد شد.

دولت نیز اعلام کرد که از روز چهارشنبه (اول دی) واکسیناسیون کودکان در گروه‌های سنی ۵ تا ۱۱ سال را آغاز خواهد کرد.

سایه وحشت اومیکرون بر جشن های سال نو میلادی در اروپا

آلمان: نگرانی بیمارستان‌ها از گسترش موج جدید اومیکرون

آلمان روز شنبه (دیروز) اعلام کرد که همه مسافرانی که از انگلیس وارد کشور می شوند به غیر افرادی که تابعیت آلمان را دارند از نیمه شب یکشنبه اجازه ورود ندارند.

به گزارش دویچه وله، انجمن بیمارستان‌های آلمان از سیاستمداران این کشور خواست هر چه سریع‌تر برای مقابله با اومیکرون اقدام کنند. بیمارستان‌های آلمان در مقابل چالش بزرگی قرار گرفته‌اند و قصد دارند برای مقابله با اومیکرون چاره‌اندیشی کنند.

  طبق ارزیابی انجمن بیمارستان‌های آلمان DKG، اگر پیش‌بینی‌ها در ارتباط با گسترش سریع گونه اومیکرون کرونا درست باشد، وضعیت در مراکز درمانی و کلینیک‌ها در آلمان می‌تواند به طور قابل توجهی بدتر شود.

رئیس انجمن بیمارستان‌های آلمان تاکید کرد، نباید زمان را از دست داد و پیش از آنکه آمار بیماران کرونایی بیشتر شود و بیش از حد به بیمارستان‌ها فشار وارد شود باید سریع تر اقدام کرد.

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان نیز احتمال موج پنجم عظیم کرونا را داده است. او تاکید کرده است که نمی‌توان جلوی موج جدید کرونا را گرفت و این یک چالش بزرگ برای بیمارستان‌ها، بخش‌های مراقبت‌های ویژه و همچنین برای کل جامعه خواهد بود.

لاوترباخ به شهروندان کشورش هشدار داد که تنها چیزی که به طور قابل اعتمادی شدت بیماری را کاهش می‌دهد واکسیناسیون تقویت‌کننده است.

برخی از ایمونولوژیست‌های آلمان پیش‌بینی می‌کنند تا اواسط ژانویه ۲۰۲۲ موج جدید ابتلا به سویه اومیکرون کرونا بر آلمان غالب خواهد شد و جای سویه دلتا را خواهد گرفت.

آلمان، تازه ترین کشور اروپایی است که در تلاش برای جلوگیری از گسترش اومیکرون، سفر اکثر انگلیسی ها را به این کشور ممنوع کرده است.  اما اتباع و ساکنان آلمان کماکان اجازه دارند که از انگلیس به این کشور سفر کنند. این افراد بدون توجه به این که واکسینه شده اند یا نه، باید آزمایش کرونای آن ها منفی باشد و به مدت دو هفته هم قرنطینه شوند. افزون بر آن، آلمان کشورهای دانمارک، فرانسه، نروژ و لبنان را به لیست کشورهای پرخطر اضافه کرده و سفر از این کشورها محدود شده است.

سایه وحشت اومیکرون بر جشن های سال نو میلادی در اروپا

دانمارک: اومیکرون، یک پنجم موارد ابتلا به کرونا 

دانمارک نیز سالن های کنسرت، تئاتر، پارک‌های تفریحی، و موزه‌ها را تعطیل کرده است.

مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک هم روز جمعه اعلام کرد که سالن‌های سینما و تئاتر در این کشور تعطیل می‌شوند. حدود یک پنجم از کل موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در دانمارک از نوع اومیکرون است.

ایرلند: اجرای محدودیت های جدید کرونایی

به گزارش آسوشیتدپرس، با افزایش تعداد موارد کووید-۱۹، دولت ایرلند به کافه ها و رستوران ها از ساعت ۸ شب به بعد دستور خاموشی داده و تعداد افراد در گردهمایی‌های داخل و خارج از ساختمان را محدود کرده ‌است.

مایکل مارتین، نخست وزیر ایرلند، در سخنانی خطاب به مردم این کشور گفت که محدودیت‌های جدید برای محافظت از جان و معیشت مردم در برابر موج جدید ویروس لازم است.

وی ضمن اشاره به این که هیچ یک از این کارها آسان نیست، گفت: همه ما از کووید-۱۹ و محدودیت های لازم خسته شده‌ایم. پیچ و خم‌ها، نا امیدی‌ها، سرخوردگی‌ها، ضربه سنگینی بر همه وارد کرده است. اما این واقعیتی است که باید با آن بسازیم.

 سازمان جهانی بهداشت همزمان با هشدار نسبت به گسترش سریع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون، از شناسایی این سویه در ۸۹ کشور جهان خبر داد و افزود: شمار مبتلایان به اومیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۸۰ میلیون نفر در اروپا به کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان بیش از یک میلیون و ۴۸۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید