امروزه علم پزشکی با پیشرفت‌هایی که داشته انقلاب بزرگی در دنیا ایجاد کرده است. با ما باشید تا از آخرین اکتشافات پزشکی پرده برداری کنیم که باعث حیرت شما خواهند شد.

چقدر درباره اکتشافات پزشکی که دنیا را تکان دانند می‌دانید!

علم پزشکی علمی است که در طول تاریخ برای انسان‌ها از هر علمی مهم‌تر بوده است. با علم پزشکی انسان توانست خود را در برابر حوادث و البته بیماری‌ها مقاوم سازد. در طول تاریخ بیماری‌های واگیر و غیر واگیر زیادی بوده‌اند که جان انسان را به خطر انداخته‌اند و هربار این علم پزشکی بوده که به داد نسل بشریت رسیده است. بدون علم پزشکی انسان در این جهان جایگاهی ندارد. این سخن به این معناست که حتی در دنیای مدرن امروزی هم قبایلی وجود دارند که به دور از علم و دانش‌اند، اما با استفاده از طب سنتی به درمان بیمارانشان می‌پردازند. پس علم پزشکی هم در دنیای مدرن امروزی و هم در دور افتاده‌ترین مکان‌های کره زمین به شکل‌های گوناگون در حال نجات جان بشریت است. علم پزشکی شناخت بسیار دقیق‌تری را از نحوه ساخت و عملکرد بدن برای انسان‌ها اشکار ساخت و این امر باعث شد که تعداد انسان‌های روی زمین به سرعت گسترش یابد. امروزه علم پزشکی با پیشرفت‌هایی که داشته انقلاب بزرگی در دنیا ایجاد کرده است. با ما باشید تا از آخرین اکتشافات پزشکی پرده برداری کنیم که باعث حیرت شما خواهند شد.

آخرین اکتشافات علم پزشکی در چه زمینه‌هایی هستند؟

۱. سنسورهای قلبی به اندازه بند انگشت که در زیر پوست قرار می‌گیرند: بیماری آریتمی یک بیماری خطرناک است که می‌تواند جان انسان را به خطر بیاندازد. امروزه پزشکان موفق شده‌اند تا سنسورهایی را در زیر پوست قرار دهند که تمامی اطلاعات مورد نیاز پزشکان را ضبط می‌کند و در اختیارشان قرار می‌دهد. قبل از این بیماران مشکوک به آریتمی قلب مجبور بودند لباس‌هایی را با خود حمل کنند و بپوشند که بسیار آنان را در شرایط فیزیکی سختی قرار می‌داد.

۲. دارویی که عمر انسان را افزایش می‌دهد: طبق آخرین تحقیقاتی که دانشمندان ژاپنی انجام دادند ادعا کردند که داروی ضد پیری ساخته اند، اما لازم به ذکر است که اولین داروی ضد پیر در سال ۱۳۹۷ اختراع شد. این دارو که بر روی بسیاری از حیوانات تست شده است بر روی انسان نیز تست شد و تأثیر بسیار جالبی بر روی سالمندان ۶۵ سال داشته است. این دارو علاوه بر اینکه میزان ابتلا به بیماری‌های واگیر را کم می‌کند و سیستم ایمنی افراد سالمند را زیاد می‌کند، توانسته است امید به زندگی را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.

۳. درمان سرطان در موش‌ها: دانشمندان دانشگاه استنفورد واکسنی را ساختند که توانست سرطان را در موش‌های زنده درمان کند. این واکسن بعد از اینکه به تومور سرطانی تزریق شد توانست تمامی نشانه‌های ابتلا به سرطان را از بین ببرد. امید است که هر چه سریع‌تر این آزمایش‌ها وارد فاز انسانی شوند. جالب است که بدانید اگر این آزمایش‌ها به نتیجه برسند درمان سرطان دیگر گران قیمت نخواهد بود.

۴. ساخته شدن واکسن مربوط به بیماری کرونا(کووید- ۱۹): به‌نظر می‌رسد که ساخت واکسن مربوط به بیماری واگیر دار کرونا که در سه سال گذشته جان بسیاری از انسان‌ها را گرفته است جزو مهم‌ترین اکتشافات و اختراعات پزشکی قرن حاضر است. بیماری کرونا که از شهر وهان چین آغاز شد توانست در کمتر از دو سال جان میلیون‌ها انسان را بگیرد و خبر ساخت واکسن کرونا دوباره امید به زندگی را در مردم بیدار کرد.

کد خبرنگار: ۲۱
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mohammad Rahbari Nejad IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    Hi , Nice information and enjoyed to read them , all the best . M. R. Nejad

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید