وزیر دفاع جدید آلمان خواستار تحریم های سختگیرانه‌تر علیه رئیس جمهور روسیه در مناقشات بر سر مسئله اوکراین شد.

آلمان به دنبال تحریم سختگیرانه‌تر علیه شخص پوتین

به گزارش  سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، وزیر دفاع جدید آلمان از حزب سوسیال دموکرات که به تازگی این مسئولیت را از سلف خود “آنگرت کرامپ کارن بائر” دریافت کرده در آستانه سفر به لیتوانی خواستار تحریم های سختگیرانه‌تر علیه شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مناقشات بر سر مسئله اوکراین شد.

وی که در گفتگو با نشریه “بیلد” آلمان سخن می گفت تصریح کرد: ما در حال حاضر باید پوتین و اطرافیانش را هدف قرار دهیم.

وزیر دفاع آلمان در توجیه این درخواست خود گفت: کسانی که مسئول تجاوز هستند باید عواقب شخصی را احساس کنند و مثلا آن ها نباید بتوانند برای خرید به خیابان شانزه لیزه پاریس بروند.

به نوشته این رسانه آلمانی، با توجه به تحرکات نظامی اخیر روسیه در نزدیکی مرزها با اوکراین این نگرانی وجود دارد که مسکو بتواند به کشور همسایه خود حمله کند. تشکل جی ۷ و اتحادیه اروپا روسیه را در صورت چنین اقدامی به عواقب سخت تهدید کرده‌اند.

لامبرشت در بخش دیگری از این گفتگو گفت: من می توانم ترس و نگرانی اوکراینی ها را به خوبی درک کنم.

وی در عین حال موضع محتاطانه‌ای درباره ایده اعزام سربازان ناتو به خود اوکراین اتخاذ کرده و گفت: ما باید در این راستا از همه گزینه های دیپلماسی و تحریم های اقتصادی حداکثر استفاده را کنیم. همه گام های بعدی هم باید به صورت تنگاتنگ در این ائتلاف نظامی هماهنگ شود.

وزیر دفاع جدید آلمان قبلا اعلام کرده بود که بعد از شکست در افغانستان همه ماموریت های ارتش آلمان در خارج را مورد بازنگری و بررسی قرار خواهد داد. وی حالا پیشنهاد داده که ماموریت ارتش آلمان در مالی به کشور دیگری منتقل شود.

وزیر دفاع آلمان تاکید کرد: امنیت نیروهای ما اولویت اصلی برای من است. باید این مسئله بررسی شود که آیا آموزش سربازان مالی در مکان دیگری که برای سربازان ما امن تر است به همان اندازه خوب و یا حتی بهتر می تواند باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید