کشفیات تاریخی و باستانی که انسان به وجود آنان پی برده است بیشتر بدانید. با ما همراه باشید.

چقدر درباره اکتشافات باستانی می‌دانید؟

ذات انسان‌ها همواره به دنبال پرده برداری از اسرار جهان خلقت بوده و هست. دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم سرشار از رازها و رمزهایی است که کشف آنها نه تنها جزو آرزوهای هر انسان محقق و کنجکاوی است بلکه پی بردن به راز خلقت و به وجود آمدن آنان گاهی می‌توانند زندگی را برایمان راحت‌تر کنند و یا به ما نکاتی را بیاموزند که با عبرت گرفتن از آنان اشتباهات گذشتگان را دوباره انجام ندهیم تا حیات انسانی‌مان به خطر نیفتد. تحقیق کردن و کشف جهان هستی اولین قدمی است که انسان‌ها برای پی بردن به سوالات ذهن‌شان انجام می‌دهند. با ما همراه باشید تا درباره چند نمونه از کشفیات تاریخی و باستانی که انسان به وجود آنان پی برده است بیشتر بدانید. با ما همراه باشید.

اکتشافات باستانی مهم در طول تاریخ!

۱. کشف کتاب خانه سلطنتی آشوری به دست آستن هنری لایارد: این کتاب خانه که بیش از ۲۵۰۰۰ لوح گلی و ۱۲۰۰ نوشته دارد جزو یکی از بزرگترین کتابخانه‌ها در زمان خودش بوده است. این کتابخانه که توسط پادشاه آشوریان گردآوری شده بود پس از حمله بابلی‌ها و مادها به آتش کشیده شد و بسیاری از آثارش در آتش سوختند و نابود شدند. این سنگ نوشته‌های سلطنتی درباره علم پزشکی، ستاره شناسی، متون مذهبی و سیاسی بودند. مهم‌ترین اثری که در این کتابخانه پیدا شد حماسه گیلگمش است که جزو نامدارترین اثرهایی است که کشف شده است.

۲. کشف تنگه الدوای: این تنگه که به نام گهواره بشریت معروف است جزو یکی از مهم‌ترین اکتشافات باستانی است چرا که اطلاعات مهمی را درباره سیر تکاملی انسان در خودش جای داده است. این دره در شمال تانزانیا قرار دارد و فسیل‌های بسیار ارزشمندی در آن قرار دارند. در این دره یکی از قدیمی‌ترین فسیل‌ها انسانی مربوط به انسان‌های راست قامت پیدا شده است که قدمتی ۱.۸ میلیون ساله دارد.

۳. کشف شهر گمشده در صحرای کالاهاری:  این شهر در سال ۱۸۸۵ به دست هانت یا همان فارینی بزرگ کشف شد. این شهر که در بیابان کشف شده است به شکل هلال ماه ساخته شده است و دور آن را دیوارهای عجیبی پوشانده است.

۴. کشف ارتش سفالی چین: ارتش سفالی چین جزو یکی از مهم‌ترین کشفیات قرن بیستم است. در سال ۱۹۷۴ یک کشاورز چینی ارتشی از سربازانی را یافت که طی تحقیقات توانست لقب بزرگترین کشف قرن بیستم را به خودش اختصاص دهد. این ارتش سفالی که از ۸۰۰۰ سرباز سفالی، ۵۰۰ اسب که ۱۳۰ مورد از آنان دارای ارابه بودند و ۱۵۰ رزمنده تشکیل شده است و جالب این جاست که این تعداد هنوز هم در حال زیاد شدن است. نکته جالب درباره این کشف بی‌نظیر این است که آدمک‌های سفالی شبیه به هم نیستند و هر یک چهره خاص خود و همچنین قد و اندام منحصر بفرد دارند.

۵. کشف کتیبه بیستون: در کوه‌های زاگرس و در نزدیکی شهر کرمانشاه کتیبه‌ای قرار دارد که چشم جهانیان را به خودش خیره کرده است. این کتیبه قدمتی باورنکردنی دارد و مربوط به ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است. رابرت شیرلی جهانگرد انگلیسی کسی بود که در سال ۱۵۹۸ این کتبیه خارق‌العاده را کشف کرد. داریوش بزرگ کسی بوده است که دستور ساخت این کتبیه بزرگ را صادر کرده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید