تحت قوانین پسا بریگزیت، قایق‌های ماهیگیری فرانسوی دیگر نمی‌توانند از دسترسی نامحدود به آب‌های انگلیس برخوردار باشند و برای دسترسی باید اجازه بگیرند.

اختلاف فرانسه و انگلیس بر سر مجوز ماهیگیری بالا گرفت

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل نوشت: کلمنت بون، وزیر فرانسه در امور اتحادیه اروپا و یکی از نزدیکان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، هم‌زمان با اینکه انگلیس را به‌خاطر ندادن اجازه دسترسی به قایق‌های ماهیگیری فرانسه به مناطق بیشتر متهم کرد، از اتحادیه اروپا خواست تا اقدامات قانونی را آغاز کند.

تحت قوانین پسا بریگزیت، قایق‌های ماهیگیری فرانسوی دیگر نمی‌توانند از دسترسی نامحدود به آب‌های انگلیس برخوردار باشند و برای دسترسی باید اجازه بگیرند.

اگرچه انگلیس به گفته خودش ۹۳ درصد از مجوزهای فرانسه را تایید کرده است، اما رئیس جمهور ماکرون مدعی شده است که مقامات انگلیس از عمد ۷۳ مجوز دیگر را متوقف کرده‌اند.

دولت انگلیس عنوان داشته برای نشان دادن "حسن نیتش" ۲۳ مجوز اضافی هم صادر کرده است اما این امر باعث تنش زدایی نشده است.

کلمنت بون روز جمعه گفت: ما از کمیسیون اروپایی خواهیم خواست تا اقدامات قانونی را برای مجوزهای باقی مانده که ما مستحق آن‌ها هستیم، انجام دهد.

اظهارات وی جدیدترین نشانه‌ای از "تنش" بین دو کشور است و این اظهارات پس از آن مطرح شد که فرانسه، مسافران انگلیسی را به دلیل ترس از سویه اومیکرون ممنوع‌الورود کرده است.

در همین حال ماکرون با مسئولان صنایع فرانسه در کاخ الیزه دیداری داشت. اولیویه لونوزه، رئیس کمیته شیلات "برتاین" فرانسه که در این گفت‌وگوها شرکت داشت، هشدار داد که فرانسه تسلیم نخواهد شد و "جنگ ادامه دارد و جنگ زمانی تمام خواهد شد که مجوزها را بگیریم."

هم‌زمان یک سخنگوی کمیسیون اروپایی گفت که شرایط قانونی را درخصوص هر مجوز درخواست شده‌ای بررسی خواهند کرد.

یک منبع در دولت انگلیس گفت: ما به کشتی‌هایی مجوز دادیم که شواهد کافی برای اثبات واجد شرایط بودن آن‌ها برای دسترسی تحت توافق "بریگزیت" ارائه شده است. در مواردی که این مدرک ارائه نشده باشد، مجوزها صادر نشده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید