مولود چاووش اوغلو، وزیر امورخارجه ترکیه برای دیدر با مقامات امارات متحده عربی به زودی سفری به این کشور خواهد داشت.

سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه ترکیه به امارات

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه این کشور به امارات متحده عربی سفر خواهد کرد تا در مورد روابط دوجانبه در دبی گفتگو کند.

انجام این سفر در حالی برنامه ریزی شده که آنکارا و ابوظبی چندین توافقنامه و قرارداد را طی گفتگوهای ماه گذشته در آنکارا امضا کرده بودند.

وزارت خارجه ترکیه گفت که چاووش اوغلو در روزهای ۱۳ تا ۱۵ دسامبر از امارات بازدید خواهد کرد و همچنین در بخشی از این سفر با بازرگانان ترک در دبی دیدار خواهد کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب مذاکراتی که در این سفر با مقامات امارات متحده عربی انجام خواهد شد، ابعاد مختلف روابط آنکارا با این کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی نیز تبادل نظر خواهد شد.

احزاب مخالفت دولت اردوغان در ترکیه از عادی سازی روابط با امارات انتقاد کرده و می‌گویند که دولت اکنون تنها به دلیل سقوط ارزش لیر این اقدام را انتخاب کرده است، هرچند چاووش اوغلو روز دوشنبه هنگام سخنرانی در پارلمان این اتهامات را رد کرد. او گفت: «آیا ما با امارات مشکلی داشتیم؟ نه، آنها می‌خواستند روابط را با ما قطع کنند و اکنون می‌خواهند آن روابط را تعمیر کنند، بنابراین ما اکنون در حال اصلاح روابط هستیم.. ما روابط خود را با همه بر اساس منافع متقابل توسعه خواهیم داد. همه می‌خواهند در ترکیه سرمایه گذاری کنند، بنابراین متهم کردن آنها در زمانی که برای سرمایه گذاری می آیند نیز درست نیست.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید