در سال ۹۹ رقم بودجه‌ی شهرداری حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان و تبصره‌های مربوط به آن هم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که جمعا به ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران چقدر کاهش یافت؟

به گزارش سلام نو به نقل از میزان، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نارضایتی‌های پیش آمده برای برخی اعضای این شورا در زمینه اصلاحات بودجه سال جاری گفت: من در میان همکارانم شاهد ابراز نارضایتی نبودم. این یک نظر کارشناسی بود که مطرح شد و مثلا چند نفر از اعضای شورای شهر مباحثی داشتند درباره اینکه چرا بودجه باید کاهش پیدا بکند و باید بودجه حالت افزایشی داشته باشد و محاسبات و عدد و رقم‌هایی هم توسط این دوستان ارائه شد.

وی افزود: در این مورد در صحن شورای شهر بحث‌ها و بررسی‌های مختلفی هم انجام شد و در نهایت لایحه‌ی اصلاحات بودجه به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

کاهش سقف بودجه شهرداری به ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اما اینکه گفته شود نارضایتی‌هایی اتفاق افتاده باشد من چنین چیزی ندیدم. اگر منظور از نارضایتی وجود نظرات کارشناسی همکاران است بالاخره بعضی از دوستان معتقد بودند بودجه اصلاحی سال جاری شهرداری کاهش پیدا نکند و به همان شکل قبلی باقی بماند.

وی ادامه داد: این مساله البته مربوط به سقف بودجه است. ما در جلسات مختلفی که در کمیسیون برنامه و بودجه داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بودجه‌ی سال جاری به سقف ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا بکند.

جزئیات لایحه بودجه شهرداری 

آخوندی درباره جزئیات لایحه‌ی اصلاحات بودجه‌ی سال جاری شهرداری گفت: شهرداری تهران برای بودجه ۱۴۰۰ اصلاحیه‌ای را در قالب یک لایحه به شورای شهر ارائه داده بود. ۲ هفته پیش دوفوریت این لایحه در شورای شهر به تصویب رسید و در جلسه‌ی اخیر شورا هم اصل لایحه به تصویب رسید. مساله هم سر این بود که شهرداری بر این نظر بود که این بودجه‌ی ۴۸ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ واقعی نیست و باید آن را کاهش بدهیم.

وی افزود: طبق نظر شهرداری این کاهش باید هم شامل درآمدها بشود و هم هزینه‌ها. حالا و با تصمیمی که در شورای شهر گرفته شده بودجه‌ی امسال به ۳۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و به تصویب رسیده است.

بودجه ۱۴۰۰ واقعی نبوده

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اینکه سال گذشته در شورای پنجم رقم بودجه‌ای که برای سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید نسبت به گذشته رقم بالایی را نشان می‌داد، گفت: در سال ۹۹ رقم بودجه‌ی شهرداری حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان و تبصره‌های مربوط به آن هم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که جمعا به ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

وی ادامه داد: عملکرد بودجه‌ی سال ۹۹ هم حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان بوده است بنابراین دوستان ما در شورای شهر دوره پنجم باید بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ را بر اساس همان عملکرد ۲۷ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ تنظیم می‌کردند، در صورتی که با یک عدد بسیار بالایی رقم بودجه را به ۴۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رساندند.

آخوندی تاکید کرد: این رقمی که برای بودجه‌ی ۱۴۰۰ تصویب شده به نظر من واقعی نبوده و عملکرد هم تا به امروز همین را نشان داده چون عملکرد بودجه‌ی ۱۴۰۰ تا پایان ماه هشتم حدود ۱۷هزار میلیارد تومان بوده است. برای همین شهرداری تصمیم گرفته برای این درآمدها و هزینه‌هایی که بررسی کرده اصلاحیه بدهد تا به رقم ۳۷ هزار و ۷۰۰ زمیلیارد تومان کاهش بدهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید