آیا می‌خواهید بدانید قوی‌ترین نسخه Adobe Photoshop برای رایانه شخصی در بالای لیست کدام است؟ Adobe Photoshop، رایج‌ترین برنامه ویرایش عکس، در انواع مختلفی موجود است که کاربران می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند. در این سناریو، کاربران ادوبی فتوشاپ می‌توانند نسخه‌ای را انتخاب کنند که به بهترین وجه نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند.

بهترین فتوشاپ برای کامپیوتر | بهترین ورژن فتوشاپ photoshop کدام است؟ + مقایسه ورژن‌های مختلف

در مورد بهترین نسخه‌هایی که کاربران برای دانلود و به‌روزرسانی انتخاب می‌کنند، بیشتر به توانایی‌های کاربران برای اجرای برنامه و ترجیحات شخصی آن‌ها بستگی دارد. کدام نسخه ادوبی فتوشاپ برای یک کاربر تازه‌کار، متوسط، پیشرفته یا سایر کاربران خاص بهتر است؟

اگر در مورد عکاسی خود جدی هستید، باید یاد بگیرید که چگونه عکس‌های خود را ویرایش کنید. چند نسخه فتوشاپ وجود دارد، بنابراین ممکن است انتخاب مناسب و بهترین فتوشاپ برای کامپیوتر مشکل باشد. در این مقاله بهترین گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانید با نرم‌افزار مناسب ویرایش عکس‌های خود را شروع کنید؛ اما اول…

شما چه نوع عکاسی هستید؟

برای اینکه بدانید کدام‌یک از نسخه‌های فتوشاپ برای شما مناسب است، چند سؤال وجود دارد که باید از خود بپرسید.

آیا من برای سرگرمی عکاسی می‌کنم و یا به طور حرفه‌ای مشتاقم عکاسی را ادامه بدهم؟ آیا برای یادگیری یک نرم‌افزار سخت و گسترده وقت دارم؟ حاضرم چقدر پول خرج کنم؟

آیا می‌خواهم طراحی گرافیکی را به عکاسی خود اضافه کنم و یا عکس‌هایم را به شدت دست‌کاری کنم؟

برای ارائه اطلاعات عمومی به شما، فهرستی از انواع فتوشاپ ها و بهترین فتوشاپ برای کامپیوتر و همچنین توضیحاتی در مورد اینکه چرا باید یک نسخه خاص از برنامه را انتخاب کنید، به شما ارائه می‌دهیم.

۱. ویژگی‌های Adobe Photoshop Elements

Elements مقرون به صرفه و مؤثر است و انتخاب خوبی برای تازه‌کارها است.

از مزایای Adobe Photoshop Elements می‌توان به رابط کاربری دوستانه، ویرایش‌های هدایت شده و از معایب آن می‌توان به محدودیت پردازش خام اشاره کرد.

Adobe نسخه ۲۰۲۲ نرم افزار Photoshop Elements و Premiere Elements خود را معرفی کرد. برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که ویرایش خلاقانه عکس و ویدیو را در دسترس و سرگرم‌کننده می‌سازند.

برای این منظور، Photoshop Elements و Premiere Elements شامل مواردی هستند که Adobe آن را «ویرایش‌های هدایت شده» یا «Guided Edits» می‌نامد. این‌ها آموزش‌های تعاملی گام به گامی هستند که می‌توانید برای دستیابی به وظایف ویرایشی خاص روی عکس‌ها و ویدیوهای خود استفاده کنید.

Adobe Photoshop Elements یک نرم‌افزار ویرایش تصویر برای عکاسان سطح ابتدایی یا ویرایشگرهای تصویر است. این نرم‌افزار دارای اکثر امکانات نسخه حرفه‌ای فتوشاپ است. تنها تفاوت این است که Elements با گزینه‌های کمتر و ساده‌تری عرضه می‌شود.

بهترین فتوشاپ برای کامپیوتر کدام است؟

گزینه‌های کمتر و ساده‌تر برای کار با تصاویر باعث نمی‌شود که Photoshop Elements از برادر بزرگش Photoshop CC کم‌تر باشد. Photoshop Elements به شما اجازه نمی‌دهد که به صورت دستی از هیچ ابزاری در سند فتوشاپی که روی آن کار می‌کنید استفاده کنید، در عوض، نرم‌افزار این کار را برای شما انجام می‌دهد.

در مورد قیمت، تفاوت زیادی بین Photoshop Elements و Photoshop CC وجود دارد. Photoshop CC در مقایسه با Photoshop Elements گران است. اگر یک طراح گرافیک جدی هستید که ویرایش گسترده تصویر را انجام می‌دهید، فقط در این صورت می‌توانید به سراغ PhotoshopCC بروید. اگر کاربر متوسطی هستید که می‌خواهید چیزهایی یاد بگیرید، Photoshop Elements برای شما مناسب است.

۲. ویژگی‌های Photoshop CC Adobe

نسخه CC اولین نسخه Adobe Photoshop برای رایانه شخصی است. به دلیل نرم‌افزار ویرایش اولیه و اطلاعات که استفاده از آن‌ها همگی ساده است، این نسخه به‌عنوان یک نسخه مناسب از Adobe Photoshop در نظر گرفته می‌شود. اگر به تازگی با Adobe Photoshop CC آشنا شده‌اید، می‌توانید راهنماها را خریداری کنید یا آن‌ها را به صورت رایگان از وب‌سایت‌های مختلف دریافت کنید.

از مزایای Adobe Photoshop CC می‌توان به قدرت فوق‌العاده، رابط کاربری تمیز و بصری اشاره کرد و معایب آن این است که برای سازمان‌دهی به لایت روم نیاز دارد و فرآوری خام یک مرحله جداگانه است.

شما می‌توانید آموزش مقدماتی فتوشاپ، آموزش فتوشاپ سه‌بعدی، آموزش ساخت انیمیشن با فتوشاپ، آموزش روتوش تصاویر، آموزش ویرایش تصاویر با Lightroom، طراحی گرافیک و همچنین اطلاعاتی جالب درباره بهترین فتوشاپ برای کامپیوتر را در دوره آنلاین فرادرس با بهترین اساتید مجرب دریافت کنید.

• آموزش فتوشاپ— کلیک کنید

علیرغم قدرت فوق‌العاده و پیشرفت‌های مداوم فتوشاپ، استفاده از فتوشاپ نرم و ساده است. پشتیبانی آن از انتخاب‌ها، ماسک‌ها و لایه‌ها بی‌نظیر است و آن را به ابزار انتخابی برای تصاویر ترکیبی پیچیده تبدیل می‌کند و آخرین به‌روزرسانی‌های اکتبر ۲۰۲۱ فیلترهای Neural جدید و ماسک خودکار هوشمند را به ارمغان آورده است. فتوشاپ علیرغم شهرتش برای پیچیدگی، در واقع یک رابط بسیار تمیز و نرم ارائه می‌دهد. هیچ حالت «مبتدی» وجود ندارد، اما پنل ابزارها انیمیشن‌هایی را ارائه می‌دهد که به شما نشان می‌دهند ابزارها چگونه کار می‌کنند و چه کار می‌کنند. در خود فتوشاپ هیچ ابزار مرور یا فهرست‌نویسی تصویر وجود ندارد، اما از آنجایی که لایت روم در همان برنامه‌های عکاسی فتوشاپ گنجانده شده است، مشکلی نیست. فتوشاپ به تنهایی قدرتمند اما محدود است. با ادوبی لایت روم، نیمی از محبوب‌ترین ویرایشگر تصویر دوگانه در جهان است. با این حال، به یاد داشته باشید که هدف آن طراحان، تصویرگران و هنرمندان است، نه فقط عکاسان.

بهترین فتوشاپ برای کامپیوتر کدام است؟

۳. ویژگی‌های Adobe Photoshop PS

مجموعه  Adobe Photoshop PSدومین پیشنهاد این شرکت است. اگر می‌خواهید نسخه کاربرپسندتر و به‌روزتری داشته باشید، PS  بهترین راه است. این ورژن به‌روزرسانی تکنیک‌ها و گزینه‌های جدید بیشتری دارد که خواندن آن‌ها ساده است.

۴. ویژگی‌های Adobe Photoshop Extended CS۶

آیا از نسخه CS۶ Extended استفاده کرده‌اید؟ CS۶ Extended به‌عنوان یکی از بهترین نسخه‌های Adobe Photoshop  برای رایانه شخصی، به شما این امکان را می‌دهد تا با ویرایش تصویر به کارایی خود ادامه دهید. ویژگی‌های بیشتری مانند  InDesign، Illustrator، After Effects، Acrobat، InCopy، Dreamware، Premiere،Fireworks  و غیره دارد. شما می‌توانید مستقیماً هر یک از آن‌ها را به صورت رایگان از Adobe Photoshop وارد کنید، به این معنی که این نسخه عملکرد کافی برای بهینه‌سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۵. ویژگی‌های Photoshop CS Adobe

Adobe Photoshop CS هنوز هم یکی از قوی‌ترین نسخه‌های Adobe Photoshop برای کامپیوتر است. برخلاف نسخه CC، سری CS یک برنامه مستقل بدون پیوند به Adobe Creative Cloud است. به گفته کاربران CS، نسخه CS بسیار سریع‌تر است و رم ندارد. علاوه بر این، این نسخه راه بهتری برای ویرایش تصاویر در اختیار شما قرار می‌دهد.

۶. ویژگی‌های Adobe Photoshop CS۳

در نهایت، توصیه‌شده‌ترین نسخه برای استفاده، Adobe Photoshop CS۳  است که به شما امکان می‌دهد به لطف رابط کاربر پسند نرم‌افزار، در ایجاد و ویرایش تصاویر راحت باشید.

۷. Adobe Photoshop Lightroom Classic/CC

با لایت روم، ممکن است اصلاً به فتوشاپ نیاز نداشته باشید

لایت روم یک برنامه کاتالوگ تصویر، پردازش خام و ویرایش و شریک عالی برای فتوشاپ است. اگر کار اصلی شما به جای دست‌کاری، بهبود عکس است، ممکن است اصلاً نیازی به فتوشاپ نداشته باشید. به‌روزرسانی‌های اکتبر ۲۰۲۱ ویژگی‌های پوشاننده هوشمند جدیدی را به ارمغان آورده است که فاصله را بیشتر می‌کند. با این حال، Adobe با جدا کردن Lightroom قدیمی که اکنون Lightroom Classic نامیده می‌شود، برای ذخیره‌سازی معمولی دسکتاپ و معرفی یک Lightroom CC جدید (اکنون فقط « Lightroom ساده ») که همه عکس‌های شما را ذخیره می‌کند، همه‌چیز را گیج‌کننده‌تر کرده است اما نسخه کلاسیک تا حد زیادی بهتر است. این به شما این امکان را می‌دهد تا در کسری از زمانی که برای اعمال ویرایش‌های دستی در فتوشاپ نیاز است، از پیش تنظیمات با یک کلیک استفاده کنید، همچنین طیف وسیعی از پیش تنظیمات رایگان لایت روم نیز وجود دارد.

بهترین فتوشاپ برای کامپیوتر کدام است؟

Photoshop و Photoshop CC دو برنامه متفاوت هستند.

Adobe Photoshop  اساسی‌ترین برنامه ویرایش عکس است. مدل‌های قبلی Adobe Photoshop از سیستم شماره‌گذاری استفاده می‌کردند. در اکتبر ۲۰۰۳، Adobe برچسب CS (Creative Suite) را پس از سیزده بار تکرار (با تغییرات قابل توجه) راه اندازی کرد. ادوبی فتوشاپ از زمان آغاز به کار به قدیمی‌ترین برنامه تبدیل شده است و در طول سال‌ها با چندین ویژگی بهبود و ارتقا یافته است Adobe Photoshop CC (Creative Cloud) جدیدترین و پیشرفته‌ترین نسخه فتوشاپ است. به دنبال نسخه شماره و Adobe CS، ادوبی فرمت‌های CC را راه‌اندازی کرد که برای اشتراک ماهانه و سالانه قابل دسترسی هستند و به‌روزرسانی‌های منظم را بدون هزینه اضافی ارائه می‌کنند. به طور مشابه، Photoshop CC دارای چندین عملکرد اصلاح شده و همچنین بسیاری از ویژگی‌های اضافی است که در فتوشاپ وجود ندارد Photoshop CC یک برنامه ویرایش تصویر پیشرفته است که به کاربران کمک می‌کند عکس‌های لایت روم را مشاهده کنند و آثار خود را در رسانه‌های اجتماعی پست کنند.

تفاوت‌های کلیدی بین Photoshop و Photoshop CC

Photoshop CC یک سرویس مبتنی بر اشتراک با هزینه مکرر است که در صورت عدم پرداخت طبق برنامه، به هزینه کنسلی نیاز دارد. در این حالت، نرم‌افزار بلافاصله کار را متوقف می‌کند. از طرف دیگر، فتوشاپ واجد شرایط یک بار هزینه بود.

فتوشاپ دارای یک فضای کاری ساده است، در حالی که Photoshop CC فضای کاری فوق‌العاده‌ای دارد که کار را آسان‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

فتوشاپ اجازه تغییرات لایه مانند افزودن سبک‌های سایه‌های مختلف یا بافته‌ای کپی پیست را نمی‌دهد، در حالی که Photoshop CC این کار را می‌کند.

ازآنجایی‌که فتوشاپ یک برنامه پایه است، همه هنرمندان با قابلیت‌های آن آشنا هستند و Photoshop CC پیشرفتی جدا از آن است، بنابراین تسلط بر آن چالش سختی نیست.

عکس‌های فتوشاپ را نمی‌توان مستقیماً با رسانه‌های اجتماعی رد و بدل کرد، در حالی که آثار هنری، انیمیشن‌ها و قالب‌های سه بعدی در Photoshop CC را می‌توان مستقیماً با رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

فتوشاپ یک برنامه ویرایش ساده است که می‌تواند توسط هر کسی حتی غیرحرفه‌ای استفاده شود. از طرف دیگر، Photoshop CC تا زمانی که تکنیک‌ها و زمان استفاده از آن‌ها را درک نکنید، کار را آسان‌تر می‌کند.

لایت روم یا فتوشاپ

Adobe Photoshop نرم افزار ویرایش تصویر استاندارد صنعتی است که توسط حرفه‌ای‌های خلاق و آماتورهای پرشور به طور یکسان استفاده می‌شود. این نرم افزار به عکاسان، طراحان دیجیتال و هنرمندان اجازه تغییرات خلاقانه نهایی را می‌دهد.

آموزش ویرایش تصویر با Lightroom— کلیک کنید

بهترین فتوشاپ برای کامپیوتر کدام است؟

با فتوشاپ، می‌توانید تصاویر را پیکسل به پیکسل با نرم‌افزار ویرایش تصویر قدرتمند تغییر دهید

Adobe Lightroom با ترکیبی مفید از ابزارهای ویرایش ساده و قابلیت‌های سازمانی، عکاسان را هدف قرار داده است. با لایت روم، عکاسان می‌توانند کار خود را مدیریت کنند - عکس‌ها را روتوش کرده و کاتالوگ‌هایی از تصاویر را برای پروژه‌های خاص ایجاد می‌کنند.

عکاسان می‌توانند به عکس‌ها رتبه‌بندی ستاره‌ای بدهند تا هنگام مدیریت پروژه‌های خود درگوشی‌های هوشمند، تبلت یا دسکتاپ، با برنامه‌ها و فضای ذخیره‌سازی ابری، به راحتی پیدا شوند.

تفاوت لایت روم و فتوشاپ چیست؟

تفاوت اصلی لایت روم و فتوشاپ در این است:

لایت روم یک ابزار عالی برای مدیریت کتابخانه‌های تصویر است و می‌تواند فایل‌های خام را مدیریت کند، در حالی که به عکاسان کمک می‌کند تا تصاویر تنظیم کنند.

فتوشاپ می‌تواند انواع تصاویر بصری را بهبود بخشد با فراهم کردن امکان ایجاد افکت‌های خیره‌کننده و بهبودهایی در عکاسی، آثار هنری و ترکیبی از رسانه‌ها.

عکاسان حرفه‌ای اغلب از ترکیبی از هر دو استفاده می‌کنند - لایت روم برای گردش کار روزانه خود و فتوشاپ برای کارهای ویرایش دقیق؛ بنابراین همیشه فقط لایت روم یا فقط فتوشاپ نیست بلکه می‌تواند لایت روم و فتوشاپ با هم باشد.

لایت روم فقط بر روی عکاسان متمرکز است، در حالی که فتوشاپ در رشته‌های خلاقانه - از جمله طراحی گرافیکی - استفاده می‌شود.

حال که تفاوت انواع مختلف فتوشاپ را دریافتید بهتر است بهترین آن را بر روی سیستم خود نصب کنید و برای دریافت بهترین آموزش‌ها به سایت فرادرس مراجعه کنید و از آموزش‌های کم نظیر و حرفه‌ای آن در زمینه فتوشاپ و همچنین بهترین فتوشاپ برای کامپیوتر بهره ببرید.

• آموزش روتوش تصاویر— کلیک کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید