۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 55433247

اگر منظور شما برای بالا بردن کیفیت عکس در نرم افزار فتوشاپ این است که از تصاویر مورد نظر در وب سایت استفاده نمایید برای این منظور شما می توانید مراحل ذکر شده در بخش قبل را برای بالا بردن کیفیت عکس مورد نظر انجام دهید.

بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ

در این مقاله آموزشی قصد داریم که در مورد بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ صحبت کنیم. اگر میخواهید کار با فتوشاپ را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و برای ورود به بازار کار و کسب درآمد مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید میتوانید در کلاس های آموزش فتوشاپ مقدماتی تا پیشرفته آریا تهران به نشانی سایت www.aryatehran.com  مراجعه کنید و یا از طریق تماس با شماره های ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۷ اطلاعات لازم را در مورد دوره های فتوشاپ بازار کار و فیلم های آموزشی رایگان کسب نمایید.

همان طور که می‌دانید نرم افزار فتوشاپ یکی از نرم افزارهای قدرتمند برای ویرایش تصاویر و همچنین ساخت انواع لوگو، کارت ویزیت، بروشورهای تبلیغاتی و انواع بنرهای تبلیغاتی میباشد که می‌توان به کمک فتوشاپ انیمیشن های جذاب و کاربردی را نیز ساخت.

اما بدون شک یکی از کاربردهای مهم فتوشاپ در بحث ویرایش تصاویر است، مخصوصا بالا بردن کیفیت عکس که این مورد نیاز اساسی بسیاری از کاربرانی است که با این نرم افزار کار می کنند. به ویژه یک سری از عکس های قدیمی که با دوربین های قدیمی گرفته شده است را افراد مختلف سعی دارند که به کمک نرم افزار فتوشاپ کیفیت آنها را افزایش داده و ویرایشات خاصی را بر روی آنها انجام دهند.

پس اگر شما هم علاقه‌مند هستید که با نحوه بالا بردن کیفیت انواع تصاویر در نرم افزار فتوشاپ آشنا شوید در ادامه مقاله آموزشی با ما همراه باشید تا راهکارهای اساسی در مورد بالا بردن کیفیت تصاویر فتوشاپ را به شما آموزش دهیم.

بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ

نحوه بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ

نرم افزار فتوشاپ مجموعه از ابزار ها را در اختیار شما قرار داده است که شما با یاد گرفتن آموزش فتوشاپ می توانید کارهای متنوعی را برای ویرایش تصاویر خود از جمله بالا بردن کیفیت آنها انجام دهید.

یکی از دردسرهایی که اکثر کاربران در زمان کار کردن با نرم افزار فتوشاپ دارد این است که این نرم‌افزار به دلیل حجم سنگینی که دارد بر روی سیستم های قدیمی و سیستم‌هایی که کارت گرافیک آنها ضعیف است خوب اجرا نمی شود و یا به کندی کار می‌کند که در این مورد به شما پیشنهاد میکنیم که از نسخه فتوشاپ آنلاین استفاده نمایید، و به کمک نرم افزار آنلاین فتوشاپ بدون اینکه نیاز باشد این نرم افزار را روی ویندوز خود نصب کنید به صورت آنلاین از آن استفاده نمایید، این مورد می‌تواند سرعت کار شما را نیز به شدت بالا ببرد.
حالا که مشکل استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ برای شما حل شد برویم به سراغ راهکارهای بالا بردن کیفیت عکس در نرم افزار فتوشاپ.

در ابتدا برای بالا بردن کیفیت تصویر مورد نظر خود پس از آنکه آن را در نرم‌افزار import کردید، روی منوی image کلیک نمایید و گزینه image size را انتخاب نمایید و در این بخش شما می توانید سایز تصویر مورد نظر خود را به صورت استاندارد تنظیم نمایید که این مورد می تواند در افزایش کیفیت تصویر مورد نظر شما بسیار تاثیرگذار باشد.

در گام بعدی شما باید به بخش Resolution مراجعه نمایید و سپس رزولیشن فعلی عکس خود را بررسی نمایید و در صورت نیاز آن را افزایش دهید.
در ادامه برای بالا بردن کیفیت عکس خود در فتوشاپ می توانید گزینه Resample یکی از گزینه‌های بسیار تاثیرگذار در کادر image size است را تنظیم نمایید.

در مرحله بعدی شما می توانید با کمک کادر Resample Image گزینه Bicubic Smoother علامت بزنید.
به همین راحتی شما می توانید تا حد زیادی کیفیت عکس مورد نظر را افزایش دهید.

بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ

افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ برای استفاده در وب سایت

اگر منظور شما برای بالا بردن کیفیت عکس در نرم افزار فتوشاپ این است که از تصاویر مورد نظر در وب سایت استفاده نمایید برای این منظور شما می توانید مراحل ذکر شده در بخش قبل را برای بالا بردن کیفیت عکس مورد نظر انجام دهید.

همچنین در نسخه آنلاین نرم افزار فتوشاپ زمانی که شما کار ویرایش را بر روی عکس مورد نظر انجام دادید زمانی که می خواهید از تصویر خود خروجی بگیرید، برای این منظور می توانید از کلید های ترکیبی Cttl + alt + shift استفاده نمایید و در نهایت پنجره ای برای شما باز می‌شود که در این کار شما می توانید فرمت تصاویر خود را بر روی فرمت Webp قرار دهید.

این فرمت مناسب عکس هایی است که قرار است در وبسایت ها مورد استفاده قرار گیرد.همچنین بعد از این کار در بخش Quality می‌توانید کیفیت عکس مورد نظر را تا حد امکان افزایش دهید. یکی از خصوصیات مهم فرمت Webp برای تصاویر مورد استفاده در وب سایت این است که در این فرمت شما هر چقدر کیفیت عکس را افزایش دهید حجم آن زیاد افزایش پیدا نمی‌کند و در نهایت شما وقتی که از فایل مورد نظر خروجی دریافت نمایید یک فایل کم حجم با کیفیت مناسب را مشاهده می کنید.

برای مطالعه » آشنایی با نحوه فارسی نوشتن در فتوشاپ با ارائه آموزش تصویری

بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ برای چاپ

ابروی منظور شما میتوانید عکس مورد نظر خود را در نرم افزار فتوشاپ باز کنید و روی لایه عکس کلیک کند و با زدن کلید ترکیبی Ctrl + j کپی از لایه مورد نظر بگیرید.

همانطور که مشاهده می کنید به صورت پیش فرض مود لایه روی normal است که شما باید این حالت را به hard light  تغییر دهید و سپس روی لایه کپی کلیک راست کرده و گزینه convert to smart object را بزنید.
بعد از انجام مراحل ذکر شده شما می‌توانید از منوی filter گزینه other و سپس highpass را انتخاب نمایید و در پنجره مورد نظر هر چقدر مقدار radious افزایش دهید تصویر مورد نظر شما واضح تر خواهد شد، در نهایت برای نسخه چاپی شما می توانید فرمت عکس مورد نظر خود را بر روی CMYK قرار دهید.

پلاگین بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ

همانطور که می‌دانید در نرم افزار فتوشاپ برای ویرایش تصاویر و بالا بردن کیفیت تصاویر شما می توانید از برخی از پلاگین ها نیز برای این منظور استفاده نمایید که این پلاگین ها می توانند قابلیت ها و امکانات متنوع را به نرم‌افزار فتوشاپ به شما اضافه نمایند.

از این پلاگین های قدرتمند که برای بالا بردن ‌کیفیت تصاویر می‌تواند به شما کمک کند پلاگین Topaz adjust است که شما به کمک این پلاگین نیز می توانید علاوه بر روش های ذکر شده در بخش های قبلی کیفیت تصاویر مورد نظر خود را تا حد دلخواهی افزایش دهید.

بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ CS5

تمامی روش های ذکر شده برای بالا بردن کیفیت تصاویر در نسخه های مختلف نرم‌افزار فتوشاپ از روش های ذکر شده در بخش قبلی می توانید استفاده نمایید. شما میتوانید با شرکت در کلاس های آموزش فتوشاپ آریا تهران با دریافت مدرک فنی حرفه ای تمام تکنیک ها از جمله بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ cs5 را یاد بگیرید و به سرعت وارد بازار کار شده و کسب درآمد داشته باشید.

بالا بردن کیفیت لوگو در فتوشاپ

همانطور که می‌دانید لوگو می‌تواند معرفی یک مجموعه باشد پس لوگو ها نیز مانند تصاویر مختلف باید دارای کیفیت مطلوب و استانداردی باشند و در صورتی که شما برای وب سایت یک مجموعه خاص یک لوگو را به کمک نرم افزار فتوشاپ طراحی میکنید باید از کیفیت لازم برخوردار باشد. برای افزایش کیفیت آن شما می توانید با استفاده از منوی filter و گزینه sharpen و زیر منوی smart sharpen که برای بالا بردن کیفیت عکس در نرم افزار فتوشاپ مورد استفاده قرار گیرد کلیک نمایید.

سپس در این مرحله با کسی به شما نمایش داده می‌شود که با مدیریت صحیح آن می‌توانید کیفیت لوگوی مورد نظر را تا حد استانداردی افزایش دهید.

در این زمان شما می‌توانید با تغییر دادن مقادیر مثلAmount ، Radius، Reduce Noise می‌توانید کیفیت لوگو مورد نظر خود را تا حد دلخواه افزایش دهید و در نهایت از آن خروجی بگیرید.

اگر میخواهید کار با نرم افزار فتوشاپ را به صورت حرفه ای یاد بگیرید و برای ورود به بازار کار و کسب درآمد آمادگی لازم را کسب کنید میتوانید به سایت آریا تهران به نشانی www.aryatehran.com مراجعه کنید و برای اطلاع از دوره های بازار کار و دریافت فیلم های آموزشی رایگان میتوانید با همکاران ما با شماره های ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴ الی ۷ تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید