امسال کره جنوبی و استرالیا شصتمین سالروز برقراری مناسبات دیپلماتیک خودشان را جشن می‌گیرند.

رییس‌جمهور کره‌ جنوبی امروز به استرالیا می‌رود

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ نوشت: «مون جائه-این» اولین رئیس جمهوری در کره جنوبی است که بعد از ۱۲ سال به استرالیا سفر میکند. او همچنین اولین رهبر خارجی است که استرالیا از زمان آغاز پاندمی کرونا دعوت کرده است.

مون جائه-این فردا (دوشنبه) در کانبرا نشستی با اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا خواهد داشت و انتظار میرود تقویت همکاری در حوزه‌های فناوری کربن خنثی، اقتصاد هیدروژنی، صنعت دفاعی، فضا و فضای سایبری در صدر دستورکار باشد.

رهبر سئول همچنین روز دوشنبه به بنای یادبود کهنه‌سربازان استرالیایی در جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ ادای احترام میکند. استرالیا در این جنگ در کنار کره جنوبی جنگیده بود.

مون جائه-این روز سه شنبه برای دیدار با آنتونی آلبانیز، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر استرالیا به سیدنی میرود و قرار است با رهبران حوزه تجارت استرالیا درباره زنجیره تامین محصولات معدنی کلیدی نشست داشته باشد.

امسال کره جنوبی و استرالیا شصتمین سالروز برقراری مناسبات دیپلماتیک خودشان را جشن میگیرند. به گفته یک مقام سئول، این دو کشور روابط خودشان را به یک مناسبات استراتژیک جامع ارتقا خواهند داد. مون چهارشنبه به کشورش باز میگردد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید