روز جهانی فساد، فرصتی را برای رهبران سیاسی، دولت‌ها، نهادهای قانونی و گروه‌های لابی فراهم می‌کند تا علیه فساد به نیروها بپیوندند. در این روز، مدافعان مبارزه با فساد، عموم مردم را برای مبارزه مؤثر با فساد و تقلب در جوامع درگیر خواهند کرد.

به بهانه روز جهانی مبارزه با فساد

مبارزه با فساد یک نگرانی جهانی است زیرا فساد در کشورهای ثروتمند و فقیر دیده می‌شود و شواهد نشان می‌دهد که به طور نامتناسبی به افراد فقیر آسیب می‌رساند. به بی‌ثباتی فقر کمک می‌کند و عاملی غالب است که کشورهای شکننده را به سمت شکست دولت سوق می‌دهد.

دولت‌ها، بخش خصوصی، سازمان‌های غیردولتی، رسانه‌ها و شهروندان در سراسر جهان برای مبارزه با این جنایت با هم متحد می‌شوند. برنامه عمران ملل متحد (UNDP) و  دفتر سازمان ملل متحد در امور مواد مخدر و جرایم (UNODC) در خط مقدم این تلاش‌ها هستند.

با اینکه فساد در تمام دولت‌های دنیا وجود دارد، در آفریقای جنوبی مبارزه با فساد یکی از اولویت‌های اصلی دولت است. فساد در بخش خصوصی و دولتی تأثیر مخربی بر تلاش دولت برای ارائه خدمات مؤثر به مردم دارد.

روز جهانی مبارزه با فساد هر ساله در ۹ دسامبر با به رسمیت شناختن کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه فساد که در سال ۲۰۰۳ در مکزیک امضا شد، گرامی داشته می‌شود.

روز جهانی فساد، فرصتی را برای رهبران سیاسی، دولت‌ها، نهادهای قانونی و گروه‌های لابی فراهم می‌کند تا علیه فساد به نیروها بپیوندند. در این روز، مدافعان مبارزه با فساد، عموم مردم را برای مبارزه مؤثر با فساد و تقلب در جوامع درگیر خواهند کرد.

نگرش به فساد در حال تغییر است. همین ده سال پیش، فساد فقط زمزمه می‌شد. اما متأسفانه امروزه نشانه‌هایی از عدم تحمل فزاینده نسبت به فساد وجود دارد و سیاستمداران و مدیران ارشد اجرایی بیش از پیش برای فساد محاکمه و محکوم می‌شوند.

زمان‌های مدنی در سراسر جهان روز جهانی مبارزه با فساد را جشن می‌گیرند 

توسعه ایده مبارزه با فساد و تقویت این ایده تنها زمانی رشد می‌کند که جوامع با علل ریشه‌ای فساد مقابله کنند.

لوگوی روز جهانی مبارزه با فساد

به بهانه روز جهانی مبارزه با فساد

این کمپین با هدف گرد هم آوردن مردم از همه اقشار در مبارزه با فساد، به عنوان یک فراخوان جهانی برای اقدام و افزایش آگاهی در مورد کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه فساد عمل می‌کند. پس گرفتن آنچه برای رهبران فاسد از دست رفته مسئولیت همه است. روز جهانی مبارزه با فساد در سراسر جهان توسط دولت‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی، بخش خصوصی و رسانه‌ها و عموم مردم گرامی داشته می‌شود.

کمپین مشترک UNODC و برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) بر اثرات مخرب فساد بر توسعه تمرکز دارد و تأکید می‌کند که این جنایت دموکراسی و حاکمیت قانون را تضعیف می‌کند، منجر به نقض حقوق بشر، مخدوش کردن بازارها، کاهش کیفیت زندگی و امکان سازماندهی می‌شود. جنایت و سایر تهدیدات برای امنیت شکوفا می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید