۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 55314455

مزایای تحصیل در کانادا باعث شده است متقاضیان زیادی برای تحصیل در این کشور اقدام نمایند. علاوه بر مزیت‌های تحصیلی بسیار عالی موارد دیگری هم باعث شده که دانشجویان زیادی تصمیم به مهاجرت به کانادا بگیرند.

مزایای تحصیل در کانادا

پس در این مطلب تصمیم گرفتیم به تعدادی از آن‌ها اشاره کنیم تا متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا بتوانند بهترین تصمیم را برای آینده‌ی خود اتخاذ نمایند.

قطعا دانشگاهی که برای تحصیل خود انتخاب می‌کنید نقش مهمی را در زندگی‌تان ایفا خواهد کرد. امروزه بسیاری از افراد، کانادا را به‌ عنوان بهترین مقصد برای تحصیل خود انتخاب می‌کنند. اما شاید برایتان سوال شده باشد که دلیل جذب این تعداد متقاضی برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا چیست؟

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا از فواید زیادی برخوردار است که می‌تواند شما را برای درس خواندن در این کشور متقاعد کند. پس اگر شما هم قصد تحصیل در این کشور را دارید یا می‌خواهید بیشتر با مزایای درس خواندن در آن‌جا آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا از مزایای فراوانی برخوردار است. مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

سیستم آموزشی برتر

جالب است بدانید هر سال حدود ۲۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنند. همچنین بیش از ۵ دانشگاه کانادا توانسته‌اند در سال ۲۰۱۹ در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گیرند. همین موضوع باعث اطمینان از تحصیل در دانشگاه‌های کانادا به‌عنوان بهترین مکان برای رسیدن به آرزوهایتان خواهد شد.

امکان اشتغال به کار ضمن تحصیل

شما به‌عنوان دانشجوی کشور کانادا این امکان برایتان فراهم خواهد بود تا هنگام تحصیل کسب درآمد داشته باشید و مجاز به کار کردن حداکثر ۲۰ ساعت در هفته خواهید بود.

کار دانشجویی به دانشجویان بین‌المللی نیز تعلق می‌گیرد. آن‌ها با استفاده از مجوز study permit می‌توانند در تعطیلات برای حداکثر ۳۰ ساعت در هفته در این کشور مشغول به کار شوند. با فراهم شدن این امکان، دانشجویان می‌توانند بخشی از هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها را پرداخت کنند.

مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی

یکی دیگر از مزایای مهم تحصیل در کانادا، استخدام فوری پس از فارغ‌التحصیلی به شمار می‌رود. دانشگاه‌های کانادا این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شوید.

پس از اتمام تحصیل خود، با گرفتن مجوز PGWP در کانادا برای ویزای کار کانادا پس از فارغ‌التحصیلی اقدام کنید. در دست داشتن این مجوز تا حداکثر سه سال، اجازه کار تمام وقت را در بازار کار فعال در کانادا به شما می‌دهد.

همچنین شما با استفاده از این مجوز می‌توانید سوابق کاری مربوط به رشته تحصیلی‌تان را ایجاد کرده و پس از ۵ سال برای اخذ اقامت در کانادا اقدام کنید.

امکان همراهی خانواده

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که دوری خانواده هنگام تحصیل برایتان آزار دهنده است، این مزیت می‌تواند شما را برای تحصیل در کانادا متقاعد کند.

یکی دیگر از امکاناتی که دانشگاه‌های کانادا به شما ارائه می‌دهند، همراهی خانواده‌تان هنگام تحصیل به شمار می‌رود. شما می‌توانید با استفاده از ویزای همراه تحصیلی، فرزند زیر ۱۸ سال و والدین خود را برای تحصیل همراه خود ببرید.

همچنین، این امکان برای دانشجویانی که بیش از چند فرزند زیر ۱۸ سال دارند فراهم شده است تا بتوانند فرزندان خود را به‌صورت رایگان در هر مقطع تحصیلی که بخواهند ثبت نام کنند.

پس از آن، اگر دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی قصد اخذ اقامت خود را داشته باشد یا بخواهد در بازار کار کانادا فعالیت کند، این امکان برای همراهان او نیز فراهم خواهد شد.

نرخ بیکاری بسیار پایین در کانادا

پنجمین موردی که می‌خواهیم بررسی کنیم، نرخ بیکاری پایین درکانادا است. دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی موقعیت‌های بسیار خوبی برایشان ایجاد خواهد شد و گزینه‌های زیادی برای انتخاب شغل خواهند داشت.

دانشگاه‌های کانادا بیش از ۵ هزار قرارداد همکاری مشترک جهانی دارند و بیشتر تمرکز خود را روی صنعت محور و مقوله تحقیقات کاربردی گذاشته‌اند.

بنابراین ۹۰ درصد دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در کمتر از شش ماه در جایگاه شغلی مناسبی مشغول به کار خواهند شد.

افزایش دانشجویان بین‌المللی

به گفته سازمان استراتژی بین‌المللی آموزش در کانادا، دولت این کشور قصد دارد در سال ۲۰۲۲ تعداد دانشجویان بین‌المللی خود را به ۴۵۰ هزار نفر برساند. همچنین آموزش و پرورش کانادا، تقویت بخش آموزش و جذب دانشجویان بین‌المللی را با فراهم کردن امکانات برای آن‌ها در اولویت خود قرار داده است.

زیبایی بی ‌نظیر کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ دنیا میباشد و دارای مکان‌های تفریحی و گردشگری بی شمار است. بنابراین دانشجویان این کشور می‌توانند در تعطیلات زمستانی به تفریحاتی مانند اسکیت و اسکی بپردازند و نهایت لذت را از تعطیلات خود ببرند.

سخن نهایی

تحصیل در این کشور می‌تواند شما را خیلی سریع و راحت وارد بازار کند، مدرک علمی شما در سراسر جهان پذیرفته شده است و همچنین می‌توانید پس از مدتی برای اخذ اقامت کانادا نیز اقدام کنید و آینده خود را در یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی دنیا روشن‌تر رقم بزنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید