مقامات عراقی از به هلاکت رسیدن ۶ تروریست داعشی در جریان حملات جنگنده‌های ارتش این کشور به مخفیگاه‌های عناصر این گروه تروریستی در صحرای «الانبار» در غرب عراق خبر دادند.

هلاکت ۶ تروریست داعشی در حمله هوایی ارتش عراق

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که در حمله عصر دیروز (دوشنبه) جنگنده های «اف ۱۶ » ارتش این کشور به مواضع عناصر گروه تروریستی داعش در صحرای الانبار در غرب عراق، شش تروریست کشته شدند.

در همین راستان و همزمان با اعلام حمله جنگنده های ارتش عراق در استان الانبار به تروریستهای داعش، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور بار دیگر تاکید کرد که هیچ‌کس فراتر از اراده دولت نیست و سلاحی بیرون از کنترل دولت نخواهد ماند.

نخست وزیر عراق در توئیتی با اشاره حمله موفق جنگنده های ارتش این کشور به مخفیگاههای عناصر تروریستی داعش در صحرای الانبار اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور برای ریشه‌کن کردن این گروه تروریستی در عراق ادامه خواهد داشت.

الکاظمی در این توئیت بار دیگر تاکید کرد که هیچ کس بالاتر از اراده دولت عراق نیست و هیچ سلاحی خارج از چارچوب قانون و دولت نخواهد ماند.

نخست وزیر عراق در توییت خود افزود: نیروی هوایی عراق، عملیات موفقی را علیه مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش در الانبار انجام داد و عملیات برای ریشه‌کن کردن این گروه در عراق ادامه خواهد داشت.

ستاد اطلاع‌رسانی‌ امنیتی عراق در بیانیه ای در ارتباط با حمله جنگنده های ارتش این کشور به مخفیگاههای گروه تروریستی داعش در صحرای الانبار اعلام کرد که در این حمله هوایی شش تروریست کشته شدند.

در بیانیه این ستاد آمده است که ارتش عراق با همکاری یک هواپیمای شناسایی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، عملیاتی علیه داعش در شمال منطقه «الکیلو ۱۶۰ » در صحرای الانبار انجام داد.

سپهبد «عبدالوهاب الساعدی» رئیس ستاد مبارزه با تروریسم عراق نیز دیروز در اطلاعیه ای، بر ادامه تعقیب و نابودی بقایای گروه داعش در تمام مناطق این کشور تاکید کرد.

الساعدی نوشت: هسته‌های مخفی داعش سعی در پیروزی رسانه‌ای دارند که واقعیت بیرونی نداشته و با اقدام متقابل دستگاه امنیتی؛ به‌ویژه در «دیالی» و «کرکوک» مواجه می‌شوند.

وی افزود: نیروهای یگان مبارزه با تروریسم و سرویس‌های امنیتی عراق، تاکتیک جدیدی در مقابله با تروریستها اتخاذ کرده اند که در این تاکتیک، بقایای تروریسم را غافلگیر می‌کنیم تا همه مناطقی که داعش در تلاش است، جای پایی برای خود در آن‌ها ایجاد کند را پاکسازی کنیم.

الساعدی از نقش بزرگ عشایر عراق در کمک به سرویس‌های امنیتی و اجازه ندادن به تروریست‌ها برای برهم زدن امنیت شهروندان این کشور نیز تقدیر کرد.

به‌رغم اعلام پیروزی بر داعش در عراق، اما برخی هسته‌ها و بازماندگان این گروه تروریستی اخیرا حملاتی را انجام داده و خسارت‌هایی به مردم و نیروهای مسلح این کشور را وارد کرده‌اند که در جدیدترین مورد آن چند سرباز عراقی و پشمرگه‌های اقلیم کُردستان در درگیری با عناصر داعش کشته شده اند.

یک عنصر تروریستی نیز که دیروز قصد بمب گذاری در کاظمین در حومه بغداد پایتخت عراق را داشت، توسط نیروهای امنیتی این کشور پیش از انجام عملیات تروریستی، بازداشت شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید