برای فاصله گرفتن از افراد واکسینه نشده، ابتدا عاملی که به شما احساس ناراحتی می‌دهد را شناسایی کنید. در بسیاری از موارد احتمال اینکه فردی که در آن طرف خط قرار دارد، عذر شما را بدون دلیل بپذیرد، بسیار کم است.

چگونه از اعضای خانواده و دوستان واکسینه نشده خود دوری کنیم؟

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بین افراد واکسینه‌شده و واکسینه نشده، تعیین مرزها را بسیار مهم‌تر و چالش‌برانگیزتر کرده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید چگونه باید از خانواده و دوستانی که واکسن نمی‌زنند دوری کنید، مطمئنا تنها نیستید. این یک دوره خسته‌کننده است. بنابراین از مشاوران و سایر کارشناسان خواستیم بهترین توصیه‌های خود را برای حفظ مرزهای خود با این افراد ارائه دهند.

چگونه از اعضای خانواده واکسینه نشده دوری کنیم؟

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به یک مهمانی دعوت شده‌اید که در آن یک نفر یا چند نفر واکسینه نشده‌اند. در این شرایط برای رد دعوت، تماس تلفنی یا پیامک مناسب است. ارزیابی کنید که چه چیزی به شما کمک می‌کند تا راحت‌ترین احساس را داشته باشید و روابط فردی شما چگونه است. تنظیم لحن گفتگو با شخص می‌تواند مفید باشد.

تماس تلفنی به شما این امکان را می‌دهد که حرف خود را مستقیم بزنید. ارسال پیامک ممکن است به شما این امکان را بدهد که در ارتباطات خود احساس شفافیت بیشتری داشته باشید، اما از طرفی متن به راحتی می‌تواند سوء تعبیر شود، بنابراین باید به آن توجه کرد.

برای فاصله گرفتن از افراد واکسینه نشده، ابتدا عاملی که به شما احساس ناراحتی می‌دهد را شناسایی کنید. در بسیاری از موارد احتمال اینکه فردی که در آن طرف خط قرار دارد، عذر شما را بدون دلیل بپذیرد، بسیار کم است. در مرحله بعد، به آنها بگویید که در مورد عملکرد آنها چه احساسی دارید و آنچه را که باید برای رعایت مرزهای خود انجام دهید، بیان کنید. به عنوان مثال در این مورد، می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: از آنجایی که بسیار نگران سلامتی‌ام هستم، حضور در کنار افراد واکسینه نشده باعث می‌شود احساس ناامنی کنم، بنابراین نمی‌توانم شما را در میهمانی ببینم. مستقیم و صریح صحبت کنید.

حتی پس از آن که دلایل خود برای شرکت نکردن در مهمانی را بیان کردید نیز میزبان هنوز هم می‌خواهد که شما را در مهمانی ببیند. اما شما در حالی که مرزهای خود را محکم نگه داشته اید، باید احساساتی که آن‌ها از پس زدن درخواستشان دارند را بپذیرید.

توصیه می‌شود چیزی شبیه این بگویید: می‌دانم که شما واقعا می‌خواهید من را در این مهمانی ببینید. آرزو می‌کنم که من هم بتوانم شما را ببینم. برای اینکه تا حد امکان در سلامت بمانم، فقط با افرادی که واکسینه شده‌اند ملاقات خواهم کرد. بهتر است منتظر زمانی باشیم که بتوانیم دوباره همدیگر را ببینیم.

اگر افراد واکسینه نشده اصرار بر قرار ملاقات داشتند، چه کنیم؟

اگر آنها به اصرار خود ادامه دهند، باید تصمیمی بگیرید: آیا می‌خواهید درباره واکسن صحبت کنید یا می‌خواهید صحبت دیگری را ادامه دهید؟ اگر مطلقا نمی‌خواهید یک دقیقه دیگر را صرف بحث در مورد واکسن کنید (قابل درک است)، وقت آن است که از دریچه فرار عبور کنید.  توصیه می‌شود چیزی در این زمینه بگویید: متوجه هستم که این واقعا برای شما سخت است و می‌خواهید من را شخصا ببینید اما من دیگر نمی‌توانم در این مورد صحبت کنم. سپس می توانید تلفن را قطع کنید.

اما اگر دوست دارید مکالمه داشته باشید، اکنون زمان انجام این کار است. در این شرایط به مردم توصیه می‌شود که اجازه دهند بحث و گفت‌وگو در صورتی که سازنده باشد، اتفاق بیفتد. برای اینکه این کار سازنده باشد، هر دو طرف باید مایل باشند که به حرف‌های یکدیگر گوش دهند، شواهد ارائه کنند و به دنبال دلایل منطقی باشند که با یکدیگر توافق کنند و بر روی آن نقاط توافق برای یافتن راه‌های پیش رو تمرکز کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید