محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: دیدار ما با رافائل گروسی ‌درباره مسائل ما با آژانس انرژی اتمی و کاملا روتین بود که دنبال می‌شود و چیز خاص و اضافه‌ای نداریم.

لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید واقعی و قابل راستی‌آزمایی باشد

به گزارش سلام نو، محمد اسلامی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: این مذاکرات درباره بازگشت آمریکا به برجام است و آنها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند و این باید عملی و قابل راستی آزمایی باشد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی درباره نتایج سفر رافائل گروسی به ایران هم گفت: دیدار ما با رافائل گروسی ‌درباره مسائل ما با آژانس انرژی اتمی و کاملا روتین بود که دنبال می شود و چیز خاص و اضافه‌ای نداریم.

به گزارش ایرنا مذاکرات برای رفع تحریم‌های ایران از روز گذشته در وین‌آغاز شده است. در این دور از مذاکرات که با ریاست علی باقری کنی برگزار می‌شود تیم کارکشته و مجربی از کارشناسان و دیپلماتهای پیشین حضور دارند.

باقری رئیس هیأت ایرانی در پایان جلسه افتتاحیه گفت‌ وگوهای رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: ما در این نشست بر این نکته تاکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی اقدام کشوری است که با نقض توافق و نقص قطعنامه شورای امنیت از توافق خارج شد و بر خلاف قانون و مقررات بین المللی، تحریم‌های گذشته را مجدداً باز گرداند و همین‌طور تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین افزود: در نهایت قرار بر این شد که اولاً موضوع لغو تحریم‌ها به‌عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و برهمین اساس قرار شد صبح سه‌شنبه نهم آذرماه کارگروه بررسی موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران آغاز به کار کند.

وی یادآورشد: این خود یک دستاورد قابل توجه است که همه کشورهای عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به‌حق جمهوری اسلامی تن داده‌اند و تاکید و تصریح کرده‌اند که باید ابتدا وضعیت تحریم‌های غیرفانونی رژیم آمریکا علیه مردم ما روشن شود و بعد از آن در مورد سایر موارد بحث و بررسی و تصمیم‌گیری شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید