محققان آمریکایی معتقدند روش جدیدی را یافته اند که می‌تواند به افراد در محافظت از خود در برابر کووید ۱۹ کمک کند.

پیشگیری از ابتلا به کرونا با خوردن این آدامس!

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ محققان آمریکایی می‌گویند که آدامسی را آزمایش کرده اند که می‌تواند به عنوان یک شبکه برای به دام انداختن ذرات ویروس کرونا عمل کند.

این مطالعه که توسط تیمی از دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، نشان داد که این آدامس که طعمی شبیه به آدامس سنتی دارد، می‌تواند میزان ویروس را در بزاق کاهش دهد و در هنگام صحبت، نفس کشیدن یا سرفه افراد آلوده به توقف انتقال کمک کند.

آدامس جدید حاوی کپی‌هایی از پروتئین ACE۲ موجود در سطوح سلولی است که ویروس از آن به عنوان راهی برای ورود به سلول‌ها و سپس آلوده کردن آن‌ها استفاده می‌کند.

با این حال، در آزمایش‌ها، ذرات ویروس خود را به ACE۲ موجود در آدامس چسباندند و بار ویروسی را در نمونه‌ها تا بیش از ۹۵ درصد کاهش دادند.

محققان گزارش کردند که می‌توان این نوع آدامس را برای سال‌ها در دمای معمولی نگهداری کرد و جویدن آن به مولکول‌های پروتئین ACE۲ آسیب نمی‌رساند.

آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که استفاده از آدامس برای کاهش بارهای ویروسی در بزاق باعث افزایش سودمندی واکسن‌ها می‌شود و به ویژه در کشورهایی که واکسن در دسترس نیستند مفید خواهد بود.

شایان ذکر است که این آدامس هنوز برای استفاده عمومی در دسترس نیست، اما گامی امیدوارکننده در محدود کردن شیوع این بیماری در بین افراد آلوده است.

بهترین کاری که مردم می‌توانند در حال حاضر برای محافظت از خود و دیگران انجام دهند این است که روند واکسیناسیون را دنبال کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید