جانشین بسیج حقوقدانان، با بیان اینکه از شهدا برای فاصله گرفتن از دنیا کمک بگیریم، گفت: طرح مصباح را در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی در سراسر کشور اجرایی کردیم و موفق به آزادی ۲۰۸۰ زندانی جرایم سبک شدیم.

آزادی ۲۰۸۰ زندانی جرایم سبک در سطح کشور

به گزارش سلام نو، مهدی امین پور، جانشین سازمان بسیج حقوقدانان کشور در یادواره شهدای حقوقدان استان گیلان، با بیان اینکه همه ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس حضرت عباس(ع) و حضرت عل اکبر(ع) را بهتر شناختیم، زیرا شهدای ما همه عباس و علی اکبر بودند.

وی مادران و همسران شهدا را جلوه ای دیگر از فرهنگ عاشورا دانست و افزود: عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو خون شهداست و اگر امروز راحت نفس می کشیم، از ایثار و فداکاری شهداست.

جانشین بسیج حقوقدانان، با بیان اینکه امروز باید راه شهدا را ادامه دهیم، گفت: امروز خدمت کردن به مردم بهترین وظیفه ما در قبال خون شهداست.

امین پور، با اشاره به ادب و احترام حاج قاسم سلیمانی نسبت به والدین، خاطرنشان کرد: حاج قاسم علاقه ویژه ای به پدرش داشت و دستبوس مادرش بود لذا به برکت مجالس شهدا باید از مرام و مسلک آنان الگو بگیریم و نسبت به والدین ادب و خاکساری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از شهدا برای فاصله گرفتن از دنیا کمک بگیریم، گفت: طرح مصباح را در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی در سراسر کشور اجرایی کردیم و موفق به آزادی ۲۰۸۰ زندانی جرایم سبک شدیم.

جانشین بسیج حقوقدانان، با اشاره به اجرای طرح اصلاح ذات البین با هماهنگی دستگاه قضا، عنوان کرد: این طرح ها را در راستای کمک به مردم اجرایی می کنیم، زیرا مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند و با خدا و شهدا عهد ببندیم که یار و کمک کار مردم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان نیز، با بیان اینکه شهدا از فضائل زیادی برخوردار بودند، اظهار کرد: فضائل شهدا آنان را از دیگران متفاوت می کند.

وی نخستین فضیلت شهدا را تقویت خداجویی و خواخواهی در مردم دانست و افزود: خداجویی تمایل فطری بشر است و پیامبران آمدند تا حس خداجویی در انسان ها را شکوفا کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان، شهدا را تجلی اسمای الهی دانست و متذکر شد: در جبهه ها فقط خدا بود و وابستگی ها از بین رفته بود، زیرا دنیا شهدا را دچار غفلت نکرده بود و خدا برای شهدا بزرگتر از دنیا بود.

حجت الاسلام خلیلی، ایثار و گذشت و خود را ندیدن و درد دیگران را در اولویت قرار دادن را از دیگر فضائل شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شهدا عظمت خدا را درک کردند و به مقام خشوع رسیدند.

وی با بیان اینکه باید خود را مخاطب قرآن قرار دهیم، گفت: عاشق بودن از دیگر فضیلت های شهداست، یعنی شهدا عشق را بر عقل ترجیح دادند، زیرا عقل محاسبه گر است و سود و زیان و نفع و ضرر را تشخیص می دهد و از درک زیبایی ها غافل است. در واقع عشق ما را به زیبایی ها سوق می دهد و شهدا توانستند زیبایی ها را درک کنند؛ البته برای خلق صنعت و تکنولوژی باید عقل باشد، اما عشق معنویت می آورد و بشر امروز بیش از مادیت به معنویت نیاز دارد.

رئیس شورای قضایی گیلان، شهدا را جلوه آموزه های دینی و اسلامی دانست و بیان کرد: شهید بهشتی در کنار کار سنگین اجرایی، کلاس مبانی دینی و اسلامی را پیگیری می کرد و متاسفانه بسیاری از مدیران ما با مبانی دینی آشنایی ندارند.

وی با بیان اینکه برای حفظ و حراست از سیره شهدا برگزاری یادواره ها و نامگذاری اماکن لازم است؛ اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: باید سیره شهدا را به عنوان افق ترسیم و از آن سیره اقتباس کنیم تا این سیره اقتباسی در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام خلیلی، سیره کربلا را بهترین الگو برای بشریت دانست و اضافه کرد: خون امام حسین(ع) آگاهی بخش است و نادانی ها را از بین می برد، زیرا اسلام آمریکایی خشن و داعشی برخاسته از جهل است و مادامی که جهل باشد، اسلام آمریکایی هم هست.

رئیس کل دادگستری گیلان، نادانی را بزرگترین مصیبت فرهنگی دانست و یادآور شد: به عنوان میراثدار شهدا وظیفه داریم که حتی یک نفر را از جهل و نادانی خارج کنیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید