باید این سوال مهم را از ابراهیم رئیسی پرسید که او چطور دو گزینه فوق‌العاده بی‌ربط را برای وزارت آموزش و پرورش می‌کند، آن هم در حالی که انتخاب هر کسی از جامعه تقریبا ۹۰۰ هزار نفری فرهنگیان کشور از دو گزینه رئیسی بهتر بود.

راز معرفی گزینه‌های بی‌ربط برای آموزش و پرورش چه بود؟/ یوسف نوری، وزیر جدید آموزش و پرورش کیست+سوابق / گزینه‌ای معقول که رای اعتماد می‌گیرد؟

سلام نو سرویس سیاسی: مجلس شورای اسلامی روز گذشته گزینه دوم ابراهیم رییسی برای وزارت آموزش و پرورش را نیز رد کرد تا برادر داماد علیرضا زاکانی از کرسی وزارت دور بماند و مهم‌ترین و بنیادی‌ترین وزارتخانه ایران که میلیون‌ها نفر با آن درگیر هستند در آستانه سومین ماه تحصیلی بی وزیر باشد.

مجلس دیروز در حالی به مسعود فیاضی رای عدم اعتماد داد که حتی ساده‌ترین ناظران سیاست ایران نیز می‌دانستند که فیاضی نیز همچون حسین باغ‌گلی از بهارستان به سلامت عبور نخواهد کرد. اما چرا این مسئله از ابتدا روشن بود؟

فیاضی حتی از باغ‌گلی گزینه بدتری بود. او به جز رابطه خانوادگی با زاکانی و سابقه ناخوشایند در مجلات رشد یک مشکل اساسی دیگر داشت و آن اینکه حتی یک روز سابقه در حوزه آموزش نداشت. از طرف دیگر شائبه‌هایی نیز درباره مدرک تحصیلی‌اش نیز وجود داشت. حسین باغ‌گلی حداقل سابقه مدیریت مهد کودک را در کارنامه خود داشت و به هر شکل در مدارس دولتی و غیرانتفاعی رفت‌وآمدی کرده بود، فیاضی حتی همین سابقه را هم نداشت.

علی قلهکی، روزنامه‌نگار اصولگرا در توصیف فضای مجلس در مخالفت با فیاضی می‌نویسد:

معاون پارلمانی دولت که نه، حتی اگر رییسی از معاون پارلمانی یکی از وزارتخانه ها هم سوال میکرد که مسعود فیاضی در مجلس رای می‌آورد نیز به او میگفتند خیر!فارغ از وقتی که این انتخابِ غلط از مردم، مجلس، دولت و شخص رئیس جمهور گرفت باید مشخص شود "مسعود فیاضی" گزینه تحمیلی چه کسی بود!

باید این سوال مهم را از ابراهیم رئیسی پرسید که او چطور دو گزینه فوق‌العاده بی‌ربط را برای وزارت آموزش و پرورش می‌کند، آن هم در حالی که انتخاب هر کسی از جامعه تقریبا ۹۰۰ هزار نفری فرهنگیان کشور از دو گزینه رئیسی بهتر بود. دو گزینه معرفی شده رئیسی مطلقا نه ربطی به آموزش و پرورش داشتند و نه سابقه مدیریتی مهم در سطوح بالای کشور داشتند. این در حالی است که وزرای قبلی یا حداقلی ربطی به آموزش و پرورش داشتد یا مثل محمدعلی نجفی برآمده از جامعه دانشگاهی بودند و از مدیران نخبه کشور در حوزه آموزش و اقتصاد حساب می‌شدند. چهره‌ای که وقتی از سوی روحانی برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شد حمایت گسترده‌ای را در میان جامعه فرهنگیان کشور برانگیخت.

اما چرا رئیسی چنین کرد و چنین مدیران ضعیف، بی‌ربط و رابطه محوری را برای وزارت آموزش و پرورش معرفی نمود؟ وزارتخانه‌ای که آینده ایران را در اختیار دارد و جامعه‌ای گسترده از کارمندان دولت را پوشش می‌دهد! آیا آنطور که قلهکی گفته پای فشار به رئیسی در میان است؟ کدام جریان توان این را دارد که به رئیسی فشار بیاورد؟ رئیس جمهوری که تمام قوای کشور با او همراه هستند و برای رای آوردنش سلام و صلوات نذر شد. به هر شکل در پروسه وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش سوال‌های بی‌پاسخ بسیار است، سوال‌هایی که بعید است به زودی پاسخی برای آن‌ها پیدا شود و فعلا باید به پاسخ «نمی‌دانیم» قناعت کنیم.

راز معرفی گزینه‌های بی‌ربط برای آموزش و پرورش چه بود؟/ یوسف نوری، وزیر جدید آموزش و پرورش کیست+سوابق / گزینه‌ای معقول که رای اعتماد می‌گیرد؟

حالا اما رئیسی یک گزینه جدید برای وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده است که سوابقی در این وزارتخانه دارد؛ یوسف نوری. نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام است و دکتری مدیریت گردشگری را از دانشگاه علامه طباطبایی گرفته است. او رئیس اسبق مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش بوده و مرتبط‌ترین نامزد ابراهیم رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش است.

او همچنین کارشناسی برنامه‌ریزی امور تربیتی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی که به نظر می‌رسد زمینه تحصیلی مرتبط و مناسبی برای وزارت آموزش و پرورش باشد.

نوری از جمله کسانی است که دیدگاه‌های مشخصی درباره آموزش و پرورش دارد. او معتقد است که اگر «حواشی و خواسته‌های برخی نمایندگان مجلس و مسئولان استانی در انتصاب مدیران استانی، که عموم اوقات به حق نیستند، اگر ادامه داشته باشد نمی‌توان از آموزش و پرورش نتیجه مطلوب گرفت و شاید تایید مدیران کل در شورای عالی انقلاب فرهنگی این مسیر را هموار کند.»

او هم چنین از حامیان سند تحول است و می‌گوید که« همه دستگاه‌ها مکلف شوند به همکاری برای اینکه سند تحول اجرا شود. برای اجرای واقعی نه شعاری سند تحول، برنامه در نظر گرفته شود. کافی است از متخصصان اجرای استراتژی استفاده شود که به‌راحتی می‌توانند نقشه‌راه برای آن بکشند و اجرایی شود.»

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید