کارآفرین هستید و قصد سرمایه گذاری در یک کشور خارجی را دارید؟ برنامه کارآفرینی کانادا را دنبال کنید تا ضمن راه اندازی کسب و کار در این کشور، اقامت کانادا را نیز بگیرید.

صفر تا صد برنامه کارآفرینی در کانادا

برنامه کارآفرینی یکی از جذاب ترین روش های مهاجرت به کانادا است؛ البته فقط برای افرادی که توان راه اندازی و مدیریت یک کسب و کار را دارند! اگر قبلا سابقه کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار در حوزه‌های مختلف را داشته‌اید و از تجربه و تخصص کافی در این زمینه برخوردار هستید، شانس مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی را خواهید داشت. به این شرط که بتوانید منابع مالی کافی برای این کار را هم تامین کنید. در ادامه، صفر تا صد برنامه کارآفرینی کانادا را بررسی خواهیم کرد.

برنامه کارآفرینی کانادا چیست؟

برنامه کارآفرینی که به عنوان ویزای کارآفرینی کانادا هم شناخته می‌شود، یکی از انواع برنامه‌های مهاجرت به کاناداست که توسط دولت این کشور طراحی شده است. کشور کانادا از کسب و کارهای واجد شرایط استقبال می‌کند. دولت کانادا به این نوع کسب و کارها کمک می‌کند تا از این طریق به اقتصاد این کشور کمک کرده و برای شهروندان و ساکنان دائم کانادا شغل ایجاد کند.

شهروندان کشورهای دیگر این امکان را دارند تا در برنامه کارآفرینی یا Entrepreneur Program با مبالغ به مراتب کمتری نسبت به برنامه‌های مهاجرتی سرمایه گذاری کانادا، در این کشور کارآفرینی کرده و اقامت دائم کانادا را بگیرند. با توجه به اقتصاد قدرتمند کانادا و تبدیل شدن این کشور به یک کانون مهم برای رشد استارت آپ‌ها، ایجاد کسب و کار در کانادا یک بازی برد- برد برای دولت این کشور و متقاضیان برنامه کارآفرینی است.

صفر تا صد برنامه کارآفرینی در کانادا

انواع برنامه کارآفرینی کانادا

برنامه های کارآفرینی کانادا به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که شرایط و الزامات هر یک از آنها با هم فرق دارد. در ادامه به بررسی انواع برنامه کارآفرینی کانادا می‌پردازیم.

برنامه کارآفرینی فدرال

اگر به عنوان یک کارآفرین بتوانید حداقل یک سوم از سهام یک کسب و کار واجد شرایط کانادایی را به دست آورید، امکان گرفتن اقامت دائم کانادا را خواهید داشت. البته به این شرط که این کسب و کار حداقل یک شغل را ایجاد کرده باشد. از طریق این برنامه می‌توانید اقامت دائم کانادا را برای اعضای خانواده‌تان هم بگیرید. با توجه به اینکه این برنامه در حال حاضر غیرفعال بوده و وضعیت آینده آن نیز مشخص نیست، در همین حد به آن پرداختیم.

ویزای استارت آپ فدرال

کارآفرینان کشورهای مختلف دنیا می‌توانند با استفاده از کمک‌های مالی و همچنین تخصص سازمان‌های بخش خصوصی تایید شده کانادا، کسب و کار خود را در این کشور توسعه دهند. این کارآفرینان در ازای کمک به رشد اقتصاد کانادا و ایجاد فرصت‌های شغلی برای شهروندان و ساکنان دائم آن، ویزای استارت آپ فدرال را دریافت خواهند کرد.

در این برنامه، کارآفرینان برای برآورده کردن شرایط ملزم به سرمایه گذاری هیچ یک از دارایی‌های خود در کانادا نیستند. آنها فقط باید این هنر را داشته باشند که حداقل سرمایه مورد نیاز خود را از طریق سازمان‌های مربوطه در کانادا تامین کنند. برای این کار باید یک ایده نوآورانه و یک طرح تجاری حرفه‌ای و جذاب داشته باشید. در ادامه، الزامات مربوط به ویزای استارت آپ کانادا را می‌خوانید:

· داشتن یک کسب و کار واجد شرایط

· یک نامه حمایت معتبر از سازمان‌های کانادایی

· اثبات مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی

· تمکن مالی کافی برای استقرار در کانادا

برای اینکه واجد شرایط باشید باید بتوانید از یکی از سازمان‌های زیر نامه حمایت و تضمین سرمایه بگیرید:

۱. Venture capital fund: حداقل ۲۰۰هزار دلار

۲. Angel investor: ۷۵هزار دلار

۳. Business incubator: بدون نیاز به سرمایه گذاری

برای شرکت در برنامه ویزای استارت آپ باید فرم درخواست را پر کرده و تمام مدارک لازم را جمع آوری نمایید. سپس باید هزینه‌های مربوط به درخواست مثل هزینه بررسی، حق اقامت دائم، بیومتریک و... را بپردازید. در نهایت باید درخواست خود را همراه مدارک کامل ارسال کنید. در حال حاضر، مدت زمان رسیدگی به درخواست‌های ویزای استارت آپ چیزی بین ۱۲ تا ۱۶ ماه است.

صفر تا صد برنامه کارآفرینی در کانادا

برنامه کارآفرینی استانی

اگر افراد کارآفرین تمایل داشته باشند تا در استان خاصی از کانادا برنامه کارآفرینی را دنبال کنند، می‌توانند برنامه کارآفرینی استانی را دنبال نمایند. هر یک از استان‌های کانادا برنامه کارآفرینی خاص خود را دارد و یک فرآیند چند مرحله‌ای برای دادن اقامت دائم به متقاضیان طی می‌شود.

در ابتدا شخص متقاضی باید درخواست تمایل خود را به استان مربوطه ارسال کند و سپس منتظر دعوت نامه بماند. اداره مهاجرت استان مربوطه به ارزیابی درخواست و مدارک متقاضی پرداخته و در صورت تایید، شخص متقاضی اجازه ورود به کانادا را خواهد گرفت. اما در نهایت و برای گرفتن مجوز اقامت دائم کانادا یا همان کارت پی آر باید از طریق اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اقدام کنید.

اما برای اینکه موافقت استان مربوطه را بگیرید، باید شرایط و الزاماتی را برآورده کنید. این الزامات برای هر استان فرق دارد و برای اینکه مطمئن شوید واجد شرایط هستید باید شرایط هر استان را به صورت جداگانه بررسی کنید. اما به طور کلی در اکثر برنامه‌های استانی باید حداقل بودجه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار دلار کانادا را داشته و تجربه مدیریت را داشته باشید. در ادامه برنامه کارآفرینی استانی ساسکاچوان را به عنوان نمونه بررسی می‌کنیم.

برنامه کارآفرینی ساسکاچوان

برنامه نامزدی استانی ساسکاچوان دارای دو جریان کارآفرینی شامل برنامه کارآفرینی و برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان بین المللی است. برای ورود به جریان برنامه کارآفرینی باید شرایط زیر را داشته باشید:

· حداقل دارایی خالص ۵۰۰۰۰۰ دلار

· حداقل سه سال سابقه کارآفرینی یا مدیریت مرتبط

· سرمایه گذاری حداقل ۳۰۰۰۰۰ دلار در شهرهای رجینا یا ساسکاتون یا ۲۰۰۰۰۰ دلار هر منطقه دیگر از استان ساسکاچوان

در صورتی که واجد این شرایط هستید، می‌توانید درخواست خود را همراه با مدارک مربوطه ارسال کنید. مدارک و شرایط شما بررسی شده و در مقایسه با سایر نامزدها رتبه بندی می‌شود. در صورتی که امتیاز لازم را کسب کنید یک دعوت نامه دریافت خواهید کرد و باید اقدامات بعدی را برای گرفتن اقامت دائم کانادا انجام دهید.

برنامه کارآفرینی کبک

کبک تنها استان کاناداست که یک برنامه کارآفرینی کاملا جداگانه دارد. اگر روی زبان فرانسوی تسلط نسبی دارید و می‌خواهید در کبک یک کسب و کار را ایجاد کنید، برنامه کارآفرینی کبک را دنبال کنید. این استان دارای دو جریان مختلف برای برنامه کارآفرینی است و برای آن باید حداقل ۲۰۰هزار دلار سرمایه داشته باشید.

همانطور که متوجه شدید برنامه کارآفرینی کانادا شامل شاخه‌های مختلف با شرایط متفاوت می‌شود و همین موضوع کمی باعث پیچیدگی فرآیند درخواست و شرکت در این برنامه‌ها شده است. در نتیجه بهتر است برای انتخاب بهترین برنامه و جمع آوری و ارسال مدارک مربوطه از موسسات معتبر در حوزه مهاجرت به کانادا کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی و در واقع هلدینگ نیلگام در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های کارآفرینی و ویزای استارت آپ سابقه طولانی دارد. برای بررسی شرایط خودتان و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان نیلگام تماس بگیرید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید