ساعت ۱۶ چهارشنبه گذشته حادثه آتش‌‎سوزی در یک برج به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله مأموران ایستگاه‌های آتش‌نشانی به همراه تجهیزات به محل حریق در منطقه سردآبرود چالوس اعزام شدند.

رامیلا به طور کامل در آتش سوخت / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، طبقه آخر برج رامیلا در منطقه سردآبرود شهرستان چالوس که از عصر چهارشنبه گذشته دچار آتش سوزی شده بود، پس از چهار ساعت تلاش نیروهای آتش‌نشانی شهرهای نمک آبرود، مُتل قو و نوشهر به طور موقت مهار شد. اما چهارشنبه شب آتش از طبقه‌های بالا به پارکینگ سرایت کرد و دوباره زبانه کشید.

به علت گستردگی آتش‌، نیروها و تجهیزات آتش‌نشانی از شهرهای اطراف شهرستان چالوس برای اطفای حریق اعزام شدند، اما صبح پنج شنبه گذشته این ساختمان به طور کامل در آتش سوخت.

بر اساس گزارش دریافتی از شهروندان، در پی وقوع آتش‌سوزی در برج رامیلا واقع در شهرستان چالوس، در حالی که طبقات بالایی این برج در آتش می‌سوخت، نیروهای آتش‌نشانی به دلیل نبود تجهیزات مناسب برای اطفای حریق در طبقات بالایی ساختمان با مشکل مواجه شدند. به گفته یکی از مسئولان آتش نشانی چالوس، در این ساختمان مسکونی به کسی آسیبی وارد نشد و همه ساکنان آن در سلامت کامل به سر می برند.

وزش باد شدید، علت آتش سوزی دوباره

رئیس سازمان آتش‌نشانی چالوس گفت:ساعت ۱۶ چهارشنبه گذشته حادثه آتش‌‎سوزی در یک برج به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی شد و بلافاصله مأموران ایستگاه‌های آتش‌نشانی به همراه تجهیزات به محل حریق در منطقه سردآبرود چالوس اعزام شدند.

سبحان دیاری با بیان این که محل حادثه یک برج مسکونی ۹۶ واحدی بوده است، افزود: طبقه آخر این برج دچار حریق شد و آتش از طریق کانال رایزر و داکت های انتقال برق به بقیه طبقات سرایت کرد. وی با بیان این که این برج دارای تجهیزات اطفای حریق بود، ادامه داد: در بعضی از طبقات سیستم اطفای حریق کار می‌کرد و مورد استفاده قرار گرفت، ولی در دیگر طبقات این سیستم فعال نبود. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی چالوس یادآور شد: در اولین فرصت مأموران آتش‌نشانی از شهرهای همجوار برای کمک‌رسانی به چالوس اعزام شدند، ولی تلاش ۴۰ نیرو به مدت ۱۰ ساعت و تجهیزات بالابر آتش‌نشانی برای مهار حریق کارساز نبود.

وی افزود: آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش در حالی که دود سیاه و غلیظ از این ساختمان خارج می‌شد، وارد طبقه پارکینگ شدند ، همچنین گروه‌های دیگر خود را به طبقات بالایی رساندند و مشغول لکه‌گیری بودند که به یک‌باره ساختمان با وزش باد دچار حریق دوباره شد.

دیاری گفت: به علت وزش باد شدید از حدود ساعت ۳ بامداد پنج شنبه دوباره زبانه‌های آتش از ضلع غربی برج رامیلا شعله گرفت و متأسفانه با وجود تلاش آتش‌نشانان و بارش باران این برج کامل سوخت.

وی با اعلام این که به دلیل خطرات جانی برای نیروها دستور تخلیه برج مسکونی داده شد و آتش‌نشانان از ساختمان خارج شدند، یادآور شد: ساختمان‌های اطراف این برج نیز تخلیه شد و به دلیل خطرات احتمالی، ساختمان‌های همجوار تا اطلاع ثانوی خالی از سکنه شدند. رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری چالوس خاطرنشان کرد: در این حادثه آتش‌سوزی خسارت جانی گزارش نشد و میزان خسارت و علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.

 ۹۶ واحد در آتش سوزی برج رامیلا سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران هم در گفت و گو با ایسنا با اشاره به این که ۹۶ واحد در آتش سوزی برج رامیلا سوخت، افزود: این ساختمان ۸۴ واحد مسکونی داشته که از این تعداد تنها ۲۰ واحد فعال بود و در زمان وقوع حادثه فقط در سه واحد مسکونی افراد حضور داشتند که در همان ساعت ابتدایی همه ساکنان ساختمان تخلیه شدند.

علی اصغر احمدی ادامه داد: نمای ساختمان کامپوزیت بود که لایه زیرین مشترکی دارد و سرعت حریق را افزایش داده و شدت حریق موجب ذوب شدن نمای بیرونی ساختمان شد. وی گفت: واحدهای آتش نشانی اداره کل بندر، فرودگاه نوشهر، شرکت نفت منطقه چالوس و شهرداری‌های بابل، آمل، نور، ایزدشهر، نوشهر و دیگر شهرستان‌های غرب مازندران از ساعات اولیه با ۱۳ ماشین آتش نشانی در محل حادثه حضور داشتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران اظهار کرد: در گفت ‌وگویی که با شهرداری انجام شد، مقرر شد ساختمان از سوی نظام مهندسی بررسی و در صورت استحکام سازه و مقاومت ساختمان بازسازی شود، همچنین در صورت وجود تنش در اسکلت ساختمان به تخریب آن اقدام کنیم اما از آن جایی که سازه بتنی است احتمال بازسازی وجود دارد.

احمدی درباره   علت اصلی حادثه مبنی بر آتش‌سوزی بر اثر اتصالات برقی ساختمان، گفت: علت این حادثه و مبلغ خسارت همچنان در حال بررسی است ومتعاقبا اعلام می‌شود.

 وزیر کشور :اگر کمبود تجهیزات باشد، تلاش می کنیم برطرف شود

 وزیر کشور هم که به منظور حضور در مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران به ساری سفر کرده بود در پاسخ به ایسنا درباره آتش سوزی در برج رامیلا و کمبود تجهیزات آتش نشانی برای اطفای این حریق و وجود برج های بلند در مازندران و نبود نردبان های بلند گفت:مشکل ساختمان باید بررسی شود که آیا کمبود تجهیزات بوده یا عوامل دیگر دخیل اند، چون گفته می شود یک بار آتش خاموش و مجدد شعله ور شده است.

وحیدی با بیان این که حتما به این مسئله رسیدگی می کنم، افزود: اگر مسئله کمبود تجهیزات باشد، تلاش می کنیم برطرف شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید