ستاره شناسان از مطالعه خود در مورد سیاره Wasp-۷۶b که ۵ سال پیش کشف شد اطمینان حاصل کردند، که آب و هوای آن گرم‌تر از خورشید است.

در این سیاره‌ جهنمی، باران از جنس آهن ذوب شده است! / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از اخبارک، ستاره شناسان از مطالعه خود در مورد سیاره Wasp-۷۶b که ۵ سال پیش کشف شد اطمینان حاصل کردند که محیطی "جهنمی" است، زیرا آب و هوای آن گرم‌تر از خورشید است و در واقع جایی است که درجه حرارت گاهی به ۲۴۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. بر اساس آنچه ستاره شناسان در مورد این سیاره که ۶۴۰ سال نوری از زمین فاصله دارد یافته اند، سرعت باد در آن گاهی به ۱۶۰۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین، ستاره شناسان پس از تکرار چندین بار محاسبات خود، آنچه را که در ابتدا به دلیل عجیب بودن خواص این سیاره پیدا کرده و باور نداشتند، دریافتند که باران بر روی این سیاره کاملاً متفاوت از زمین است و قطرات آهن ذوب شده آن در اثر حرارت است.

یک سیاره جهنمی

دمای قطرات آهنی که بر روی این سیاره می‌افتد، در کمتر از دو روز زمینی یک بار به دور ستاره خود می‌چرخد و به بیش از ۲۴۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد که برای تبخیر همه چیز در آن، حتی فلزات کافی است، همچنین این سیاره مانند مشتری گازی است. این امر توسط دانشمندان دانشگاه ملکه بلفاست در ایرلند شمالی تأیید شد، که با تیم بین المللی ستاره شناسان برای انجام یک بررسی جامع‌تر از این سیاره، با استفاده از رصدخانه Gemini North نصب شده در بالای آتشفشان منقرض شده در ایالات متحده، نیروهای خود را متحد کردند.

دانشمندان با تجزیه و تحلیل داده‌های رصدخانه Gemini North دریافتند که بادهای شدید و سریع در این سیاره گلوله‌های آهن تبخیری را به سمت سردتر شب در آن منتقل می‌کند. علاوه بر موارد فوق، گزارشی که توسط روزنامه آمریکایی "Daily Star" منتشر شد، به نقل از تیمی که داده‌های دریافت شده از رصدخانه جمینی شمالی در کره زمین را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، اظهار داشت که شرایط سطح آن پس از کشف یک عنصر در جو فوقانی این سیاره که شیمی دانان آن را "کلسیم یونیزه" می‌نامند معمولاً دارای بار الکتریکی است. "کلسیم یونیزه" مقدار زیادی تابش از ستاره‌ای که سیاره به دور آن می‌چرخد را جذب می‌کند و همچنین باعث برآمدگی فوق العاده آن می‌شود، تا جایی که به نظر می‌رسد عرض آن دو برابر مشتری است، علی رغم اینکه جرم آن تنها ۸۵ درصد جرم مشتری را نشان می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید