عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خبرجان باختن ۱۵ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۳۸ اعلام کرد.

با فوت ۱۵ بیمار دیگر مجموع جانباختگان کرونا در فارس به ۷۰۳۸ نفر رسید

به گزارش سلام نو، عبدالرسول همتی روز جمعه با ارائه گزارشی از شمار بیماران بستری کرونا در این باره افزود: با بستری ۱۸۶ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در شبانه روز گذشته بیمارستان های استان، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند به هزار و ۷۲۱ نفر رسیده است که از این تعداد، ۱۸۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۲۹ هزار و ۸۳۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی۲۲۶ هزار و ۲۴۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۲ هزار و ۶۷۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا ۴۸۲ هزار و ۵۰۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۶۸ هزار و ۳۳۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همتی با اعلام خبرجان باختن ۱۵ هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۳۸ اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: واکسیناسیون در کنار استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید