با تایید سنای آمریکا دیوید کوهن، مدیر فناوری که زمانی رییس ستاد شهردار فیلادلفیا بود، به عنوان سفیر جدید ایالات متحده در کانادا انتخاب شد.

دیوید کوهن سفیر آمریکا در کانادا شد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از گلوب اند میل نوشت: دیوید کوهن، وکیل، لابی گر و جمع آوری کننده کمک مالی که به عنوان مشاور ارشد در غول ارتباطات ایالات متحده Comcast خدمت می‌کرد، در ماه ژوئیه توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به عنوان سفیر آمریکا در کانادا نامزد شد.

او که از سوی سنا به عنوان سفیر بعدی آمریکا در کانادا انتخاب شده با محافل سیاسی غریبه نیست. کوهن علاوه بر خدمت به عنوان لابی گر اصلی Comcast، پنج سال را به عنوان رئیس ستاد اد رندل، شهردار فیلادلفیا در دهه ۱۹۹۰ فعالیت می‌کرد.

او همچنین میزبان اولین رویداد جمع آوری کمک‌های مالی کمپین موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بایدن بود.

کوهن در جریان استماع تاییدیه خود در ماه سپتامبر، از روابط کانادا و ایالات متحده تمجید کرد.

اما او همچنین گفت که دولت بایدن بی صبرانه منتظر اعلام سیاست بلندمدت اتاوا در مورد چین است.

او جاه طلبی‌های چین را به عنوان یک تهدید وجودی برای ایالات متحده توصیف کرد و به اعضای کمیته روابط خارجی سنا گفت: «همه ما منتظریم که کانادا چارچوب خود را برای سیاست کلی خود درباره چین منتشر کند.»

او همچنین گفت که در گفتگوها شرکت خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که سیاست های کانادا منعکس کننده سخنان این کشور در مورد رفتار با چین است.

تنها چند روز بعد از این بود که روابط بین چین و کانادا به دلیل بازداشت خودسرانه دو کانادایی، مایکل کوریگ و مایکل اسپاور توسط چین، متشنج شد. این اتفاق در پی دستگیری منگ وانژو، مدیر اجرایی هوآوی توسط کانادا، به دستور ایالات متحده رخ داد و باعث شد روابط این دو کشور چرخش چشمگیری پیدا کند.

وزارت دادگستری ایالات متحده با به تعویق انداختن تعقیب قضایی وانژو که متهم به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران بود، موافقت کرد. آزادی او از بازداشت در ونکوور پس از چند ساعت با آزادی دو کانادایی همراه شد.

کانادا هنوز به طور رسمی نگفته است که آیا قصد دارد جلوی استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه ۵G در حال گسترش در این کشور را بگیرد یا نه، اگرچه هر چهار شریک اطلاعاتی از جمله ایالات متحده، بریتانیا، نیوزلند و استرالیا قبلا این اقدام را انجام داده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید